همزمان با آغاز هفته وحدت و گرامی‌داشت این ایام، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در دیدار با امام جمعه کیش و امام جمعه اهل تسنن؛ وحدت حاکم در این منطقه را به عنوان ظرفیت ارزشمند کیش برشمرد.

به گزارش ایلنا، غلامحسین مظفری گفت: وحدت و همدلی حاکم میان اقشار مختلف در کیش، موجب توسعه و پیشرفت این جزیره خواهد شد.

وی با بیان این که دستگاه‌های اجرایی مستقر در این منطقه و سازمان منطقه آزاد کیش بر اساس مسئولیت‌‌هایی که در حوزه‌‌های مختلف بر عهده دارند، نقش بسزایی در برگزاری مناسبت‌های سنتی و مذهبی ایام «هفته وحدت» با اجرای دقیق پروتکل‌‌های بهداشتی ایفا می‌کنند؛ گفت: محدودیت‌‌های ناشی از شیوع بیماری کرونا در برگزاری برخی از برنامه‌‌های متنوع فرهنگی، هنری و ورزشی ویژه «هفته وحدت» در این منطقه تاثیری نداشت و علی رغم این محدودیت‌ها، با رعایت ضوابط بهداشتی ابلاغ شده از سوی شورای سلامت کیش این ایام را به شایسته‌ترین نحو، گرامی خواهیم داشت.

امام جمعه کیش نیز در این جلسه گفت: یکی از کارهای خیلی خوب و سنت‌‌های ماندگاری که امام راحل انجام دادند؛ نامگذاری «هفته وحدت» است که برای اسلام و انقلاب مفید بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن زاده با اشاره به آیه «وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا وَلَا تَفَرَّقُوا» گفت: گروه‌‌های تفرقه‌انگیز تحت‌عنوان تکفیری که وارد جوامع اسلامی می‌شوند و قصد از بین بردن جامعه اسلامی را دارند به درک قلبی و عقلانی و همچنین به شناخت کافی از قرآن نرسیدند و این عدم شناخت موجب نابودی آنان خواهد شد.

امام جمعه اهل تسنن نیز ضمن تبریک فرا رسیدن «هفته وحدت» گفت: در ایام هفته وحدت، مراسم متعدد و باشکوهی در سطح جزیره کیش برگزار می‌شد، ولی امسال بخاطر محدودیت‌‌های ناشی از شیوع بیماری کرونا، برنامه‌‌ها با رعایت پروتکل‌‌های بهداشتی برگزار می‌شود که طبعا، موجب خشنودی آحاد جامعه خواهد بود.

حاج یعقوب شمس یکی از امتیازات جزیره کیش را وحدت و همدلی میان مردم و مسئولین مذاهب شعیه و سنی عنوان کرد و گفت: سال‌‌های سال، اقوام مختلف با صداقت و نجابت خاصی در کنار هم بدون هیچ مشکلی زندگی می‌کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش نیز ، با بیان این که هر ساله طبق برنامه‌‌های سنتی در این ایام مراسمی در مسجد جامع نور و مراسمی هم در 17 ربیع الاول در مسجد خاتم الانبیاء(ص) کیش برگزار می شد و این مراسم‌‌ها بیانگر«وحدت، همدلی و همراهی» در جزیره کیش بود گفت: به مناسبت همین ایام؛ مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و هیئت همراه با حضور در نهاد امام جمعه و اهل تسنن «هفته وحدت» را گرامی داشته و تکریم می‌کنند.

سعید پورعلی، افزود: یکی از برنامه‌‌های این ایام، سلسله نشست‌‌هایی برای تشریح زندگی پیامبر و ابعاد وجودی حضرت ختمی مرتبت است که با حضور شخصیت‌‌های ملی و روحانی و فاضل در جزیره کیش برای این برنامه استفاده برگزار می‌شود.

