مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: یکی از اولویت‌های اصلی سازمان منطقه آزاد کیش در حوزه آسیب‌های اجتماعی؛ مبارزه با مواد مخدر و اقدامات پیشگیرانه در سطح جامعه است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، غلامحسین مظفری در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر که چهارشنبه 30مهر در سالن رازی مرکز همایش‌های بین المللی کیش برگزار شد، با اشاره به آیه ای از قرآن کریم، به شعار محوری نجات یک انسان، نجات یک جامعه است، گفت: با توجه به این که در همسایگی کشورهایی قرار گرفته ایم که بیش از 90درصد مواد مخدر دنیا در آن مناطق تولید می شود و هزینه‌های سنگینی را برای ایران به دنبال داشته؛ اقدامات موثری در سطح کلان و ملی در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در جزیره کیش، در ادامه به نقش ارزشمند4  هزار شهید و 12 هزار جانباز در امر مبارزه با مواد مخدر در دفاع از نوجوانان و جوانان دنیا اشاره داشت و افزود: برای آنان تفاوتی نداشت که این مواد خانمان سوز کدام جوان در کدام نقطه از دنیا را مورد هدف قرار داده است. در واقع فرزندان ایران با یک هدف کلی و امر انسانی، اخلاقی و بشر دوستانه برای مبارزه با مواد مخدر پیشگام این میدان شدند.

وی مبارزه با مواد مخدر را دفاع از انسانیت و سر آمد جامعه ای که فراتر از مرزهای کشور ایران است عنوان کرد و اظهار داشت: کشورهای اروپایی و غربی به عنوان هدف اصلی و بخش عمده ای از مواد مخدر در دنیا هستند و به دور از انصاف است که در کمک به جهموری اسلامی کوتاهی می کنند.

رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش هدف اصلی ایران در مبارزه با مواد مخدر را یک وظیفه انسانی و اخلاقی دانست و گفت: ایران با جدیت تمام نقش مهمی را در مبارزه با مواد مخدر ایفا کرده حتی اتهام‌هایی را از سوی برخی از نهادهای به ظاهر بشر دوستانه به ایران نسبت دادند.

مظفری خاطر نشان کرد: زمان ورود امریکا به حوزه افغانستان به بهانه مقابله با تروریسم؛ حجم تولید مواد مخدر در افغانستان از 2هزار تن به بیش از 10هزار تن افزایش یافت و در حال حاضر تولید مواد مخدر بیش از 5 برابر شده است.

وی با اشاره به این که جزیره کیش یک مقصد پر تردد و پر طرف دار گردشگری هست؛ وظیفه و مسئولیت سنگینی بر عهده داریم اظهار داشت: پاکی جزیره، آب و هوا، دریا، آرامش و امنیت یکی از ویژگی‌های مثبت و برجسته جزیره کیش است و کسانی که این منطقه را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب می کنند باید خاطرات خوبی را از سفر خود به ثبت برسانند و با هر گونه نا هنجاری در این منطقه برخورد قانونی خواهد شد.

علی فائقی، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کیش نیز از مشارکت و اطلاع‌رسانی حداکثری مسئولین ادارات از جمله آموزش ‌و پرورش، متخصصین، کارشناسان، دانشجویان، دانش آموزان، حفاظت و صیانت از سلامت نوجوانان و جوانان که به عنوان مهمترین سرمایه‌های اجتماعی هستند خبر داد و گفت: با تشکیل کارگروهی با حضور مسئولین دبیرخانه شورای مبارزه با مواد مخدر، معاونت فرهنگی و اجتماعی، اداره کل حراست، شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش، ناجا، اداره اطلاعات و ناحیه مقاومت بسیج سپاه کیش آگاهی بخشی به عموم جامعه در بستری فضای مجازی برای جامعه هدف انجام

شده است.

به گفته وی، مکان‌های بلا استفاده که محل تجمع افراد هنجار شکن در جامعه وجود داشت؛ تعیین تکلیف و یا تخریب شده است.

شایان ذکر است اعضای شوراهای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گزارشی از عملکرد حوزه‌های خود در زمینه مبارزه با مواد مخدر در کیش ارائه کردند و در پایان با اهدای لوح تقدیری از تلاش‌های آنان قدردانی شد.