شانزدهمین نمایشگاه بین‌‌المللی کیش با هدف معرفی آخرین فرصت‌ها و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در طرح‌های حوزه انرژی ایران، دوشنبه 30 دی در جزیره کیش گشایش یافت.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد کیش، این نمایشگاه بین‌المللی با حضور ناصر آخوندی معاون اقتصادی و سرمایه ‌گذاری سازمان منطقه آزاد کیش، مسئولان و مدیران معاونت اقتصادی،حوزه‌های مختلف مجموعه سازمان، محسن مظلوم فارسی مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران،محمد رضا پدیداررئیس کمیسیون انرژی و محیط زیست اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران و همچنین شرکت کنندگان داخلی و خارجی  با حمایت وزارت نفت و نیرو، شامگاه دوشنبه 30 دی در مرکز نمایشگاه‌های بین‌‌المللی کیش گشایش یافت. این رویداد بزرگ بین‌‌المللی در راستای مقابله با آثار تحریم و به منظور معرفی‌ ظرفیت‌ها‌، تجهیزات و صنایع نفت، گاز، پالایش، پتروشیمی، برق و انرژی ایران، به نمایندگان کشور‌های شرکت کننده برپا شده است و تا سوم بهمن ادامه خواهد داشت. گفتنی است در این گردهمایی، فعالان، سازندگان و متخصصان صنعت نفت ایران با مشارکت بیش از 140 شرکت داخلی و خارجی از کشورهای چین، ایتالیا، ژاپن، انگلیس، هلند، امارات متحده عربی، روسیه و کره‌جنوبی، انجمن‌ها و تشکل‌های صنفی صنایع نفت، گاز، پالایش، پتروشیمی، برق و انرژی حضور دارند.

استقبال شرکت‌های دانش بنیان از نمایشگاه

ناصر آخوندی گفت: 120شرکت دانش بنیان و شتاب دهنده در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی انرژی کیش حضور دارند. 

به گزارش ایلنا؛ معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری این سازمان شامگاه دوشنبه پس از گشایش شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی انرژی کیش در جمع خبرنگاران گفت: اکثرا غرفه ها در این نمایشگاه دانش‌بنیان هستند و با تولید کالاهای استراتژی ضمن اینکه از خروج ارز جلوگیری می‌کنند؛ از مزیت صادارت را نیز برخوردارند و ارزآوری می‌کنند. معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد کیش با بیان این که در مرکز نوآوری کیش جایگاه بیش از 80 شرکت دانش بنیان و بیش از 40 شرکت شتاب دهنده آماده شده و فضای مناسبی برای شروع فعالیت این شرکت‌ها فراهم شده است؛ افزود: تسهیلات ویژه ای را برای شرکت‌های دانش بنیان و شتاب‌دهنده در نظر گرفته‌ایم که در سال‌های ابتدایی اجاره‌ای از آنان دریافت نمی‌شود و اگر موفق به تولید محصول شده باشند مساعدت‌های مالی نیز می‌شوند و یک مکان دیگر نیز به مساحت 10 هزار مترمربع مناسب برای فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان آماده شده و در اختیار آنان قرار خواهد گرفت. وی تاکید کرد: رویکر ما در جزیره کیش، ایجاد یکی از مهمترین مراکز علمی، فن آوری و نو آوری کشور است که همه ملزوماتی که برای شرکت‌های شتاب دهنده، دانش بنیان و نوآور می‌تواند باشد؛ در مرکز نوآوری کیش لحاظ شده و سازمان منطقه آزاد کیش از ابتدا تا انتها در کنار آنان خواهد بود.