به تمام کتاب‌هایی که نخوانده‌ایم فکر کنیم

کانال اطلاع رسانی شرکت فولاد مبارکه در ابتکاری جالب در این روزها که چندساعتی بیشتر وقت آزاد، برای ماندن در خانه داریم، دست به معرفی کتاب زده است. در این کانال آماده است: در پست‌های ویژه پشت جلد، شما را به پس کوچه‌های کتاب های نخوانده دعوت می کنیم. شما نیز می‌توانید برای معرفی کتاب مورد علاقه تان، یک عکس از جلد کتاب و یک پاراگراف از آن را به آیدی @ad_ msc ارسال کنید تا در بخش پشت جلد ، آن را به دیگران معرفی کنیم.

قرار: هر گاه، معرفی یک کتاب

«به تمام کتاب هایی که نخوانده ایم فکر کنیم...»

    

«ر، ه، ش» به قلم رضا امیرخانی

در پشت جلد کرونایی، کتابی را معرفی خواهیم کرد که برای اولین بار در روزهای اول انتشارش، صف خرید آن آدم را یاد دوران اعلام کوپن های یارانه ای دهه ۶۰ می انداخت. رضا امیرخانی نویسنده جوان و تاثیرگذار ادبیات معاصر ایران پس از تجربه های موفقی مانند «بیوتن» ،« منِ او» و «قیدار»، رمان « ر، ه، ش» را در نقد تاثیر شهرنشینی بر بشر معاصر روانه بازار کرد که دهمین جایزه ادبی جلال را به خود اختصاص داد.

بخشی از کتاب: تا قبل از ظهر ما می‌نشستیم زیر درخت همسایه و بعد از ظهرها همسایه‌ها می‌نشستند زیر درخت ما. صبح‌ها سایه می‌افتاد تو خانه‌ی آن‌ها و بعدازظهرها سایه می‌افتاد تو خانه‌ی ما. آقای همسایه صبح زود می‌رفت سر کار و بعد از ظهرها چای را با خانم‌اش زیر سایه‌ی درخت بید خانه‌ی ما می‌نوشیدند.

    

«بی زمستان» به قلم منصور ضابطیان

در این روزهای کرونایی که سفرها محدود شده است، برای آنها که اهل سفر هستند، خواندن سفرنامه می تواند لذتی جایگزین باشد. منصور ضابطیان که پیش از این در تلویزیون مجری برنامه های موفقی چون رادیو هفت بود با نوشتن سفرنامه های «سباستین» «مارک و پلو» ،«چای نعنا» و... ثابت کرده در نوشتن سفرنامه نیز تبحر دارد. آنچنان که کتابهایش بسیاری را نه به سفر، بلکه به سفرنامه علاقمند کرده است. اکنون بی زمستان سفرنامه جذاب دیگریست به گرجستان، تاجیکستان و آذربایجان.

بخشی از کتاب:  تصور خیلی‌ها از سفر، رفتن به جایی بسیار دور است، در‌حالی‌که گاهی وقت‌ها همین نزدیکی‌ها هم اتفاق‌های خوبی می‌افتد. وقتی خود سفر در ذهن اصالت پیدا کند، حتی یک جابه‌جایی یک روزه هم می‌تواند حال آدم را بهتر کند.

    

«قمر در عقرب» به قلم شرمین نادری

در پشت جلد، کتابی تاریخی را به شما معرفی می کنیم. اما نه آن تاریخی که فقط تاج گذاری و جنگ ها و روز و‌ماه را ضمیمه می کند. شرمین نادری در مقام یک نویسنده خلاق همواره ظرایفی را برای جذابیت تالیفاتش همراه داشته است. حتی اگر قرار باشد آن کتاب درباره تاریخ باشد با همه مختصاتی که ما از کلیشه های تاریخی سراغ داریم.