سعید طالبی چابک

برای خرید آردا گولر در تابستان جنگ بزرگی بین رئال و بارسا در گرفت و در نهایت باشگاه مادریدی بود که پدیده کم سن و سال ترکیه را به خدمت گرفت. بدون شک آردا یکی از خریدهای جنجالی رئال مادرید در سال‌های اخیر است. ابتدا کسی از این بازیکن جوان فوتبال ترکیه شناخت چندانی نداشت ولی با دیده شدن رد پای رئال و بارسا در حوالی او و تلاش و رقابتی که برای خریدن او از خود نشان دادند، اروپا شناخت بیشتری روی آردا پیدا کرد. رئالی‌ها در نهایت به واسطه شرایط مدیریتی و مالی بهتر و همین‌طور مشورتی که خود بازیکن با لوکا مودریچ انجام داد، توانست گولر را با 30 میلیون یورو از فنرباغچه بخرد اما عملا تا ماه ژانویه به دلیل مصدومیت‌های متوالی گولر نتوانست از این خرید پر سر و صدای خود بهره ببرد.

اوضاع برای آردا خوب پیش نمی‌رفت. خیلی از خبرگزاری‌ها با تیترهایی مثل «آینده مبهم جنجالی‌ترین خرید فصل رئال» درباره‌ شرایط او تحلیل‌های منفی ارائه می‌دادند و پیش‌بینی‌هایی مطرح می‌کردند که با آنچه در در زمان انتقال گولر به رئال گفته می‌شد فاصله معناداری داشت. شرایط گولر در مادرید و زمزمه‌ها یک حرف مشترک را به ذهن متبادر می‌کرد و آن این بود که «کارلتو به بازیکن ترکیه‌ای تیمش اعتقاد ندارد.»

ال‌کلاسیکو و سوال و جوابی که کمی وضعیت را مشخص کرد و تغییر داد. رئال بازی بزرگ را سه بر دو از بارسا برد و یک قدم دیگر به قهرمانی نزدیک‌تر شد. در پایان بازی رئالی‌ها درون زمین مشغول جشن و پایکوبی بودند اما خبری از آردا نبود. هرچند در تصاویر منتشر شده در جشن‌های درون رختکن آردا نیز دیده می‌شود ولی او درون زمین نبود و زودتر از همه به رختکن رفت. در پایان بازی وقتی از آنچلوتی در مورد دلیل غیبت آردا سوال شد، او پاسخی داد که می‌تواند این پدیده ترکیه‌ای را به آینده خوشبین کند:«نمی‌دانم چرا آردا نبود و نظری در این مورد نمی‌توانم بدهم ولی در مورد او با آرامش همه چیز را بررسی خواهیم کرد. گولر دقایقی که می‌خواهد را در رئال به دست خواهد آورد.» پس از این جواب کارلتو، به نظر می‌رسید بعد از مسجل شدن قهرمانی رئال قصد دارد به آردا فرصت بیشتری بدهد و احتمالا او را در هفته‌های پایانی لالیگا در ترکیب ثابت رئال خواهیم دید. به‌خصوص که رئال دو بازی سنگین در لیگ قهرمان برابر بایرن نیز پیش رو دارد.

در بازی با سوسیه‌داد اتفاق همان‌طور که کدها راهنمایی می‌کردند، رقم خورد. گولر به بازی رفت و در همان نیمه اول بازی موفق شد دروازه سوسیه‌داد را باز کند. آردا بازی خوبی از خودش به نمایش گذاشت و با وجود پیشنهادهای قرضی از باشگاه‌ سویا و چند باشگاه دیگر در لالیگا، بعید است که در پایان فصل قرض داده شود. آردا گولر در بازی رئال مادرید مقابل رئال سوسیه‌داد تک گل تیم کارلو آنچلوتی را به ثمر رساند و هر سه امتیاز بازی را برای مادریدی‌ها به دست آورد.

آردا گولر که پس از مدت‌ها دوباره در ترکیب اصلی قرار گرفته بود، در این بازی 68 دقیقه درون زمین حضور داشت. او یک گل زد و بهترین بازیکن میدان شد و با توجه به مصدومیت‌هایی که در این فصل گریبانگیرش شد و سن پایینی که دارد، نسبت به دقایق حضورش در زمین برای مادریدی‌ها و 6 بازی با دو گل زده، عملکرد بدی نداشته و در صورت جلب اعتماد کارلتو می‌تواند فصل آینده ماجراجویی واقعی‌اش را با رئال آغاز کند.