گرامیداشت هفته بسیج در فولاد مبارکه

به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج و طی مراسمی، فرمانده سپاه شهرستان مبارکه، جمعی از معاونین، مدیران و اعضای حوزه مقاومت بسیج این شرکت با گلباران قبور مطهر شهدای آرمیده در معراج الشهدای فولاد مبارکه از رشادت های بسیجیان و شهدای هشت سال دفاع مقدس تجلیل نمودند.

 در ابتدای این آئین، پیام مدیر عامل فولاد مبارکه قرائت شد که در بخشی از این پیام چنین آمده است؛

فرا رسیدن چهلمین سالروز صدور فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل «بسیج مستضعفین» که از نقاط عطف شگفت انگیز و معنادار انقلاب اسلامی و پدیده برجسته تاریخ معاصر ایران عزیز است را به کارکنان شریف و تلاشگر فولاد مبارکه به ویژه خیل عظیم بسیجیان سلحشور و دریادل تبریک و تهنیت عرض می نمایم.

پیشگامی در دفاع از میهن، سازندگی و محرومیت زدایی در شجره طیبه بسیج نمود و ظهور داشته و این امر در خانواده بزرگ فولاد مبارکه نیز به مدد اهتمام انقلابی بسیجیان جان برکف بسیار برجسته است.

این روز فرخنده را به همه بسیجیان والاهمتی که با نیت خالص و اقدام به هنگام و موثر در عرصه‌ها و میدان‌های گوناگون، سرود جهاد و خدمت را می‌سرایند بویژه همکاران بسیجی‌ام در خانواده بزرگ گروه فولاد مبارکه تبریک و تهنیت عرض می‌کنم و باور دارم با پاسداشت کرامت انسانی، تدبیر و امید، عزت، حکمت و مصلحت، می‌توان این مظهر عزم و اراده ملی را بیش از پیش، مایه امنیت، سلامت و پیشرفت میهن عزیز اسلامی قرار داد.

در ادامه این مراسم سرهنگ عطائی پور، فرمانده سپاه ناحیه شهرستان مبارکه نیز ضمن قدردانی از دستاوردهای اخیر فولاد مبارکه گفت: این دستاوردها در شرایط سخت تحریم ها و با بهره‌مندی از روحیه بسیجی و تلاش های جهادگونه کارکنان این شرکت به دست آمده و قابل تقدیر است.

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان مبارکه اقتدار فعلی کشور در منطقه را نتیجه جانفشانی بسیجیان این کشور دانست و افزود: نباید اجازه بدهیم مشکلات اقتصادی به وجود آمده در کشور بهانه ای برای سوء استفاده دشمنان این کشور باشد.بدون شک عمل به توصیه های مقام معظم رهبری و عمل به سیاست های اقتصاد مقاومتی نقش بسزائی در خنثی کردن توطئه ها خواهد داشت.

سرهنگ عطائی پور در ادامه افزود: الگوی طلائی دوران دفاع مقدس و نگاه جهادی و انقلابی و تلاش شبانه روزی جوانان و دلسوزان انقلاب باید در حوزه اقتصاد وارد شود.

در ادامه این مراسم معاون نیروی انسانی و سازماندهی فولاد مبارکه نیز ضمن گرامی داشت چهلمین سالروز تشکیل بسیج گفت: بعد از صدور فرمان تاریخی امام خمینی(ره) مبنی بر تشکیل بسیج، شاید کمترکسی با اهداف و نقش آن آشنا بود و به نظر می‌رسید تشکیل بسیج فقط به منظور ایجاد آمادگی در مواجهه با حملات نظامی دشمنان باشد. ولی هرچه زمان گذشت و مسائل و مشکلاتی که برای کشور بوجود آمد، نقش بسیج بیشتر مشخص شد و با رهنمودهایی که حضرت امام(ره) و پس از آن مقام معظم رهبری داشتند، بسیج به نوعی در پایداری انقلاب و حفظ کشور در تلاطم ها نقش آفرینی کرد.

عباس اکبری خاطرنشان کرد: هم اکنون با عنایت به راهبردهای مقام معظم رهبری خط مقدم جهاد در کشور، تولید است از این رو کارکنان فولاد مبارکه با روحیه بسیجی به عنوان سربازان خط مقدم جهاد آماده اند تا در راه اعتلای اقتصاد کشور خدمت کنند.

وی تاکید کرد: به عنوان بزرگترین قطب اقتصادی کشور باید دست به دست هم بدهیم تا محصولات شرکت به عنوان یک برند مطرح در بازارهای جهانی عرضه شود. به خاطر داشته باشیم تا زمانی که ایمان و اراده باشد حتما بر مشکلات فائق می‌آییم.