در پایان بهمن‌ماه سال جاری تناژ تحویل محصولات نهایی (انواع ورق) فولاد مبارکه به بازار داخل از مرز پنج میلیون تن گذشت و با رشد 8 درصدی نسبت‌ به مدت مشابه سال قبل به 5میلیون و 67 هزار تن رسید.

معاون فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه  در گفت‌وگو با خبرنگار فولاد اظهار داشت: علیرغم وجود تحریمهای ظالمانه، فولاد مبارکه توانست نیاز مصرف‌کنندگان داخلی به محصولات فولادی تخت را تأمین کند و با افزایش تأمین نیاز مشتریان، از خروج ارز جلوگیری و به حفظ سطح اشتغال در کشور کمک کند.

محمود اکبری افزود: در یازده‌ماهه سال جاری شرکت فولاد مبارکه 3 میلیون و 741 هزار تن محصولات گرم و اسیدشویی را به مشتریان خود تحویل داده است که این میزان نسبت‌ به سال گذشته 11 درصد رشد نشان می‌دهد. علاوه بر آن با توجه به نیاز مشتریان، این شرکت تناژ تولید و تحویل محصولات گرم با ضخامت نازک را افزایش داده است؛ به طوری که درصد رشد محصولات گرم با ضخامت کمتر از 3 میلیمتر 10 درصد رشد  داشته و از یک‌میلیون و 516 هزار تن به یک‌میلیون و 666 هزار تن رسیده است.

معاون فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه گفت: تناژ تحویل محصولات سرد نیز رشد 3 درصدی نسبت‌ به یازده ماه سال 1396 داشته و از یک‌میلیون و 48 هزار تن به یک‌میلیون و 82 هزار تن در سال جاری رسیده است. در سال جاری تحویل محصولات سرد به تولیدکنندگان لوازم‌خانگی و صنایع بشکه‌سازی افزایش قابل توجهی داشته است. همچنین بخشی از این محصولات جهت پوشش‌دهی به کارخانه‌های مصرف‌کننده ورق گالوانیزه و ورق قلع‌اندود اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: محصولات فولاد مبارکه در سال جاری به بیش از 925 مشتری تحویل داده شده است که ازنظر تعدادی نیز رشد 10 درصدی داشته است. فولاد مبارکه با افزایش تحویل محصول به مشتریان داخلی به تداوم تولید در کارخانه‌های تولیدی پایین‌دست کمک کرده است؛ ولی متأسفانه علیرغم تأکید دولت محترم بر صادرات محصولات فولادی توسط شرکتهای تولیدکننده و اقدامات و پیگیری‌های صورت‌گرفته از طرف فولاد مبارکه، بخشی از ورق‌های فولادی عرضه‌شده به بازار داخلی، بدون تبدیل شدن به محصولات نهایی صادر میشود که به ایجاد اشتغال در کشور و صادرات محصولات با ارزش‌افزوده، خسارات جبران‌ناپذیری وارد می‌کند و لازم است جهت جلوگیری از صادرات محصـــولات فولادی توســــط شرکــتهای غیرتولیدکننده اقدامات اساسی‌تری صورت گیرد.

فولاد مبارکه میزبان پیشکسوتان صنعت فولاد 

معمرین این مجتمع عظیم صنعتی، در یکی از روزهای سرد زمستان گردهم جمع شدند تا برای نخستین بار با مدیرعامل فولاد مبارکه در دیداری صمیمانه از انتظارات، مشکلات و درخواستهای خود بگویند.

