با رای اخیر کمیته انضباطی، سیدحسین حسینی نمی‌تواند استقلال را مقابل تراکتور همراهی کند.

سپهر ستاری در این مورد در خبرآنلاین نوشت: کمیته انضباطی روز یکشنبه حکمی جنجالی علیه استقلال صادر کرد و رای به یک جلسه محرومیت سیدحسین حسینی داد. کاپیتان استقلال پس از دیدار با آلومینیوم اراک به پرداخت 300 میلیون تومان و یک جلسه محرومیت تعلیقی محکوم شده بود که این محرومیت پس از صحبت‌های او به جریان افتاد. حسینی با این رای دیدار حساس استقلال مقابل تراکتور تبریز را از دست خواهد داد و استقلال در آستانه این مسابقه با یک چالش جدی مواجه شده است.

آمار استقلال بدون حسین حسینی

سیدحسین حسینی از ابتدای لیگ نوزدهم و پس از جدایی سیدمهدی رحمتی پیراهن شماره یک استقلال را تصاحب کرد و در آن فصل در همه بازی‌ها برای استقلال به میدان رفت. او در لیگ بیستم شرایط متفاوتی را تجربه کرد و با حضور رشید مظاهری جایگاهش را در ترکیب اصلی از دست داد و در بسیاری از دیدارها نیمکت‌نشین شد. از آغاز لیگ بیست‌ویکم اما حسینی جایگاه ثابت خود را پس گرفته و در 2 فصل اخیر بدون رقیب دروازه‌بان اصلی استقلال بوده است. او در 2 سال گذشته مجموعا 12 بازی استقلال در لیگ برتر و جام حذفی را از دست داده که علیرضا رضایی و سینا سعیدی‌فر درون دروازه قرار گرفتند.

در لیگ بیست‌ویکم حسینی در 4 بازی لیگ برتر غایب بود که در همه آن‌ها علیرضا رضایی حضور داشت و آمار 3 کلین‌شیت و تنها یک گل خورده را ثبت کرد تا غیبت گلر شماره یک آبی‌ها به چشم نیاید. استقلال در این 4 بازی 3 برد و یک تساوی کسب کرد که البته یکی از آن‌ها دیدار با گل‌گهر سیرجان بود که کمیته انضباطی رای به پیروزی آبی‌ها داد. فرهاد مجیدی در تمام دیدارهای جام حذفی آن فصل هم به علیرضا رضایی اعتماد کرد که او در 3 بازی فقط یک گل خورد و یک برد و 2 تساوی سهم استقلال شد. در آن سال 2 بازی استقلال به ضربات پنالتی کشیده شد که این تیم یک برد و یک باخت کسب کرد.

حسینی سال گذشته هم شماره یک بی‌رقیب استقلال بود و به جز 5 بازی، در همه بازی‌ها حضور یافت. شرایط استقلال در فصل گذشته بدون حسینی چندان جالب نبود و این تیم گرچه 4 برد و یک باخت داشت ولی 6 گل خورد و فقط یک بار کلین‌شیت کرد.

خاطره خوش از غیبت حسینی مقابل تراکتور

یکی از دیدارهایی که حسینی در فصل گذشته از دست داد، تقابل استقلال و تراکتور در هفته پایانی مسابقات بود. حسینی در آن بازی حضور پیدا نکرد و سینا سعیدی‌فر، دروازه‌بان استقلال فرصت انجام اولین بازی رسمی‌اش برای این تیم را به‌دست آورد. استقلال در آن بازی یکی از بهترین بردهای خود در تاریخ لیگ برتر را کسب کرد و با نتیجه خاطره‌انگیز 7 بر یک تراکتور تبریز را شکست داد. حالا تاریخ برای استقلال و حسینی تکرار شده و او باز هم دیدار برگشت مقابل تراکتور را از دست خواهد داد. البته دیدار این هفته نقش مهمی در تعیین قهرمان لیگ برتر دارد و از این حیث نسبت به بازی هفته سی‌ام فصل قبل که تشریفاتی بود، تفاوتی معنادار وجود دارد.

آماده‌باش به پدیده لیگ بیست‌ودوم

در غیاب حسین حسینی، حالا یک فرصت طلایی در اختیار محمدرضا خالدآبادی قرار گرفته تا نخستین بازی خود برای استقلال را انجام بدهد. او ابتدای فصل با جدایی از هوادار و در شرایطی که از پرسپولیس هم پیشنهاد داشت، تصمیم به حضور در استقلال گرفت ولی با درخشش حسینی تا امروز فرصت بازی به‌دست نیاورده است. خالدآبادی فصل قبل یکی از پدیده‌های هوادار تهران بود و با عملکرد درخشان در ترکیب این تیم، نام خود را مطرح کرد. او در لیگ بیست‌ودوم 16 بازی برای هوادار انجام داد و آمار 6 کلین‌شیت و 14 گل خورده را ثبت کرد. هوادار در این 16 بازی 4 برد، 8 تساوی و 4 شکست داشت. خالدآبادی در جام حذفی هم 4 بازی انجام داد که 2 کلین‌شیت و 4 گل خورده داشت و در بازی با مس رفسنجان با مهار پنالتی حسن جعفری، باعث صعود تیمش شد.

دروازه‌بان جوان استقلال سابقه در تنها تقابل خود با تراکتور نتوانسته کلین‌شیت کند و هوادار هم در آن بازی یک بر صفر شکست خورد.