رئیس مرکز توسعه سلامت کیش با اشاره به فرارسیدن هفته بین‌‌‌المللی سلامت مردان، شرایط همه گیری کووید ۱۹ را فرصت مناسبی برای توجه بیشتر به سلامتی مردان عنوان کرد.

به گزارش ایلنا: دکتر محمد رضا رضانیا گفت: امسال با توجه به شدت شیوع ویروس کرونا در دنیا و میزان ابتلا و مرگ و میر بیشتر مردان نسبت به زنان، این هفته را با تاکید بر سلامت مردان در برابر کووید 19 گرامی میداریم.

رئیس مرکز توسعه سلامت کیش هفته بین‌‌‌المللی سلامت مردان را فرصتی مناسب برای اطلاع رسانی‌‌، تلاش برای افزایش آگاهی مردان به موضوع سلامتی و تشویق آنان به مشارکت درتوسعه برنامه‌های بهداشتی پایه، ترغیب به رعایت شیوه زندگی سالم و انجام مراقبت‌های به موقع در بیماری‌های زمینه‌ای برشمرد.

رضانیا تصریح کرد: از آنجا که سطح حضور مردان و اشتغال آنها در جامعه در مقایسه با زنان بیشتر است، با این وجود کمتربه سلامت خود اهمیت می‌دهند، ازسویی نیز باور‌های اشتباه فرهنگی مبنی بر برتر بودن و قوی‌تر بودن مردان نسبت به زنان و در نتیجه مغفول ماندن تمرکز بر سلامت موجب شده که مردان کمتر به سلامت خود اهمیت دهند و در مقایسه با زنان کمتر اصول بهداشتی تعریف شده مانند شستشوی مکرر دست‌ها، استفاده از ماسک و دستکش را رعایت کنند.