مدیر فرهنگی و آموزشی سازمان منطقه آزاد کیش در نشست خبری ویژه برنامه‌های بزرگداشت سالگرد سردار حاج قاسم سلیمانی را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا، رضا اردلان گفت: از دو ماه گذشته برای برگزاری باشکوه سالگرد شهادت این سردار بزرگ ستادی با حضور نمایندگان ادارات، نهادها و دستگاه‌های اجرایی مستقر در این منطقه تشکیل شد و پس از برگزاری جلسات متعدد برنامه‌های پربار و متنوعی ترتیب داده شد.

اردلان گفت: با حضور نماینده و مشاور فرهنگی مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش و هماهنگی روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش در حوزه‌های فرهنگی، فضا سازی شهری و تبلیغات محیطی با نصب بنرهای اطلاع رسانی و تبلیغاتی فعالیت‌های گسترده ای آغاز شده است.

وی تصریح کرد: علاوه بر ویژه برنامه‌های ویژه سالروز شهادت سردار، مسابقه کتاب خوانی نیز به نحو مطلوبی در جزیره کیش در حال برگزاری است.

مدیر فرهنگی و آموزشی سازمان منطقه آزاد کیش، نمایش فیلم‌های کوتاه درباره زندگی و شهادت آن سردار را بخش دیگری از برنامه‌ها عنوان کرد و افزود: با نزدیک شدن به سالگرد شهادت آن سردار و در روزهای آتی، فیلم‌های کوتاه درباره زندگی و شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در قالب تردی مپینگ و آب نمای مستقر در اسکله تفریحی پخش می‌شود. رضا اردلان با اشاره به اینکه مزار شهدای گمنام در مسجد امام حسن مجتبی ۱۳دی ساعت 20 و 30دقیقه با حضور مسئولان عطر افشانی می شود از ساکنان، گردشگران و اصحاب رسانه جهت حضور دراین مراسم معنوی دعوت کرد .

وی خاطر نشان کرد: به همت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش گالری محیطی در سطح شهر و مسجد امام حسن مجتبی ایجاد شده و عکس‌هایی از سفرهای سردار حاج قاسم سلیمانی به جزیره کیش در معرض دید علاقمندان قرارمی گیرد. بنابر اعلام مدیر فرهنگی و آموزشی سازمان منطقه آزاد کیش عناوین کتاب‌ها «مکتب سلیمانی، مرگ پایان ندارد، حاج قاسم، ذوالفقار، یاران ناب، قهرمان من و قطعات سرگرم کننده ویژه کودکان و نوجوانان » است.

رضا اردلان پاتوق شعر و ادب را نیز از دیگر برنامه فرهنگی این روز عنوان کرد و ادامه داد: به همت بسیج ناحیه مقاومت سپاه کیش از همرزمان شهید حاج قاسم سلیمانی جهت سخنرانی و خاطره گویی در جزیره کیش دعوت شده است. مدیر فرهنگی و آموزشی سازمان منطقه آزاد کیش از برگزاری وبیناری با نام« صلح و برادری در مکتب شهید سلیمانی »خبر داد گفت: این برنامه با هدف گسترش و افزایش تعاملات و ارتباطات منطقه ای و بین‌المللی از جمله کشور‌های همسایه و هم زبان و اقلیم فرهنگی ایران با حضور نمایندگان کشور لبنان در جزیره کیش برگزار می شود. اردلان در ادامه تشریح ویژه برنامه‌های سالگرد شهید سلیمانی گفت: مسابقه خوشنویسی برای نخستین بار در سطح ملی با همکاری انجمن خوشنویسان کیش در حال برگزاری است. اردلان گفت: نمایشگاهی از تصاویر حضور سردار حاج قاسم سلیمانی در محل شهدای گمنام بر پا می‌شود و آموزش و پرورش و مربیان پرورشی با فعالیت در فضای مجازی و ارائه آثار و کارهای خوب کودکان و نوجوانان دانش‌آموز در گرامیداشت این مناسبت مشارکت فعال دارند.

شایان ذکر است: جامعه بازاریان و بازرگانان هم با نصب بنر گرامیداشت سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در ورودی بازار‌ها در برگزاری باشکوه این مراسم مشارکت دارند. به گفته مدیر فرهنگی و آموزشی سازمان منطقه آزاد کیش مسئولان، ادارات و نهادها نسبت به پاسداشت شایسته از سردار سلیمانی و تجلیل از زحمات و خدمات این شخصیت بزرگ اهتمام ویژه‌ای داشته و این مراسم با شکوه خاصی در کیش برگزار می‌شود.