توماس روی دار، کریس در نقطه جوش

فوتبال اروپا این روزها حساسیت و حرارت زیادی پیدا کرده است. فعلا خبری از اردوهای ملی نیست و این روند جذاب تا چند هفته دیگر نیز حفظ خواهد شد. در عربستان هم به صورت موازی با اروپا، ماجراهای خاص و عجیبی رقم خورده است. ماجراهایی که موجب بروز عصبانی‌ترین نسخه از کریستیانو رونالدو در زمین فوتبال شده‌اند.

آریا رهنورد

 

این دو نفر را می‌خواهیم

فوتبال عربستان، این روزها آتش زیر خاکستر است. آنها منتظرند تا فصل نقل و انتقالات دوباره از راه برسد و حسابی سروصدا راه بیندازند. گفته می‌شود عربستانی‌ها همین حالا هم پیشنهادهای زیادی به ستاره‌های مختلف داده‌اند. مارک آندره تراشتگن و روبرت لواندوفسکی اخیرا چنین پیشنهادهایی داشته‌اند اما دو ستاره بزرگ، صدرنشین فهرست باشگاه‌های عربستانی هستند. کوین دی بروینه و مو صلاح، دو ستاره‌ای هستند که لیست گرانقیمت آرزوهای عربستانی‌ها را می‌سازند. کوین این هفته در یک نمایش استثنایی در جام حذفی روبه‌روی لوتون، چهار پاس گل داد تا ارلینگ هالند پنج گل بزند. با این فرم استثنایی بعید است کی دی بی فعلا به ترک سیتی فکر کند. فکر جدایی از لیورپول اما چند بار از سر صلاح گذشته و شاید اگر پای یک پیشنهاد افسانه‌ای وسط باشد، او تصمیم به حضور در فوتبال عربستان بگیرد. این ماجرا در تابستان، حرارت زیادی به دنیای فوتبال اضافه خواهد کرد.

یونایتد و یووه، این رویا مشترک است

زین‌الدین زیدان بالاخره سکوتش را شکست و اعلام کرد که ممکن است خیلی زود به دنیای مربیگری برگردد. زیزو تا امروز به جز رئال مادرید، در هیچ تیم دیگری کار نکرده است. او در رئال آنقدر موفق بوده که دوست ندارد این رزومه فوق‌العاده را با یک انتخاب بد تحت تاثیر قرار بدهد. یوونتوسی‌ها علاقه زیادی به زیدان دارند. چراکه این چهره قبل از حضور در رئال مادرید، برای یووه بازی می‌کرد. حالا که حال تیم آلگری اصلا خوب نیست، هواداران باشگاه به مدیریت فشار می‌آورند که برای جذب زیزو تلاش کند. در مقابل، گفته می‌شود سر جیم رتکلیف بعد از رسیدن به بخشی از مالکیت یونایتد، می‌خواهد زیدان را برای نشستن روی نیمکت این تیم مجاب کند. دورنمای پروژه تن‌هاگ، دورنمای جذابی نیست و شاید به همین دلیل باشگاه به دنبال رقم زدن یک تغییر گسترده باشد. هرچند که شاید پروژه فعلی یونایتد برای زیزو چندان جذاب به نظر نرسد.

به زندگی برگشتند

کسر 10 امتیاز از اورتون در این فصل از لیگ برتر، تهدید بزرگی برای این تیم به شمار می‌رفت و تافی‌ها را به سقوط نزدیک‌ کرده بود. با این حال اتحادیه فوتبال انگلیس پس از شنیدن دفاعیات اورتون، چهار امتیاز را به این تیم برگرداند تا آبی‌ها از انتهای جدول فاصله بگیرند. اورتون این فصل تیم خوب و جنگجویی نشان داده و حتی با وجود از دست دادن 6 امتیاز با رای انضباطی، دیگر به سقوط فکر نمی‌کند. حالا آنها به خوبی از انتهای جدول دور شده‌اند و همه چیز برای‌شان مطلوب‌تر به نظر می‌رسد. با این روند، فعلا قرار نیست دربی مرسی‌ساید از سطح اول فوتبال انگلیس گرفته شود.

 

شروع نشده، تمام شد

روند انتخاب توماس توخل به عنوان سرمربی جدید بایرن، از همان ابتدا هم یک اشتباه بسیار بزرگ بود. بایرن در صدر جدول بوندس‌لیگا دیده می‌شد که مدیران ورزشی وقت مونیخ یعنی اولیور کان و حسن صالح حمیدزیچ تصمیم به برکناری ناگلزمن و امضای قرارداد با توخل گرفتند. آنها تصور می‌کردند دست به یک شاهکار بزرگ زده‌اند اما بایرن دو جام را از دست داد و اگر خوش‌شانسی هفته آخر نبود، قهرمان بوندس‌لیگا هم نمی‌شد. جالب اینکه در همان جشن قهرمانی، دو مدیر ورزشی بایرن برکنار شدند. توخل در این فصل هم یک کابوس بزرگ را تجربه کرد. اوج‌گیری لورکوزن این تیم را به سایه برد و بایرن هیچ شباهتی به یک تیم قهرمان نداشت. حالا مدیران باشگاه رسما اعلام کرده‌اند که این مربی در پایان فصل از بایرن خواهد رفت. تصمیمی که برای خود توخل به شدت عصبانی‌کننده بوده است. به هر حال این پایان پروژه‌ای است که انگار هرگز به شکل رسمی شروع نشده است. اشتباه پشت اشتباه در باشگاهی که دوباره به اف.ث هالیوود شبیه شده است.

این ستاره اعصاب ندارد!

حالا که خبرها را با ماجراهای لیگ عربستان شروع کردیم، بد نیست با یکی از ماجراهای همین لیگ هم این اخبار را به پایان برسانیم. حتما دیده‌اید که این اواخر کریستیانو چقدر مقابل تشویق مسی از سوی سکوها در عربستان عصبانی و خشمگین می‌شود. او اخیرا حرکت بسیار عجیبی را روبه‌روی سکوها انجام داده و دو جلسه از همراهی النصر محروم شده است. گفته می‌شود مدیران فوتبال عربستان به سی آر سون توصیه کرده‌اند که دست از چنین رفتارهایی بردارد و بیشتر از این خودش را در زمین عصبانی نکند. جالب اینکه همین هفته در ام.ال.اس بعضی از طرفداران تیم رقیب مسی، رونالدو را تشویق کردند اما لئو هیچ واکنشی به این ماجرا از خودش نشان نداد.