لیگ برتر والیبال ایران امروز هجدهمین هفته خود را سپری می‌کند. هفته‌ای با هفت مسابقه در 6 شهر. در مجموع هرچه به انتهای فصل نزدیک می‌شویم، رقابت‌ها جذاب‌تر دنبال می‌شود اما در این هفته می‌توان گفت یکی از حساس‌ترین بازی‌ها را مدافع عنوان قهرمانی برگزار می‌کند. شهداب یزد که امسال با هدف تکرار قهرمانی‌اش وارد رقابت‌ها شد، با ۱۰ برد و ۳۲ امتیاز در رتبه سوم جدول قرار دارد. این تیم البته هفته گذشته شکست خورد و امروز در خانه مقابل نیان الکترونیک خراسان به دنبال جبران است. شهداب با شکست هفته پیش رده دوم جدول را از دست داد و هدفش از بازی امروز، ارتقای دوباره جایگاهش است. هدفی که به نظر می‌رسد برای تحققش کار سختی نداشته باشد. چراکه نیان الکترونیک در رده دوازدهم جدول قرار دارد و رقیب چندان سختی برای تیم یزدی به شمار نمی‌رود. 

در دیگر دیدار این هفته ایفاسرام اردکان که با ۱۱ برد و ۳۱ امتیاز در رتبه دوم جدول رده‌بندی قرار دارد، مهمان شهرداری ارومیه رده دهمی است. شاگردان عبدالرضا علیزاده در ارومیه روند خوبی را در نیم‌فصل دوم در پیش گرفته‌ و چند برد کسب کرده‌اند. اردکان برای اینکه رده دوم را به شهداب پس ندهد، با تمام توان وارد زمین خواهد شد اما نباید فراموش کرد که در ارومیه و با هواداران پرشوری که به سالن می‌آیند،‌ کار آسانی برای پیروزی ندارد. همچنین تیم پیکان تهران که با ۱۰ برد و ۳۱ امتیاز در رتبه چهارم جدول است، میزبان طبیعت خواهد بود که با ۱۰ برد و ۲۸ امتیاز ششم جدول است. طبیعت در دیدار دور رفت موفق به شکست شاگردان پیمان اکبری اما با توجه به رقابت نزدیک تیم‌ها در میانه جدول پیکان برای حفظ جایگاه باید برنده از زمین خارج شود.

در دیگر دیدارهای این هفته سایپا تهران میزبان شهرداری گنبد کاووس است، چادرملو اردکان در خانه از هورسان رامسر پذیرایی می‌کند،‌ گیتی‌پسند اصفهان به مصاف مس رفسنجان می‌رود و پاس گرگان مقابل فولاد سیرجان ایرانیان قرار می‌گیرد. لیگ برتر در حالی در جریان است که هنوز تکلیف سرمربی جدید تیم ملی مشخص نشده و مذاکرات با گزینه‌ها به صورت پنهانی در حال انجام است!