مهندس حمیدرضا عظیمیان، مدیرعامل فولادمبارکه، میزبان 1200 نفر از بازنشستگان این شرکت در سالن نگین نقش جهان بود. در این دیدار صمیمی که با هدف بررسی درخواستها و رفع مشکلات احتمالی بازنشستگان برپا شده بود، در ابتدا، آقای حسینقلی فاطمی، رئیس هیأت‌مدیره کانون بازنشستگان شرکت فولاد مبارکه، ضمن تقدیر از مهندس حمیدرضا عظیمیان به جهت موافقت و همکاری در برگزاری این نشست صمیمانه، آن را به فال نیک گرفت و ضمن تبریک روز مهندس و ولادت حضرت زهرا (س) گفت: این نخستین نشست بازنشستگان با مدیرعامل فولاد مبارکه در طول تاریخ این شرکت است؛ بنابراین باید این فرصت را غنیمت بشماریم و از ایشان تشکر کنیم. اینکه خود جناب آقای عظیمیان دو ماه و نیم قبل به بنده گفتند علاقه‌مندند با بازنشستگان دیدار کنند، نشانه حسن توجه ایشان به شرایط و وضعیت بازنشستگان عزیز است. همکاران بازنشسته خواسته‌هایی دارند که پیگیری آنها از مدتها قبل شروع شده و البته با وجود اقدامات صورت گرفته برخی از آنها نیاز به پیگیری بیشتری جهت رسیدن به نتیجه دارد.

معاون فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه گفت: تناژ تحویل محصولات سرد نیز رشد 3 درصدی نسبتبه یازده ماه سال 1396 داشته و از یک‌میلیون و 48 هزار تن به یک‌میلیون و 82 هزار تن در سال جاری رسیده است. در سال جاری تحویل محصولات سرد به تولیدکنندگان لوازم‌خانگی و صنایع بشکه‌سازی افزایش قابل‌توجهی داشته است

در ادامه این دیدار، رئیس هیأت مدیره کانون بازنشستگان شرکت به نمایندگی از بازنشستگان صندوق فولاد و تأمین اجتماعی  به برخی از درخواستهای بازنشستگان همانند امکان استخدام فرزندان بازنشسته، مسائل مربوط به بیمه و درمان بیماران صعب العلاج و ازکارافتاده، اجرای معاینات دورهای، استفاده از مراکز رفاهی و تفریحی، تداوم پرداخت کمک هزینه تحصیلی به فرزندان، تشکیل کمیته‌ای جهت سرکشی و رصد مشکلات خاص، مشارکت مالی بازنشستگان با اختصاص سهام و تخصیص وام اشاره کرد.

ابراهیم مهدیان از همکاران بازنشسته و فعال صنفی از دیگر کسانی بود که به ذکر دیگر درخواستهای بازنشستگان پرداخت.

پس از ارائه پیشنهادهای نمایندگان بازنشستگان، مهندس عظیمیان مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه ضمن تبریک روز مهندس و سالروز میلاد حضرت زهرا از اینکه فرصتی دست داده تا ضمن دیدار نزدیک با بازنشستگان، مشکلات این عزیزان  طرح و بررسی  شود، ابراز خرسندی کرد و اظهار داشت: طی حدود ۶ ماه گذشته،حمایت هایی از بازنشستگان صورت گرفته است و انشاءالله این روند ادامه خواهد داشت.

مدیرعامل فولادمبارکه در خصوص اشتغال فرزندان کارکنان بازنشسته در شرکت به ذکر موانع و محدودیتهای قانونی پرداخت و  علاقه‌مندی خود جهت اجرایی شدن برخی درخواست ها پس از بررسیهای لازم را مطرح کرد.

در ادامه ایاز اسماعیلی معاون نیروی انسانی شرکت درخصوص امکانات تفریحی شرکت گفت: درخصوص امکان استفاده از امکانات رفاهی مثل چادگان و شمال، بعد از بازنشستگی تغییری برای فرد به وجود نمی‌آید و مشکلات رزرو  ناشی از حجم زیاد تقاضا نسبت‌ به امکانات رفاهی است. وی درخصوص کمک هزینه سفرهای بلندمدت از افزایش  آن با موافقت مدیرعامل شرکت خبر داد.

