به تمام کتاب‌هایی که نخوانده‌ایم فکر کنیم

کانال اطلاع رسانی شرکت فولاد مبارکه در ابتکاری جالب در این روزها که چند ساعتی بیشتر وقت آزاد برای ماندن در خانه داریم، دست به معرفی کتاب زده است. در این کانال آماده است:

فرصت خوبیست تا دست تنهایی مان را بگیریم و در میان صفحات کتاب های نخوانده‌مان قدم بزنیم. در پست های ویژه ی پشت جلد، شما را به پس کوچه های کتاب های نخوانده دعوت می کنیم. شما نیز می توانید برای معرفی کتاب مورد علاقه تان، یک عکس از جلد کتاب و یک پاراگراف از آن را به آیدی

@ad_ msc ارسال کنید تا در بخش پشت جلد ، آن را به دیگران معرفی کنیم.

قرار: هر گاه، معرفی یک کتاب

«به تمام کتاب هایی که نخوانده ایم فکر کنیم...»

    

«طریق بسمل شدن» به قلم استاد محمود دولت آبادی

در پشت جلد کرونایی، کتابی از نویسنده نامدار ادبیات داستانی ایران، استاد محمود دولت آبادی معرفی خواهیم کرد. نویسنده ای که شاهکاری بنام «کلیدر» را برای ادبیات ایران خلق کرد. کتاب حاضر، رمانی در فضای جنگ هشت ساله ایران و عراق می‌گذرد که در اولین چاپ با یک استقبال چند ده هزاری در تیراژ چاپ اول مواجه شد.

(بِسمل شدن به معنای سربریده شدن است.)

بخشی از کتاب:

«روز شماری مکن. حتی اگر فکر می‌کنی در مهلکه افتاده‌ای روز شماری مکن! حالا هم لحظه شماری مکن! شب نمی‌تواند تمام نشود. طبیعت شب آن است که برود رو به صبح. نمی‌تواند یک جا بماند. مجبور است بگذرد. اما وقتی تو ذهنت را اسیر گذر لحظه‌ها کنی، خودت گذر لحظه‌ها را سنگین و سنگین‌تر می‌کنی؛ بگذار شب هم راه خودش را برود.»

    

رمان «معسومیت» به قلم مصطفی مستور

مستور از نویسندگان نام آشنای ادبیات معاصر ایران است که پیش از این کتاب‌های پر مخاطبی مانند« حکایت عشقی بی شین، بی‌قاف، بی نقطه» ، « روی ماه خدا را ببوس» و «تهران در بعد از ظهر» از او مورد استقبال قرار گرفته است. معسومیت، آخرین رمان اوست که با خلاقیتی در غلط های املایی روایت را پیش می برد آنچنان که عنوان کتاب نیز «معصومیت» است و عمداً با غلط املایی درج شده است. کتابی که ظرف یک هفته ۴۰۰۰ نسخه آن در چاپ اول فروش رفت.

بخشی از کتاب:

اردلان گفت: من به یه نویسنده احتیاج دارم

گفتم: آخه من حتی املای کلمات رو هم بلد نیستم. روزی صدبار صاد و سین رو قاطی می کنم.

اردلان گفت: آگاتاکریستی و فیتز جرالد هم املاشون خوب نبوده اما جزو بهترین نویسنده های دنیا هستند.