 برنامه‌‌های فرهنگی و هنری ویژه «هفته وحدت» در کیش

همزمان با فرا رسیدن «سالروز ولادت پیامبر اکرم(ص) و هفته وحدت» به منظور ایجاد انگیزه در نوجوانان و جونان و نشاط و شادی در جامعه؛ ویژه ‌برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری با اجرای ضوابط بهداشتی از هشتم تا سیزدهم آبان در کیش برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل، سازمان منطقه آزاد کیش، دبیر هماهنگ‌کننده برنامه‌‌های فرهنگی و هنری ویژه هفته وحدت، در نشست خبری که در سالن خوارزمی مرکز همایش‌‌های بین‌المللی کیش برگزار شد؛ گفت: همزمان با آغاز هفته وحدت؛ مسابقه نقاشی و کتاب‌خوانی، پویش کاراته و پویایی بانوان در بستر فضای مجازی و مسابقه غواصی فین سوئمینگ ویژه آقایان در اسکله تفریحی برگزار می‌شود.

سعید یکه دهقان، افزود: با طراحی و اجرای «سلسله برنامه‌‌های سیره پیامبر مهربانی» در طول هفته وحدت هر شب از ساعت 21 گفتگوی زنده در پلت فرم اینستاگرام با گروه‌‌های مختلف و با اساتید داخل و خارج از کشور برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به گفتگوی زنده جمعی از اساتید، روحانیون ساکن در کیش، اهل تسنن که امام جماعت مساجد و فعالین حوزه‌‌های مختلف هستند با رویکرد «هفته وحدت» در بستر فضای مجازی گفت: برنامه مشترکی میان مرکز معارف قرآنی کیش با رایزنی فرهنگی ایران در لبنان که شب میلاد پیامبر اکرم(ص) برگزار می‌شود، یکی از شاخص‌ترین برنامه‌‌های این سلسه نشست‌‌ها است.

وی در خصوص برگزاری نشست «گفتگوی اندیشه محور» در فضای مجازی خاطرنشان کرد: یکی از بزرگان مسیحی و اهل تسنن در کشور لبنان و یکی از روحانیون شیعه در ایران که صاحب اندیشه هستند در خصوص سیره مهربانانه و رفعت پیامبر اکرم(ص) گفتمان خواهند داشت.

یکه دهقان در رابطه با ادامه برنامه‌‌های ویژه «هفته وحدت» شنبه دهم آبان به برنامه‌‌های سنتی «دورهمی جشن وحدت و مسابقه طناب زنی بانوان» گفت: این دو رویداد سنتی تحت عنوان دورهمی هفته وحدت در خانه بومیان کیش و مسابقه طناب زنی ویژه بانوان جهت فراهم کردن فضای شاد و ایجاد خاطره به یاد ماندنی میان احاد جامعه با اجرای دقیق پروتکل‌‌های بهداشتی و حفظ فاصله گذاری اجتماعی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: برنامه «پاتوق شعر و ادب کیش با محتوای میلاد پیامبر اکرم(ص) و هفته وحدت در سالن خوارزمی و مسابقه دارت بانوان در پلاژ اختصاصی بانوان » با همت مدیریت فرهنگی و آموزشی سازمان منطقه آزاد کیش و موسسه ورزش و تفریحات سالم، یکشنبه یازدهم آبان برگزار می‌شود.

دبیر هماهنگ‌کننده برنامه‌‌های فرهنگی و هنری ویژه هفته وحدت، برگزاری جشن میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق (ع) را از برنامه‌‌های اصلی هفته وحدت بر شمرد و افزود: دوشنبه 12 آبان، با همت نهاد امام جماعت کیش و مدیریت فرهنگی و آموزشی سازمان منطقه آزاد کیش این جشن از ساعت 18:30در محوطه مسجد خاتم‌الانبیا (ع) برگزار می‌شود، همچنین موسسه ورزش در همین روز «مسابقه پیلاتس ویژه بانوان» را از ساعت 15:30 در پلاژ اختصاصی بانوان برگزار می‌کند.

یکه دهقان بیان داشت: پایان بخش برنامه‌‌های هفته وحدت؛ جشن بزرگ هفته وحدت است که در مجموعه آوای خلیج فارس سه شنبه شب 13 آبان با رعایت پروتکل‌‌های بهداشتی ابلاغ شده از سوی شورای سلامت کیش برگزار می‌شود.