وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با یک رشته توئیت به استقبال نوروز رفت و برای مردم کشور رها شدن از اژدهای هفت سر و اختاپوس فساد را از رهگذر اجرای دولت الکترونیکی آرزو کرد.

وزیر جوان ارتباطات روز یکشنبه در اولین توئیت از رشته توئیت خود از اشتغال‌زایی گفت؛ طرحی که برای ایجاد زیرساخت آن، ده‌هاهزار شغل آماده کردند: با آموزش، کمک‌های بیمه‌ای‌، مالیاتی و پیش‌خرید محصولات ایرانی روستایی قرار است کارهای بزرگی انجام دهیم. البته امیدوارم در زمینه بودجه کمک کنند و درگیر بوروکراسی‌ها نشویم.

«محمدجواد آذری جهرمی» در ادامه از حق‌الناس گفت. هشتگی که هر چند روز یک‌بار برای انتشار خبری که با حق مردم گره خورده، از آن استفاده می‌کند. سرعت و‌ کیفیت بالا و ارزان حق شماست. به‌جای شما رای ندهند و نظر شما تغییر نکند حق شماست. حفاظت از حریم‌ شخصی و امنیت شما، نبود پیامک ‌مزاحم و برخورد با کلاهبرداری‌ها حق شماست. #گزارش_به_مردم بدهیم و بر ما نظارت کنید حق شماست. این روند در سال بعد ادامه خواهد یافت

گسترش دسترسی‌همگانی، موضوع دیگری بود که وزیر ارتباطات در توئیت خود به آن اشاره کرد و نوشت: سال 97 به لطف خدا پر برکت بود. در شهرها فیبر نوری تا خانه ارائه شد و تعداد روستاهای دارای دسترسی به 4G افزایش 100درصدی داشتند که موجب مهاجرت‌ معکوس و رونق اقتصادی برای آن‌ها مانند کلپورگان و دَرَک می‌شود. اگرچه تحریم‌ها مانع جدی هستند اما اراده ما محکم‌تر است.

و در ادامه جهرمی به هشتگ مورد علاقه خود و دنبال‌کنندگانش در توئیتر رسید. هشتگ شفاف‌سازی: اژدهای هفت سر واختاپوس فساد با اجرای دولت ‌الکترونیکی نابود خواهند شد. با اجرای کارت سوخت بانکی و رجیستری موبایل، مانع هزاران میلیارد تومان رانت شدیم. دفترچه بیمه و سلامت الکترونیکی مهم‌ترین برنامه این حوزه در 98خواهد بود. اما نیاز است بقیه هم همکاری کنند.

وی به پیشرفت صنعت‌فضایی کشور اشاره کرد و گفت: ماهواره‌های بسیاری در حال ساخت هستند که برای حل مسائل زیست‌محیطی و بلاهای طبیعی مطابق آخرین فناوری‌ها طراحی شده‌اند. در صف انتظار قرارگیری در مدار هستند برای #غرور_ملی، ارسال پیام ‌دوستی ایرانیان به جهان و باز هم خبر خوب.

جهرمی معتقد است محتوای سالم است که جامعه سالم را به وجود می‌آورد: زمانی که دیگران بی‌خیالند و به تخریب مشغولند، انصاف است دست روی دست بگذاریم؟ کودک‌آنلاین و حمایت از تولیدکنندگان محتوای داخلی را ادامه خواهیم داد تا خانواده و نسل آینده سالم و پرنشاطی داشته باشیم.

او در انتها به هشتگ امیدبخش آینده‌روشن رسید. هشتگی که متعلق به مردم است. جوان‌گرایی به کشور، انگیزه و شجاعت تزریق می‌کند. انتصاب ۳۰۰+مدیر جوان و افزایش ۳۰ درصدی مدیریت بانوان را کافی نمی‌دانیم و باید در سال آینده بسیار بیشتر شود. کلید راه‌گشای اقتصاد در دستان کسب‌وکارهای نوپاست. به یاری خدا سال بعد، سال موفقیت آن‌ها خواهد بود.