سفر غیرمنتظره رئیس‌جمهور سوریه به کشورمان در رسانه‌های بین‌المللی بازتاب گسترده‌ای داشت و بسیاری آن را تلاشی از سوی اسد برای قدردانی از ایران دانستند. به گزارش ایسنا، سفر بشار اسد به ایران علاوه بر رسانه‌های عربی منطقه و جهان، در رسانه‌های انگلیسی زبان در سطح جهان نیز بازتاب گسترده‌ای داشت.

خبرگزاری رویترز در این باره گزارش داد: رئیس‌جمهور سوریه روز دوشنبه اولین سفر علنی خود به ایران، نزدیک‌ترین متحد منطقه‌ای‌اش را از زمان آغاز جنگ در سال ۲۰۱۱ انجام داد و با آیت‌الله خامنه‌ای رهبری ایران دیدار کرد تا از اتحادشان دفاع کند. رویترز در ادامه گزارش خود به تصاویر منتشر شده از دیدار اسد و رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: آنطور که تلویزیون ایران و سوریه نشان داد آنها یکدیگر را در آغوش گرفته و در حال خندیدن بودند. تلویزیون سوریه نیز اعلام کرد که هر دو بر سر ادامه همکاری در تمام سطوح و در راستای منافع دو کشور توافق کردند.

این خبرگزاری همچنین گزارش داد که قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران نیز در این دیدار حضور داشت و در کنار بشار اسد نشسته بود.

همچنین خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در سفری نادر به خارج از کشور روز دوشنبه به تهران رفت و با مقامات این کشور دیدار کرد تا از جمهوری اسلامی به دلیل حمایتش از دولت در جریان هشت سال جنگ داخلی قدردانی کند.

اسد در سفر خود به ایران که در طول هشت سال گذشته برای اولین بار اتفاق افتاد و به جایی غیر از روسیه انجام شد، با رهبری و رئیس جمهور ایران دیدار کرد. خبرگزاری شینهوا نیز در خبری کوتاه سفر رسمی رئیس‌جمهور سوریه به ایران را بازتاب داد. نشریه لوموند دیگر رسانه‌ای بود که به‌طور مشروح با گزارش سفر بشار اسد به ایران پرداخت و آن را غیر معمول توصیف کرد.