وضعیت بازار تابع وضعیت اقتصادی کشور است و هر متغیری که بر اقتصاد تاثیر بگذارد قطعا بر بازار نیز تاثیر می‌گذارد. مدیرعامل جامعه بازاریان کیش با بیان این مطلب در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به آخرین وضعیت اقتصادی و بازارهای کیش گفت: وضعیت بازار تابع وضعیت اقتصادی کشور است و هر متغیری که بر اقتصاد تاثیر بگذارد قطعا بر بازار نیز تاثیر می‌گذارد. در این میان نرخ ارز و عدم ثبات در بازار ارز تاثیر زیادی بر نوسانات بازار گذاشته است و متاسفانه فعالین اقتصادی که در مناطق آزاد فعالیت می‌کنند دچار ضرر شدند و سرمایه‌های آ‌نها سه پنجم کاهش پیدا کرده است.

رحمان سادات نجفی ادامه داد: وقتی نرخ ارز متغیر است و ارزش پول داخلی کاهش پیدا می‌کند و پول خارجی گران می‌شود فعالان بازار مجبورند برای تامین کالای ارز از ذخیره خود استفاده کنند و نمی‌توانند جنس جدید را با قیمت قبلی جایگزین کنند و سرمایه‌ها کوچک می‌شود. وی با اشاره به تاثیر ویروس کرونا علاوه بر افزایش قیمت ارز بر وضعیت بازار ادامه داد: هر چند ویروس کرونا تاثیر مستقیمی بر روی عملکرد بازار و خرید و فروش در جزیره گذاشته اما خوشبختانه جزیره کیش وضعیت بحرانی ندارد و بر اساس اعلام ستاد مبارزه با کرونا رنگ جزیره کیش زرد است.

وی ادامه داد: ما تلاش کردیم که در طول دوران کرونا تعطیل نشویم و هر چند آسیب‌ها جدی به بازار وارد شده است اما با حفظ پروتکل‌های بهداشتی خوشبختانه هیچ کدام از فعالان بازار مشکل با بیماری کرونا نداشتند و امروز تقریبا هر سه روز یک بار یک بیمار بستری کرونا وجود دارد و می‌توان امیدوار بود که مشکلات حل شود.