رنگ برد

پدیده بعد از چهار بازی بدون برد در لیگ‌ برتر بالاخره به پیروزی رسید و خودش را در جمع بالانشینان نگه داشت. تیم شگفتی‌ساز یحیی گل‌محمدی که هفته‌های صدرنشینی‌اش در دور رفت از هر تیم دیگری بیشتر بود بعد از بردن سایپا در روز چهارم آذرماه دیگر رنگ پیروزی را ندید و در چهار بازی پیاپی مقابل سپاهان، ماشین‌سازی، استقلال و پرسپولیس به دو تساوی و دو باخت رسید تا از رتبه اول به رتبه سوم سقوط کند. این تیم بالاخره عصر یکشنبه در هفته هفدهم توانست یک بر صفر استقلال خوزستان را شکست دهد تا هم هفته‌های بدون برد خودش را به پایان برساند و هم هفته‌های بدون برد آبی‌های خوزستانی را تداوم ببخشد.


پایان تساوی

سه تساوی متوالی سپاهان در لیگ برتر به چهار نرسید و این تیم در روزی که برای صدرنشینی مجدد به برد نیاز داشت سپیدرود را سه بر صفر شکست داد. سپاهان آخرین بار پدیده را شکست داده و جای این تیم را در صدر جدول گرفته بود. بعد از آن زردپوشان در بازی عقب‌افتاده مقابل پرسپولیس و بازی‌های هفته پانزدهم و شانزدهم مقابل استقلال خوزستان و نفت آبادان با تساوی متوقف شده بودند. این تساوی‌ها شاگردان قلعه‌نویی را از صدر جدول دور کرد اما آنها با بردن سپیدرود هم به صدر برگشتند و هم به رکورد 17بازی بدون باخت از ابتدای فصل رسیدند. رکورد قبلی 16 بازی بود که پرسپولیس در لیگ هفتم به جا گذاشت.


ماشین جدید

ماشین‌سازی که در نیم‌فصل اول کلا یک برد داشت در دو هفته‌ای که از نیم‌فصل دوم گذشته دو برد به دست آورده است! ماشین‌سازی و نفت آبادان -رکوردداران تساوی در لیگ هجدهم- یکشنبه مقابل هم مساوی نکردند تا آمار عجیب تساوی‌های‌شان عجیب‌تر از این نشود. ماشین‌سازی و نفت آبادان با 11 تساوی طی 16 بازی یک رکورد تاریخی را در لیگ‌ برتر به جا گذاشته بودند. آنها در هفدهمین گام به مصاف هم رفتند و میزبان تبریزی با تک‌گل احمدرضا زنده‌روح مهمان خود را شکست داد. ماشین‌سازی هفته گذشته هم استقلال خوزستان را شکست داده بود و حالا با برتری مقابل یکی دیگر از نماینده‌های خوزستان برای اولین بار در فصل جاری دو بازی متوالی را برده است.


مساوی آقا معلم

مجید جلالی در دومین بازی‌اش روی نیمکت نساجی دومین تساوی را هم برای این تیم به دست آورد. او این بار تراکتورسازی را با تمامی ستارگانش متوقف کرد و اگرچه میزبان بود اما امتیاز باارزشی از مهمان پرقدرت خود گرفت. تراکتور که معمولا در نیمه دوم بازی‌هایش قدرتی چندین‌ برابر پیدا می‌کند این بار برعکس عمل کرد و پیروزی نیمه اول را در نیمه دوم از دست داد. جورج گولسیانی هم ترک عادت کرد و برخلاف درخشش همیشگی‌اش به عنوان بهترین بازیکن نساجی، این بار با یک گل‌به‌خودی تراکتورسازی را پیش انداخت. این گل در نیمه دوم توسط رحمان جعفری پاسخ داده شد تا چسبیدن تراکتورسازی به صدرنشین‌ها کمی به تعویق بیفتد.