مدیرعامل فولاد مبارکه گفت: در حال حاضر که دشمنان سعی می‌کنند عرصه را برای ما تنگ کنند و فولاد مبارکه را به‌عنوان نماد و چشم امید صنعت کشور مورد هدف قرار داده‌اند، باید با اتکا به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بسیار زیاد خود بر مشکلات فائق آییم و از این مسیر به‌سلامت عبور کنیم

چراغ فولاد مبارکه را فروزان تر از همیشه حفظ کنیم

مدیرعامل فولاد مبارکه با حضور در دفتر مدیریت ناحیه آهن‌سازی، در قالب جلسه‌ای با حضور معاون بهره‌برداری و مدیــــران نواحی آهن‌سازی، فولادسازی، نورد گرم، سبا، نورد سرد و همچنین مدیر روابط عمومی به تبادل‌نظر و گــفت‌وگو درباره اولویتهای نواحی مختلف تولیدی و ارائه راهکارهای لازم در خصوص آنها پرداخت. 

در این جلسه که به میزبانی ناحیه آهن‌سازی برگزار شد، رحیم عبدی مدیر این ناحیه به ذکر ظرفیتها و توانمندیهای ویژه و پروژه‌های ناتمامی که نیاز به سرمایه‌گذاری دارند پرداخت و پس از آن، مدیران نواحی تولیدی، دیدگاه‌ها و پیشنهادهای خود را در راستای افزایش کمی و کیفی محصولات و تأمین مواردی که در ادامه روند فرایند تولید تأثیرگذار خواهند بود، مطرح کردند. اختصاص بودجه برای طرحهای ناتمام و اهتمام ویژه جهت آموزشهای لازم به کارکنان جهت کسب تخصصهای موردنیاز و حفظ سطح بالای علمی کارکنان و نیز اهتمام به رفع مشکلات معیشتی کارکنان با هدف آسایش ذهنی ایشان از جمله موارد طرح‌شده در این جلسه بود. آسیاب سوم گندله‌سازی، به‌روزرسانی اتاقهای کنترل در ناحیه آهن‌سازی، افزایش اختیارات مدیران نواحی جهت پیشبرد بهتر کارها و افزایش بهره‌وری، اولویت‌بندی ویژه جهت ترخیص قطعات موردنیاز نواحی تولیدی در گمرک با توجه به ضرورت اعلام‌شده از طرف نواحی تولیدی، تأمین الکترود گرافیتی و مواد اولیه استراتژیک، توسعه نورد 2 در ناحیه نورد گرم، توسعه کوره‌های 3 و 4 نورد گرم، تأمین مواد لازم جهت تولید ورق رنگی لوازم‌خانگی و اصلاح خطوط ناحیه سبا ازجمله مواردی بود که از جانب مدیران نواحی مطرح شد و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مهندس عظیمیان نیز در پایان به ارائه راهکارهای لازم و ضرورت مدیریت دلسوز و دغدغه‌مند در شرایط تحریم توسط مدیران پرداخت و گفت: در حال حاضر که دشمنان سعی میکنند عرصه را برای ما تنگ کنند و فولاد مبارکه را به‌عنوان نماد و چشم امید صنعت کشور مورد هدف قرار داده‌اند، باید با اتکا به ظرفیتها و قابلیتهای بسیار زیاد خود بر مشکلات فائق آییم و از این مسیر به سلامت عبور کنیم. من مطمئنم با همراهی و درک بالای کارکنان این امکان برای ما وجود دارد که چراغ فولاد مبارکه را که سرآمد صنعت کشور است، فروزانتر از همیشه حفظ کنیم.

مدیرعامل فولاد مبارکه خطاب به مدیران نواحی تولیدی گفت: اگر مشکلات پیش روی تولید زیاد است، در عوض استعدادها و توانمندیهای ما هم زیاد است و باید به استعدادهای خود ایمان داشته باشیم.