نماینده هندوستان در مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا، به اندازه تیم ملی این کشور در جام ملت‌ها، غافلگیرکننده نشان نداد. مینرو پنجاب برابر سایپا حرفی برای گفتن نداشت و خیلی زود تسلیم نارنجی‌ها شد. تنها هشت دقیقه طول کشید تا آرش رضاوند گل اول سایپا را از روی نقطه پنالتی وارد دروازه حریف کند. 

آرمان رمضانی و ساموئل سارفو دو گل دیگر برای تیم شهریار به ثمر رساندند و سرانجام رضاوند ضربه آخر را به هندی‌ها زد. سایپا به سادگی از این مرحله عبور کرد تا خودش را برای دومین نبرد در مرحله پلی‌آف آماده کند. پس از پایان جدال نارنجی‌ها با رقیب هندی، نوبت به ذوب‌آهن رسید که در زمین خودش از الکویت کویت میزبانی کند. تصور می‌شد ذوبی‌ها کار دشواری برای کنار زدن این حریف نداشته باشند اما مسابقه به شکل غیرمنتظره‌ای برای علیمنصور و شاگردها دشوار شد. تیمی که در لیگ هنوز در حسرت رسیدن به پیروزی با سرمربی جدیدش به سر می‌برد، در پایان 90 دقیقه با الکویت به تساوی بدون گل رسید. سرانجام در وقت‌های اضافه اما خرید جدید این تیم با یک ضربه سر تماشایی، دروازه الکویت را باز کرد تا ذوب هم به سلامت از این مرحله عبور کند. تا اینجا همه چیز به کام فوتبال ایران رقم خورده اما ادامه راه کاملا دشوار به نظر می‌رسد. چراکه سایپا و ذوب حریفان سختی را در دور نهایی پلی‌آف پیش رو خواهند داشت و بدون تردید رفت و برگشتی نبودن مسابقه‌ها، به ضرر این دو تیم خواهد بود. چراکه سرنوشت آنها تنها با یک مسابقه در زمین تیم‌های رقیب مشخص خواهد شد.

سایپا برای رسیدن به مرحله گروهی لیگ قهرمانان 2019 آسیا، باید با الریان قطر مسابقه بدهد. گونزالو فریرا، هونگ میونگ کو، لوکا بورخس و ریواس، چهار ستاره خارجی تیم قطری هستند. تیمی که سه‌شنبه آینده در دوحه از نماینده ایران میزبانی خواهد کرد. ماموریت ذوب‌آهن نیز برای رسیدن به دور گروهی، طاقت‌فرسا به نظر می‌رسد. اصفهانی‌ها که در این فصل از لیگ برتر فقط یک بار طعم پیروزی را چشیده‌اند، پس از کنار زدن الکویت باید خودشان را برای نبرد با تیم پرستاره الغرافه آماده کنند. این بازی نیز به میزبانی کشور قطر برگزار خواهد شد. اضافه شدن خلعتبری می‌توانست یک امتیاز بزرگ برای ذوبی‌ها باشد اما این بازیکن نیز با مصدومیت شدید روبه‌رو شده و ادامه فصل را از دست داده تا همه امیدها برای گل‌زنی در تیم منصوریان به اوساگونا دوخته شود. 

فوتبال ایران در دو دوره گذشته، چهار تیم در مرحله گروهی لیگ قهرمانان داشته است. از سال 2009 به بعد ایران همیشه بیشتر از دو نماینده در مرحله گروهی این تورنمنت داشته اما حالا بعید نیست که پس از نزدیک به یک دهه، تنها دو نماینده ایران در دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا شرکت کنند. سایپا و ذوب در فصل گذشته کیفیت فوق‌العاده‌ای داشتند اما حکایت این فصل هر دو باشگاه، کمی متفاوت به نظر می‌رسد. شکل برگزاری بازی‌ها و فرستاده شدن نمایندگان لیگ برتر به لایه دوم پلی‌آف، اوضاع را برای فوتبال ایران دشوار کرده است.