امضای تفاهم‌نامه همکاری سازمان کیش و کمیته ملی پارالمپیک

سازمان منطقه آزاد کیش برای همکاری و مشارکت در توسعه ورزش‌های پارالمپیکی در ابعاد مختلف قهرمانی و همگانی، با کمیته ملی پارالمپیک تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد. به گزارش ایلنا، این تفاهم نامه  به منظور بهره گیری از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های کمیته ملی پارالمپیک و این سازمان با هدف پیشبرد اهداف، برنامه‌ها و فعالیت‌های مربوط به توسعه ورزش کیش در بخش پارالمپیک (جانبازان، معلولین و نا بینایان) و سطوح قهرمانی و همگانی، بین غلامحسین مظفری مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش و محمود خسروی وفا رئیس کمیته ملی پارالمپیک به امضا رسید. مشارکت در تشکیل آکادمی علمی ورزشی، بهره مندی از ظرفیت‌ها و امکانات ورزشی و آموزشی جهت برگزاری اردو‌های ملی و میزبانی از اردو‌های بین‌‌المللی، مشارکت در ایجاد پایگاه منطقه‌ای آموزش جهانی وابسته به بنیاد آجیتوس کمیته ملی پارا المپیک در منطقه آزاد کیش، همکاری در برگزاری سمینارها، همایش‌ها و کنفرانس‌های علمی مشترک آموزشی و پژوهشی با محوریت جنبش پارالمپیک، برگزاری کارگاه‌های آموزشی عمومی و تخصصی به صورت مشترک با استفاده از اساتید داخلی و خارجی، بهره‌گیری از نیروی انسانی و عوامل مدیریتی و اجرایی در فعالیت‌های مشترک، از جمله محورهای همکاری این تفاهم نامه است. گفتنی است اجرای این تفاهم نامه موجب بهبود شرایط کمی و کیفی برگزاری دوره‌های آموزشی و اردوهای ورزشی تیم‌های ملی و بین‌‌المللی نیز خواهد شد.

    

مدال برنز آسیا بر سینه ملی‌پوش جزیره کیش درخشید 

عضو تیم ملی موی تای ایران به عنوان سوم و مدال برنز مسابقات قهرمانی آسیا دست یافت. به گزارش ایلنا؛ مسابقات موی تای قهرمانی آسیا در دو بخش بانوان و آقایان در  رده‌های سنی نوجوانان و بزرگسالان با حضور 300 ورزشکار از 30 کشور آسیایی طی روزهای 26 تا 30 آذر در ابوظبی برگزار شد که تیم ملی ایران نیز در این مسابقات حضور داشت. امیر زارعی ملی پوش ساکن کیش که به همراه تیم ایران در این مسابقات حضور داشت، در روز پایانی موفق شد مدال برنز وزن 48- را از آن خود کند و به عنوان  سومی آسیا دست پیدا کند. محسن هداوند مربی اهل جزیره کیش نیز یکی از مربیان تیم ملی جوانان ایران در این دوره از مسابقات بود. 

    

برای آمادگی حضور در مسابقات قهرمانی آسیا

قایقران کیش در اردوی تیم ملی ایران

سرمربی تیم جوانان ایران، قایقران جزیره کیش را برای حضور در اردوی آماده سازی این تیم دعوت کرد. به گزارش ایلنا؛  هشتمین اردوی آماده سازی تیم قایقرانی زیر ۲۳ سال آبهای آرام (کایاک) ایران برای حضور در مسابقات قهرمانی جوانان جهان و قهرمانی آسیا از دوم دی در دریاچه مجموعه ورزشی آزادی آغاز می شود. انوش عباسی سرمربی تیم ملی قایقرانی جوانان کشورمان، ورزشکارانی از استان‌های تهران، مازندران و گیلان  را به همراه امیر رضا دادو قایقران جوان و آینده دار جزیره کیش را به اردوی تیم ملی دعوت کرده است. هشتمین اردوی آماده سازی تیم قایقرانی زیر ۲۳ سال آبهای آرام تا ۲۶ دی ادامه خواهد داشت.

    

معرفی ظرفیت‌های ورزشی کیش، در نمایشگاه بین‌‌المللی شیراز 

موسسه ورزش و تفریحات سالم کیش با هدف معرفی ظرفیت و توانمندی‌های ورزشی جزیره، در نمایشگاه بین‌‌المللی پارس شیراز شرکت کرد.  به گزارش ایلنا؛ در یازدهمین نمایشگاه بین‌‌المللی گردشگری پارس که از ۲۶ تا ۲۹ آذر در محل دائمی نمایشگاه‌های شهر شیراز برگزار شد؛ شرکت‌های سرمایه گذاری داخلی و خارجی در حوزه گردشگری، بیمارستان‌ها و مراکز گردشگری سلامت، گردشگری دریایی، موسسات خدمات گردشگری و آژانس‌های هواپیمایی، هتل‌ها و مراکز اقامتی، دهکده‌های توریستی، مراکز تفریحی، صنایع دستی، موزه‌ها و سایر صنایع وابسته حضور داشتند، موسسه ورزش و تفریحات سالم جزیره کیش نیز توانمندی‌های خود را به نمایش گذاشت.