یک نماینده مجلس گفت: کشورهایی که ادعا می‌کنند، می‌توانند جایگزین نفت ما شوند فقط از نظر عددی و روی کاغذ می‌توانند دست به چنین کاری بزنند.

هدایت الله خادمی در گفتگو با ایلنا، درباره عدم تمدید معافیت‌های نفتی از سوی آمریکا برای خریداران عمده نفت کشورمان و این‌که عربستان و امارات گفته‌اند که نفت خود را جایگزین نفت ایران خواهند کرد، گفت: مشکل اصلی اینجاست هنگامی که برگ‌های برنده دستمان است، بازی نمی‌کنیم و منفعلانه دست به اقدام میزنیم و این مشکل همیشگی ماست.

نماینده مردم ایذه و باغملک تاکید کرد:  در حال حاضر هم مراکزی که می‌توانستند تحریم‌ها مخصوصا در حوزه نفت را دور بزنند اما به دست افرادی افتاده است که جرأت ندارند این کار انجام دهند؛‌ بودن چنین اشخاصی بیشتر به ضررمان است .

خادمی وی یادآور شد: عربستان،‌ امارات و کشورهای اینچنینی زمانی که روسای‌شان به ایران می‌آمدند حداکثر مقامی که می‌توانست با آن دیدار داشته باشند فرماندار آبادان بود، نه این که مانند امروز شخص اول ممکلت را ببینند. این‌ها اگر امنیتی دارند ما برایشان ایجاد کردیم، اگر ایران نبود که این‌ها نبودند، گرفتار صدام شده بودند. ما برای‌شان پدری  و براداری کردیم.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حال حاضر همین کشورهای نخودی و کوچک که مورد حمایت ما بودند اگر بخواهند جایگزین نفت ما شوند فقط از نظر عددی و روی کاغذ می‌توانند دست به چنین کاری بزنند.

وی با بیان اینکه عربستان و سایر کشورها که می‌خواهند نفت خودشان را جایگزین ایران کنند باید بدانند که این کار یعنی جنگ و دشمنی با ایران، عنوان کرد: جنایت علیه بشریت یعنی چی؟ یعنی کودکان دسترسی به دارو و مواد اولیه نداشته باشند و ما اگر تحریم شده‌ایم بدین معنا است که این اتفاق می‌افتد.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:‌ عربستان و امارات اگر بدانند این کار یعنی جنگ و اگر انجام دهند، امنیت تولیدشان بهم می‌خورد دست به چنین اقدامی نمی‌ز‌نند؛ زیرا بازار دنیا و اقتصاد آن بهم می‌خورد .