شرکت هیولاهای جوان!

درست مثل برخورد پورتو و آرسنال، نبرد بارسا و ناپولی نیز از دل یک بازی رفت بسیار نزدیک بیرون آمده بود. در بازی برگشت، هر اتفاقی ممکن بود رخ بدهد و هر تیمی می‌توانست برنده باشد. تیم ژاوی اما در ادامه روند خوبی که این روزها برای خودش ساخته و البته به کمک درخشش چند ستاره جوان، درنهایت موفق شد ناپولی را شکست بدهد. قهرمان فصل گذشته اسپانیا، رویاهای اروپایی قهرمان فصل گذشته ایتالیا را به باد داد. بارسا حالا دوباره به جمع بزرگان برگشته است.

آریا رهنورد

 اژدهایی به اسم کوبارسی

اولین تجربه حضور در لیگ قهرمانان و اولین جایزه بهترین بازیکن زمین، به صورت همزمان برای ستاره جوان این روزهای بارسا به دست آمدند. کوبارسی تنها ۱۷ سال سن دارد اما در این بازی کاری کرد که ویکتور اوسیمن، از جیب‌هایش خارج نشود. از زمانی که کوبارسی به ترکیب این تیم اضافه شده و خط دفاعی بارسا با کنده، آرائوخو، کوبارسی و کانسلو بسته شده، خیال ژاوی راحت‌تر به نظر می‌رسد. مدافع میانی بارسا آماری حیرت‌انگیز در این بازی داشته است. صد‌در‌صد دوئل هوایی موفق، صددر‌صد دوئل زمینی موفق و ۹۰ درصد پاس سالم. این آمار برای یک پسر ۱۷ ساله باورنکردنی به نظر می‌رسد. شاید او در آینده نزدیک به کارلوس پویول دیگری برای بارسلونا تبدیل شود. کوبارسی فعلا نقش اول صعود تیمش به دور بعدی لیگ قهرمانان اروپا بوده است.

دست به جیب نکن آقای مدیر

دی لورنتیس رییس همیشه جنجالی باشگاه ناپولی وعده داده بود که اگر تیمش بارسا را حذف کند، رقمی بیشتر از ۱۰ میلیون یورو برای پاداش به نفرات تیم صرف خواهد کرد. شاید هم خود او می‌دانست که تیمش چنین دستاوردی را تجربه نمی‌کند. دی لورنتیس اساسا با سرمربیان ناپولی نمی‌سازد و به همین خاطر اسپالتی حتی بعد از قهرمانی در لیگ از این تیم جدا شده است. ناپولی نیز از شروع فصل سه مربی مختلف داشته و هرگز نتوانسته بحران را ترک کند. آنها آخرین شانس برای رسیدن به یک جام در این فصل را نیز نهایتا از دست دادند.

رستگاری به سبک ژاوی

ژاوی در حالی بارسا را به مرحله بعدی لیگ قهرمانان رساند که مصدوم‌های بسیار زیاد و مهمی داشت. فرنکی دی یونگ، پدری و گاوی، عملا سه بازیکن بسیار کلیدی در خط میانی برای بارسا بودند. گاوی که این فصل را به طور کامل از دست داده و پدری و دی یونگ نیز فعلا مصدوم هستند. در خط حمله نیز این باشگاه فران تورس را در اختیار نداشت. به فهرست نفرات مصدوم این تیم باید بالده را نیز اضافه کرد. در حقیقت بارسا در شرایطی از ناپولی رد شد که نیمی از ترکیب اصلی‌اش را در اختیار نداشت اما باز هم عالی کار کرد و کاملا برتر از حریف نشان داد. شاید حالا خیلی از طرفداران بارسا دیگر خواهان جدایی ژاوی از تیم‌شان نباشند. حتی بازیکنان تیم بارها به این ‌موضوع اشاره کرده‌اند که خواهان ماندن ژاوی هرناندز در فصل بعدی هستند. هرچند که خود ژاوی، دائما این موضوع را رد می‌کند.

ژاوی در حالی بارسا را به مرحله بعدی لیگ قهرمانان رساند که مصدوم‌های بسیار زیاد و مهمی داشت. از طرفی بارسا برای اولین بار در دوران پس از مسی، به یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان رسید. آخرین بار هم همین ناپولی بود که در این مرحله روبه‌روی آبی‌اناری‌ها زانو زد

لمینه در کمین، فرمین تشنه بازی

فیکس شدن لمینه یامال و فرمین لوپز در بارسا، سطح بازی این تیم را ارتقا داده است. یامال روی گل دوم تیمش نقش مهمی داشت و در مجموع نمایشی فراتر از انتظار در لیگ قهرمانان از این ستاره نوجوان تماشا کردیم. او از فاتی و همه نوجوانان دیگری که در این سال‌ها به عنوان جانشین احتمالی مسی مطرح شدند، بازیکن بهتری به نظر می‌رسد. فرمین لوپز هم موفق شد در این بازی، گل اول تیمش را بزند. بازیکنی که هافبک محبوب ژاوی به شمار می‌رود و در غیاب دی یونگ و پدری، مسئولیت‌های به مراتب بیشتری در زمین مسابقه به دست آورده است.

جواهری به نام ایلکای

برای اینکه به اهمیت ایلکای گندوگان در بارسا پی ببرید، کافی است به صحنه گل سوم تیم نگاه کنید. بارسا در آن دقایق تحت فشار بود و احتمال داشت برد را با تساوی عوض کند اما پاس تماشایی ستاره آلمانی به روبرتو، دیگر شانس بازگشت ناپولی به مسابقه را به طور کامل از بین برد. ایلکای مثل همیشه فضا را شناخت و توپ را در فضا به جریان انداخت تا بارسا دیگر خطر از دست دادن پیروزی را احساس نکند. گندوگان یکی از مهم‌ترین خریدهای تابستانی این فصل فوتبال اروپا بوده است.

اولین صعود بدون مسی

بارسا برای اولین بار در دوران پس از مسی، به یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان رسید. آخرین بار هم همین ناپولی بود که در این مرحله روبه‌روی آبی‌اناری‌ها زانو زد. این اتفاق برای آنها بسیار حیاتی بود. علاوه بر این، بارسا برای اولین بار از سال ۲۰۱۸ موفق شده هر چهار نبرد اول خانگی‌اش در لیگ قهرمانان را ببرد. همه این‌ها یعنی این تیم متحول شده و به کمک بازیکنان جوانش، رویاهای دور و درازی را در سر می‌پروراند.