دوئل‌هایی از قلب خاورمیانه!

تکلیف دو صعودکننده دیگر از دور گروهی جام ملت‌های آسیا نیز امروز مشخص خواهد شد. هر دو بازی امروز، حساسیت قابل توجهی دارند. عراق و اردن به عنوان دو تیم بسیار جان‌سخت با هم روبه‌رو می‌شوند و کشور میزبان نیز مقابل تیم شگفتی‌ساز فلسطین قرار می‌گیرد. تقابل این تیم‌ها روبه‌روی هم، لحظاتی تماشایی برای رقابت‌های جام ملت‌ها خواهد ساخت. این دو دوئل، بین کشورهایی در قلب خاورمیانه برگزار می‌شوند. کشورهایی که برای بردن و نتیجه گرفتن، از همه چیز در زمین مایه خواهند گذاشت.

آریا رهنورد

عراق-اردن؛ 

خیره‌کننده‌ها روبه‌روی هم

هم عراق و هم اردن در دور گروهی جام ملت‌ها، عملکردی خیره‌کننده از خودشان به جا گذاشتند. عراق در هر سه بازی دور گروهی برنده شد و با 9 امتیاز کامل به مرحله بعدی رسید. این تیم با درخشش ایمن حسین، حتی موفق شد تیم ملی ژاپن را هم شکست بدهد و شاید دور از انتظارترین نتیجه این مرحله را نیز خلق کند. اردن هم یکی از بهترین‌‌ تیم‌های دور گروهی بود. تیمی که موفق شد کره‌جنوبی را متوقف کند. با این حال در روز پایانی دور گروهی این تیم با نفرات ذخیره به میدان رفت تا از قرعه سخت ژاپن فرار کند. در حقیقت اردن این باخت را تا حدود زیادی به عمد تجربه کرد تا در سمت ساده‌تر جدول رقابت‌ها قرار بگیرد. موضوعی که شاید برای خیلی از هواداران واقعی فوتبال، خوشایند به نظر نرسد. این بازی بین دو نفر از بهترین مربی‌های جام نیز شکل گرفته است. یک طرف حسین عموته مراکشی که کاملا توانسته روی نیمکت تیمش خودی نشان بدهد و در سمت دیگر، خسوس کاساس اسپانیایی که عراق را به یکی از قدرت‌های بی چون و چرای رقابت‌ها تبدیل کرده است. برخورد این دو مربی نیز لحظات جذابی را در این بازی خاص به وجود خواهد آورد. علاوه بر این، باید از ستاره‌های دو تیم نیز صحبت کنیم. ایمن حسین در عراق، یکی از چهره‌های بسیار کلیدی این جام بوده و فعلا در صدر جدول گلزنان دیده می‌شود. در سمت مقابل هم مهره‌های هجومی اردن و نفراتی مثل موسی التماری و محمود المردی، توانسته‌اند عملکردی فراتر از حد انتظار داشته باشند. به نظر می‌رسد هر دو تیم با شور و حال بسیار زیادی فوتبال بازی می‌کنند و حذف یکی از آنها از این تورنمنت در نوع خودش اتفاق تلخی خواهد بود. این بازی پتانسیل کشیده شدن به وقت‌های اضافه را نیز دارد و ممکن است حتی 120 دقیقه به طول بینجامد. در نتیجه باید در انتظار یک نبرد بسیار جذاب و تماشایی بین این دو تیم باشیم. دو تیم که بسیار فیزیکی فوتبال بازی می‌کنند و روی هوا هم قابلیت‌هایی انکارنشدنی دارند. همه چیز مهیا به نظر می‌رسد تا این بازی با هیجان بسیار زیادی برگزار شود. احتمالا استقبال بسیار خوبی نیز از این بازی به عمل خواهد آمد. چراکه هر دو تیم طرفداران بسیار زیادی در کشور قطر دارند و معمولا در جریان بازی‌ها، جو خوبی برای تیم‌شان می‌سازند.

قطری‌ها حتی با وجود سه برد متوالی در این رقابت‌ها، همچنان نگران بازی سخت و حساس با فلسطین هستند. فلسطین به جز بازی ایران که به خاطر خوردن یک گل زودهنگام به ضرر این تیم تمام شد و شکست سنگینی را برای آنها رقم زد، در دو بازی دیگر درخشان ظاهر شدند و شگفتی‌ساز این مسابقات شدند

قطر-فلسطین؛ 

میزبان و شگفتی‌ساز

دیگر همه فهمیده‌اند که فاصله با رقم خوردن شگفتی در این جام، فاصله بسیار کمی است. پس قطری‌ها حتی با وجود سه برد متوالی در این رقابت‌ها، همچنان نگران بازی سخت و حساس با فلسطین هستند. فلسطین به جز بازی ایران که به خاطر خوردن یک گل زودهنگام به ضرر این تیم تمام شد و شکست سنگینی را برای آنها رقم زد، در دو بازی دیگر درخشان ظاهر شدند. فلسطین در بازی دوم در حالی با امارات به تساوی رسید که به راحتی می‌توانست با استفاده از موقعیت‌ها این تیم را ببرد. در بازی آخر هم این تیم با قدرت هنگ‌کنگ را مغلوب کرد تا مقتدرانه خودش را به دور بعدی برساند. قطر هم با سه برد متوالی در دور گروهی به این مرحله رسیده است. تیمی که سه برد پیاپی را جشن گرفته و در ظاهر یک مدعی فرو رفته است. هرچند که به نظر می‌رسد این تیم هنوز محک جدی نخورده و بازی امروز با فلسطین نسبت به سه بازی قبلی برای این تیم دشوارتر خواهد بود. سرمربی قطری‌ها تاکید کرده که قبل از این بازی به هیچ وجه توانایی‌های تیم حریف را نادیده نمی‌گیرد. آنها می‌خواهند به شکلی کاملا جدی روبه‌روی فلسطین بازی کنند و همه قدرت‌‌شان را در این بازی به کار بگیرند. برای فلسطین هم این بازی بسیار ویژه خواهد بود. آنها تا همین‌جا نیز به بخش مهمی از نقشه‌های‌شان در این جام رسیده‌اند و برای اولین بار راهی دور حذفی تورنمنت شده‌اند. این موفقیت برای فلسطین، تجربه بزرگی به نظر می‌رسد و اگر آنها امروز میزبان را حذف کنند، این شگفتی حتی بزرگ‌تر و تاریخی‌تر هم خواهد شد. باید دید مقاومت دفاع فلسطین روبه‌روی خط حمله قطر، چطور خواهد بود.