شروع سال جدید میلادی و باز شدن پنجره نقل و انتقالات زمستانی، بار دیگر گمانه‌زنی‌ها در مورد ارزش مالی مهره‌های مختلف را به اوج رسانده است. برخی از فوتبالیست‌ها در سال 2020 قیمت بالاتری پیدا کردند اما بعضی‌های دیگر در یک سال ناامیدکننده، با افت وحشتناک ارزش روبه‌رو شدند. این تغییر برای 10 ستاره به مراتب محسوس‌تر از دیگران بود. مهره‌هایی که سال را با آرزوهای بزرگی کلید زدند اما سال 2020 را به شکلی کابوس‌وار پشت سر گذاشتند و حالا اگر تصمیم به جابه‌جایی بگیرند، با رقم بسیار کم‌تری نسبت به شروع سال این اتفاق برای‌شان رخ خواهد داد.

ادن هازارد؛ منفی 60 میلیون یورو!

ارزش هیچ بازیکنی در دنیای فوتبال نسبت به اولین روز سال 2020 به اندازه ستاره بلژیکی رئال مادرید سقوط نکرده است. قیمت ادن هازارد در شروع سال گذشته میلادی 120 میلیون یورو برآورد می‌شد اما این رقم حالا به 60 میلیون یورو رسیده است. ادن در مادرید، چیزی به جز مصدومیت نداشته و به یک کابوس بزرگ‌تر از گرت بیل برای هواداران این باشگاه تبدیل شده است.

کریستین اریکسن؛ منفی 55 میلیون یورو

وقتی برای تاتنهام به میدان می‌رفت، برچسب قیمت 90 میلیون یورویی داشت اما سپری کردن یک دوران ناامیدکننده در اینتر، ارزش اریکسن را حالا به حوالی 35 میلیون یورو رسانده است. اینتر، انتخاب درستی برای ستاره اهل دانمارک نبود. او هیچ‌وقت به مهره موردعلاقه کونته تبدیل نشد. او این روزها دیگر در اردوی اینتری‌ها حضور ندارد و تصمیمش را برای جدایی از این باشگاه گرفته است.

دله علی؛ منفی 52 میلیون یورو!

درست همان‌طور که آنتونیو کونته نتوانست با اریکسن رابطه برقرار کند، مورینیو هم از همان روز اول با دله علی به بن‌بست رسید. در چند مقطع، تصور می‌شد همه چیز بین آنها درست شده اما علی دوباره جایگاهش را در ترکیب تاتنهام از دست می‌داد. 2020 یک سال وحشتناک برای ستاره بااستعداد انگلیسی بود. سالی که موجب شد ارزش او از 80 میلیون یورو به 38 میلیون یورو برسد. یک کاهش چشمگیر برای یک فوتبالیست مستعد.

رحیم استرلینگ؛ منفی 50 میلیون یورو

در پایان سال 2019 استرلینگ یکی از آماده‌ترین مهاجمان دنیای فوتبال به شمار می‌رفت اما در سال 2020 رحیم درخشش چندانی در تیم پپ گواردیولا نداشت. خیلی‌ها معتقدند موقعیت فوق‌العاده‌ای که او در لیگ قهرمانان روبه‌روی لیون خراب کرد، بزرگ‌ترین دلیل برای افت روحی این ستاره بوده است. این بازیکن 26 ساله در اولین روز سال 2020 قیمت 160 میلیون یورویی داشت و این رقم حالا به 110 میلیون یورو رسیده است. استرلینگ اما هنوز فرصت کافی را برای تغییر دادن شرایط در اختیار دارد.

کپا آریزابالاگا؛ منفی 45 میلیون یورو

گران‌ترین گلر تمام تاریخ، حالا در چلسی به یک مهره نیمکت‌نشین تبدیل شده است. کپا در سال 2020 آنقدر اشتباه‌های بزرگی داشت که هواداران باشگاه دیگر به هیچ قیمتی به او اعتماد ندارند. این گلر در شروع سال 60 میلیون یورو می‌ارزید و حالا ارزش‌اش به 15 میلیون یورو رسیده است. اگر از طرفداران چلسی بپرسید، حتی همین رقم هم برای کپا زیاد به نظر می‌رسد!

لئو مسی؛ منفی 40 میلیون یورو

در سال 2020 میلادی، مثل همیشه گل‌زن و بی‌رحم نشان نداد. لئو که سال پرحاشیه‌ای را سپری کرده بود، حالا 100 میلیون یورو ارزش‌گذاری شده است. این در حالی است که ارزش او در شروع سال 2020 رقم 140 میلیون یورو بود. مسی از همین حالا بازیکن آزاد است و این اجازه را دارد که به صورت آزادانه با هر باشگاهی برای آینده‌اش مذاکره کند.

آنتوان گریزمان؛ منفی 40 میلیون یورو

در زمین با لئو مسی هماهنگ نشده اما به لحاظ کاهش ارزش قیمتی، به شدت با این ستاره هماهنگ به نظر می‌رسد. او در شروع سال 120 میلیون یورو می‌ارزید و حالا ارزشی 80 میلیون یورویی دارد. جالب است بدانید که مهاجم فرانسوی بارسا در هفت بازی گذشته با لباس این تیم نه گل زده و نه حتی یک پاس گل داده است. این فصل به بدترین شکل ممکن برای آنتوان سپری می‌شود.

انگولو کانته؛ منفی 40 میلیون یورو

سن کانته کمی بالا رفته و فرانک لمپارد هم اعتقاد زیادی به این هافبک دونده ندارد. این عوامل در کنار هم موجب شده‌اند ارزش انگولو از 100 میلیون یورو به 60 میلیون یورو برسد. سال 2020 سال درخشانی برای این فوتبالیست نبوده و ارزش او نیز با یک سقوط بزرگ روبه‌رو شده است.

پل پوگبا؛ منفی 35 میلیون یورو

خیلی‌ها انتظار داشتند پوگبا در یونایتد به یکی از بهترین‌های دنیا تبدیل شود اما این اتفاق رخ نداده و دوران حضور او در منچستر رو به اتمام به نظر می‌رسد. برچسب قیمتی پوگبا در سال 2020 از 100میلیون یورو به 65 میلیون یورو رسیده است.

الکساندر لاکازت؛ منفی 35 میلیون  یورو

حضور پررنگ فرانسوی‌ها در این فهرست، جالب توجه به نظر می‌رسد. لاکازت هم در سال 2020 روزهای خوبی را سپری نکرده تا ارزش‌اش در بازار نقل و انتقالات از 70 میلیون یورو به 35 میلیون یورو کاهش پیدا کند.