آریا طاری

آخرین بازمانده ایرانی لیگ قهرمانان، امروز یک بازی بزرگ را روبه‌روی الهلال پشت سر خواهد گذاشت. نبردی که نه فقط برای شاگردان مورایس، بلکه برای فوتبال ایران از اهمیت زیادی برخوردار است. اگر سپاهان از این مرحله کنار برود، پرونده ایرانی‌ها در رقابت‌های این فصل لیگ قهرمانان کاملا بسته می‌شود اما اگر سپاهان دست به یک کار بزرگ بزند و بتواند الهلال را حذف کند، یک اتفاق فراموش‌نشدنی برای فوتبال ایران رخ داده و ایران در لیگ قهرمانان، زنده خواهد ماند.

اولین میزبانی واقعی!

سپاهان برای اولین بار در این فصل، میزبان یک بازی آسیایی خواهد بود. آنها یک بار میزبان مسابقه با الاتحاد عربستان بودند و جو وحشتناکی نیز روی سکوها به وجود آوردند اما آن مسابقه هرگز برگزار نشد و در نهایت تیم عربستانی بازی را به نتیجه سه بر صفر به سود خودش تمام کرد. سپس سپاهان با رای ای.اف.سی ناچار شد دو بازی خانگی بعدی‌اش را در استادیوم آزادی پشت سر بگذارد. میزبانی‌هایی که البته 6 امتیاز کامل را برای این تیم رقم زدند. حالا سپاهان دوباره در نقش جهان به میدان می‌رود و ظاهرا مشکلات با ای.اف.سی نیز به طور کامل حل شده‌اند. این بازی برای پسران طلایی‌پوش فوتبال اصفهان بی‌نهایت مهم به نظر می‌رسد.

پرانگیزه مثل نسل تازه

ستاره‌های ملی‌پوش سپاهان دوباره به اردوی این تیم برگشته‌اند. انتظار می‌رود رامین رضاییان بعد از عملکرد ناامیدکننده روبه‌روی قطر در جام ملت‌ها، این بار نمایش خوبی مقابل الهلال داشته باشد و پیام نیازمند نیز دروازه تیمش را روبه‌روی یکی از غول‌های آسیا بسته نگه دارد. امید اصلی مورایس اما به نسل جدید سپاهان خواهد بود. ستاره‌هایی مثل جواد حسین‌نژاد، محمد قربانی و آریا یوسفی می‌توانند در کنار هم، روز سحختی برای مهره‌های گرانقیمت حریف بسازند. این نفرات دیر یا زود عضو ثابت اردوهای تیم ملی ایران نیز خواهند شد. فوتبال ایران باید بیشتر از همیشه به آنها اطمینان کند.

در انتظار یک جو مخوف

انتظار می‌رود هواداران سپاهان در این بازی همان جوی را در نقش جهان به وجود بیاورند که قبل از مسابقه حساس با الاتحاد ایجاد کرده بودند. اگر تعارف را کنار بگذاریم، باید بپذیریم که حریف عربستانی از هر لحاظ جلوتر از سپاهان است اما یار دوازدهم سپاهان می‌تواند معادله‌ها را تماما به هم بزند. آیا این اتفاق امروز در استادیوم رخ خواهد داد؟ بدون شک. سپاهانی‌ها با همه وجود تیم‌شان را تشویق می‌کنند تا پسران مورایس امروز با یک نتیجه خوب از ورزشگاه نقش جهان خارج شوند.

یکی از برگ برنده‌های مهم مورایس در بازی امروز، شناختی است که او از فوتبال عربستان و به طور ویژه الهلال دارد. او حالا امیدوار است به مانع مهمی برای نتیجه گرفتن پرافتخارترین تیم قاره آسیا در رقابت‌های این فصل لیگ قهرمانان تبدیل شود 

آشنا مثل مورایس

یکی از برگ برنده‌های مهم مورایس در این بازی، شناختی است که او از فوتبال عربستان و به طور ویژه الهلال دارد. ژوزه قبلا سرمربی این تیم بوده و حتی موفق شده با الهلال، لیگ عربستان را فتح کند. او حالا امیدوار است به مانع مهمی برای نتیجه گرفتن پرافتخارترین تیم قاره آسیا در رقابت‌های این فصل لیگ قهرمانان تبدیل شود. کاری که البته به هیچ عنوان ساده نخواهد بود. چراکه الهلال در لیگ عربستان هم فوق‌العاده بوده و حتی النصر را با رونالدو و همه ستاره‌هایش به راحتی شکست داده است.

مراقب این ستاره‌ها باشید

الهلال برای بازی حساس با سپاهان، پنج ستاره خارجی دارد. برخلاف دیدارهای دیگر لیگ قهرمانان، این بار یاسین بونو روی خط دروازه این تیم قرار خواهد گرفت. گلر مراکشی یکی از بهترین گلرها در دوره قبلی جام جهانی به شمار می‌رود. روبن نوش که از ولووز به الهلال ملحق شده، سرگی میلیکونوویچ ساویچ، مالکوم و البته گلزن اول این تیم الکساندر میتروویچ، نفرات خارجی دیگر این تیم در سفر به اصفهان هستند. الهلال این فصل یک بار به ایران سفر کرده و کار راحتی برای شکست دادن نساجی داشته اما شرایط آنها در نقش جهان قطعا متفاوت خواهد بود.

یک سپاهان جدید

سپاهان نیز نسبت به نیم‌فصل اول لیگ برتر، کمی تغییر کرده است. نفرات نسبتا زیادی از این تیم جدا شده‌اند و بازیکنی مثل امید نورافکن نیز بالاخره در پایان دوران مصدومیت، قرار است برای طلایی‌ها به میدان برود. سپاهان یک مهره خارجی را هم جذب کرده تا خودش را در کناره‌ها تقویت کرده باشد. یکی از دوئل‌های جالب این مسابقه نیز برخورد دو بازیکن تنومند یعنی شهریار مغانلو و علی البلیهی خواهد بود. دو بازیکنی که قرار گرفتن‌شان روبه‌روی هم، لحظات جذابی برای این مسابقه بزرگ به وجود خواهد آورد.

اولین برد مقابل عربستانی‌ها؟

فوتبال ایران در این فصل هرگز موفق به شکست عربستانی‌ها نشده است. پرسپولیس تنها تیمی بوده که موفق شده از رقبای عربستانی امتیاز بگیرد و این طلسم باید امروز به هر قیمتی شکسته شود. البته که بردن بازی امروز هم تضمین‌کننده صعود سپاهان نیست و این تیم یک بازی دشوار دیگر در ریاض دارد اما به هر حال آنها در صورت برد امروز حتی اگر به مرحله بعدی نرسند، از جایگاه فوتبال ایران دفاع کرده‌اند. الهلال سخت‌ترین قرعه ممکن برای سپاهان بود اما همین قرعه سخت، انگیزه آنها را نیز به اوج خودش 

خواهد رساند.