بوی انتقام در آزادی

استقلال و مس رفسنجان امروز برای سومین بار در این فصل با هم روبه‌رو می‌شوند. آبی‌ها در بازی اول برنده بودند و در بازی دوم این مس بود که توانست تیم جواد را از جدول جام حذفی کنار بزند. این نبرد تماشایی یکی از سه مسابقه امروز لیگ برتر و اولین مسابقه استقلال در سال ۱۴۰۳ خواهد بود. برای صدرنشین لیگ برتر، اهمیت بسیار زیادی دارد که فصل را با یک برد خانگی کلید بزند.

آریا طاری

چرا   این قیمت برای بلیت؟

اساسا اولین سوال در مورد این مسابقه این است که چرا چنین قیمت گزافی برای بلیت‌های استادیوم آزادی در نظر گرفته شده و تماشاگران استقلال قرار است تا چه زمانی هزینه‌هایی سنگین برای ورود به این استادیوم بپردازند؟ این اتفاق حتی با واکنش جواد نکونام نیز روبه‌رو شده و او معتقد است رفتار باشگاه در مقابل هوادارانی که در هر شرایطی حامی تیم بوده‌اند و به استقلال انگیزه داده‌اند، اصلا درست نیست‌. دقیقا در شرایطی که بعضی از تیم‌ها با بلیت‌های رایگان به استقبال بازی‌های حساس می‌روند، تماشاگران استقلال باید گران‌قیمت‌ترین هزینه بلیت ورزشگاه در فوتبال ایران را بپردازند. اتفاقی که بدون شک روی رابطه‌ بین این تماشاگرها و باشگاه تاثیر منفی خواهد گذاشت.

این‌ بازی بوی انتقام می‌دهد

نکونام و تیمش در این فصل فقط در دو بازی بازنده بوده‌اند. آنها در نیم‌فصل اول لیگ برتر فقط به سپاهان باختند و در نیم‌فصل دوم توانستند از این حریف انتقام بگیرند. در حقیقت هیچ تیمی در فوتبال ایران وجود ندارد که در این فصل استقلال را برده باشد و طعم شکست روبه‌روی این تیم را نچشیده باشد. در مورد مس اما اوضاع کمی متفاوت است. آنها در آخرین نبرد با استقلال برنده بودند و باعث از دست رفتن یک جام برای این تیم شدند. پس نکو امروز با انگیزه‌های انتقامی قابل‌ توجهی تیمش را به زمین مسابقه خواهد فرستاد. آنها می‌خواهند شکست شوکه‌کننده در کرمان را به یک نتیجه دلچسب در تهران گره بزنند.

منتظر‌ درخشش دوباره

از چهره‌های بسیار مورد توجه این مسابقه بدون شک منتظر محمد خواهد بود. بازیکنی که در شروع فصل به استقلال ملحق شد و حتی با این تیم تمرین کرد اما آبی‌ها به‌دلیل مشکلات مالی او را برای یک فصل به مس قرض دادند. منتظر نیز در بازی با استقلال با یک ضربه چیپ فوق‌العاده توپ را از خط دروازه حسین حسینی عبور داد و حاضر نشد این گل را با شادی جشن بگیرد و حتی به سوی طرفداران استقلال رفت و ناراحتی‌اش را از این اتفاق نشان داد. منتظر این اواخر یکی از بهترین خارجی‌های لیگ برتر بوده‌ است. بازیکنی با یک پای چپ خاص که گل‌های دیدنی زیادی برای مس زده و به‌خصوص از زمان ورود محرم به این تیم به یک بازیکن کلیدی برای آنها تبدیل شده‌ است. او امروز بار دیگر روبه‌روی استقلال منتظر یک درخشش دوباره است.

مسی‌ها در آخرین نبرد با استقلال برنده بودند و باعث از دست رفتن یک جام برای این تیم شدند. پس نکو امروز با انگیزه‌های انتقامی قابل‌ توجهی تیمش را به زمین مسابقه خواهد فرستاد. آنها می‌خواهند شکست شوکه‌کننده در کرمان را به یک نتیجه دلچسب در تهران گره بزنند

صدر این‌طوری حفظ می‌شود

قبل‌ از آخرین بازی استقلال در آزادی که همان دربی تهران بود، آنها همیشه در بازی‌های خانگی این فصل برنده بودند. رکورد صددرصد پیروزی آنها در نبردهای خانگی اما سرانجام روبه‌روی پرسپولیس از دست رفت. با این حال استقلال هنوز بهترین تیم لیگ در بازی‌های خانگی به شمار می‌رود و در این فصل فقط دو امتیاز را در خانه از دست داده است. آنها امروز با یک تساوی نیز صدر جدول را به‌ صورت قطعی برای خودشان حفظ خواهند کرد اما شاید انگیزه‌ بزرگ آبی‌ها بردن این بازی باشد تا در پایان این هفته نیز حداقل سه امتیاز از اصلی‌ترین تعقیب‌کننده‌شان یعنی پرسپولیس جلوتر باشند.

دو تیم کامل روبه‌روی هم

استقلال و مس درحالی روبه‌روی هم قرار می‌گیرند که هیچ‌کدام برای این بازی مصدوم خاصی ندارند‌. در حقیقت به‌نظر می‌رسد هر دو تیم با ترکیب کاملی روبه‌روی هم خواهند ایستاد. البته که استقلال این فصل یامگا را از دست داده‌ و دیگر به غیبت او در بازی‌های مختلف خو گرفته و صالح حردانی نیز به‌ مرور  زمان به یکی از نفرات بسیار مهم این تیم تبدیل شده‌ است. محرم نویدکیا نیز همه شاگردانش را برای این بازی در اختیار دارد و می‌داند که دو بار شکست دادن استقلال در یک فصل چه دستاورد فوق‌العاده‌ای برای یک مربی است.

لطفا حمله کنید!

این بازی برخورد دو مربی با سبک فوتبال کاملا متفاوت است. محرم همیشه نشان داده که علاقه بسیار زیادی به فوتبال هجومی دارد و دست به هر کاری می‌زند که تیمش به لاک دفاعی فرو نرود. جواد نکونام اما ایده‌های متفاوتی را در زمین پیاده می‌کند و تیمش را عقب می‌کشد و منتظر یک بازی واکنشی با محوریت ضدحمله می‌ماند. به‌طور کلی بازی‌های استقلال در این فصل خیلی بازی‌های پر موقعیتی نبودند اما تماشاگران آبی‌ها امیدوارند تیم‌شان در این بازی با انگیزه انتقام روبه‌روی مس حملات زیادی انجام بدهد و نتیجه خوبی به دست بیاورد.