یوروی نارنجی!

درست وسط روزهای فیفا، آخرین جایگاه‌های باقی‌مانده برای یورو ۲۰۲۴ به سرعت در حال پر شدن هستند. هلند بالاخره توانست خودش را از کابوس صعود نکردن به یورو نجات بدهد و حالا بخشی از این جام خواهد بود. امروز ایتالیا نیز بازی بسیار حساس و تعیین‌کننده‌ای برای قطعی کردن صعودش به یورو خواهد داشت. تا امروز غیبت یک ستاره بزرگ در این جام نیز قطعی شده است. ارلینگ هالند و نروژ دیگر شانسی برای رسیدن به این جام ندارند تا هیولای خط حمله سیتی، یک تورنمنت مهم ملی دیگر را هم از دست بدهد.

 آریا طاری

صعود   با    ورخوست

پیروزی خانگی سخت در بازی نزدیک روبه‌روی ایرلند، هلندی‌ها را به جام ملت‌های اروپا رساند. تیم کومان در این بازی اصلا کار راحتی نداشت و به خوبی توانست از گل زودهنگامی که ورخوست زده بود، دفاع کند. این نتیجه هلند را با سه امتیاز اختلاف نسبت به یونان در رده دوم جدول گروه قرار داد. از آن‌جایی که نارنجی‌ها در بازی رودررو نتایج بهتری از یونان گرفته‌اند، این تیم دیگر شانسی برای رسیدن به هلند ندارد و یک بازی قبل از پایان این مرحله، صعود تیم کومان به جام ملت‌ها قطعی شده است.

بهترین   برد  تاریخ!

تیم ملی فرانسه از قبل توانسته بود صعود به یورو را قطعی کند اما بازی با جبل‌الطارق را کاملا جدی گرفت. آنها با زدن 14 گل به این تیم، بهترین برد همه تاریخ‌شان را به دست آوردند. جالب اینکه بعد از بازی، دشان معتقد بود این سبک بازی و این میزان جدی‌ گرفتن مسابقه، احترامی به تیم حریف بوده است. تیم ملی فرانسه در این بازی 10 گلزن مختلف داشت. کیلیان امباپه در این نبرد هت‌تریک کرد و ژیرو نیز توانست دو گل برای خروس‌ها بزند. زئیر امری ستاره جوان پی‌اس‌جی نیز با گلزنی در این بازی، به جوان‌ترین گلزن تیم ملی فرانسه پس از سال 1914 تبدیل شد. تیم پرستاره و قدرتمند دشان، هر هفت بازی‌اش را در مقدماتی یورو با برد پشت سر گذاشته است. آنها در این مرحله 27 گل به ثمر رسانده‌اند و فقط یک گل خورده‌اند. بدون تردید این تیم، مدعی شماره یک قهرمانی در یورو 2024 خواهد بود. تیمی که در دو دوره اخیر جام جهانی نیز دو بار به فینال رسیده است.

پیروزی خانگی سخت در بازی نزدیک روبه‌روی ایرلند، هلندی‌ها را به جام ملت‌های اروپا رساند. تیم کومان در این بازی اصلا کار راحتی نداشت و به خوبی توانست از گل زودهنگامی که ورخوست زده بود، دفاع کند. این نتیجه هلند را با سه امتیاز اختلاف نسبت به یونان در رده دوم جدول گروه قرار داد

لغزش   بدموقع    ولز 

کرواسی با زدن دو گل به لاتویا، خودش را به صعود مستقیم به یورو نزدیک کرد. آنها که لوکا موریچ و بروزوویچ را در اختیار داشتند، خیلی زود توانستند دو گل به این حریف بزنند و تا پایان نیز این برتری را حفظ کردند. اوضاع برای ولز اما خوب پیش نرفت و این تیم در زمین ارمنستان متوقف شد. تا قبل از این، سرنوشت در دست ولز قرار داشت اما بعد از این تساوی، حالا این تیم به رده سوم گروه رفته است. اگر کرواسی در آخرین بازی‌اش برنده باشد، مستقیما راهی یورو خواهد شد. اگر آنها به برتری نرسند و ولز حریفش را شکست بدهد، این اژدهاها هستند که به جای کرواسی به صورت مستقیم به رقابت‌های یورو صعود خواهند کرد.

صعود   با   نتیجه   عجیب!

تساوی با کوزوو، نتیجه خوبی برای تیم ملی سوئیس محسوب نمی‌شد اما توانست این تیم را به رقابت‌های یورو برساند. آنها در این بازی برای صعود به جام ملت‌ها فقط یک امتیاز می‌خواستند. سوئیس در لحظه‌های پایانی این مسابقه، گل تساوی را دریافت کرد اما باز هم جواز حضور در رقابت‌های یورو 2024 را به دست آورد. قبل از این تیم هم رومانی به صورت مستقیم از این گروه راهی رقابت‌های جام ملت‌های اروپا شده بود.

حسرت   ارلینگ  تمام   نمی‌شود

با نتایجی که در این هفته از مقدماتی یورو رقم خورد، هالند و اودگارد هم رسما شانس حضور در جام ملت‌ها را از دست دادند. طرفداران فوتبال در نروژ امید زیادی داشتند که تیم‌شان با کمک این دو ستاره به یورو برسد اما این اتفاق ممکن نشد. آنها امیدوار بودند که حداقل در پلی‌آف شرکت کنند اما گرجستان با وجود قرار گرفتن یک پله پایین‌تر از این تیم در جدول گروه، به خاطر نتایج قبلی‌اش در لیگ ملت‌ها توانست راهی پلی‌آف شود و این اتفاق برای نروژ رخ نداد. حالا ستاره سیتی یک تورنمنت مهم ملی دیگر را باید از صفحه تلویزیون تماشا کند. برنده سه‌گانه با سیتی، در جام جهانی قطر هم حضور نداشت.

شب   صعود    ایتالیا؟

بازی بزرگ و حساس امشب، بین ایتالیا و اوکراین برگزار خواهد شد. تیم اسپالتی پس از باطل کردن طلسم همیشگی مقدونیه شمالی و شکست دادن این تیم، حالا 13 امتیازی شده و در این گروه هم‌امتیاز با اوکراین دیده می‌شود. آنها در بازی قبلی‌شان با اوکراین، برنده بوده‌اند و این یعنی اگر بتوانند از بازی امشب حتی یک تساوی هم بگیرند، رسما به جام ملت‌ها صعود می‌کنند و به دوران دوری‌شان از تورنمنت‌های بزرگ پایان می‌دهند. اوکراین امشب برای صعود مستقیم به یورو، فقط باید ایتالیا را شکست بدهد. در غیر این صورت، آنها راهی پلی‌آف خواهند شد.