ماجراهای این روزهای سپاهان در فوتبال ایران، در نوع خودش باورنکردنی به نظر می‌رسد. تیمی که این روزها در کانون اخبار و اتفاق‌های مهم قرار دارد و هر روز نیز خبر تازه‌ای در مورد آن منتشر می‌شود. سپاهان تنها تیم ایرانی حاضر در قرعه‌کشی دور حذفی لیگ قهرمانان بود و در این مسابقه‌ها نیز با سخت‌ترین قرعه ممکن روبه‌رو شد. هرچند که رویارویی مورایس با تیم سابقش در فوتبال عربستان، جذاب و دیدنی خواهد شد اما متوقف کردن تیمی مثل الهلال، اصلا کار راحتی به نظر نمی‌رسد. 

چهار امتیاز برگشت، این طرح آزمایشی بود!‌

اتفاق مهمی که هفته گذشته برای سپاهان رخ داد، بازگشت چهار امتیاز کسر شده از این تیم بود. این اتفاق موجب شد آنها ناگهان به صدر جدول رده‌بندی لیگ برتر برسند. جالب اینکه ناگهان اعلام شد که این طرح نقل و انتقالاتی اصلا از همان ابتدا نیز آزمایشی بوده و بی‌جهت جدی گرفته شده است! این هم مدل خاصی از انجام دادن کارها در فوتبال ایران به نظر می‌رسد. اینکه یک طرح را در فوتبال پیاده کنیم، اصرار زیادی هم برای اجرای آن داشته باشیم اما وقتی این طرح شکست خورد، از آن به عنوان یک طرح آزمایشی نام ببریم.

۶ بازیکن محروم و شکست در سیرجان

به محض اعلام بازگشت امتیازهای از دست رفته سپاهان، ۶ بازیکن این تیم محروم شدند. چرا؟ چون کمیته انضباطی اعلام کرده بود این بازیکنان فقط تا زمان اعلام رای استیناف می‌توانند برای تیم اصفهانی به میدان بروند. این رای هم در فاصله‌ای بسیار نزدیک با مسابقه سپاهان و گل گهر اتفاق افتاد. این یعنی به جز رضا اسدی، برایان دابو و محمد کریمی محروم و رامین رضاییان مصدوم، ستاره‌هایی مثل پیام نیازمند، کاوه رضایی و چند مهره مهم دیگر بازی این هفته سپاهان را از دست دادند. اتفاقی که موجب شد آنها در سیرجان شکست بخورند و جایگاه‌شان در صدر، با تهدید روبه‌رو شود.

رکوردهایی که ژوزه مورایس از دست داد 

باختن در این بازی، دو رکورد مهم مورایس را خراب کرد. سپاهان در این فصل هرگز بیرون از خانه شکست نخورده بود. هر دو شکست قبلی این تیم در لیگ برتر در نقش جهان اتفاق افتاده بودند اما زردها این بار بیرون از خانه نیز بازنده شدند. علاوه بر این، مورایس برای اولین بار در دوران حضور در باشگاه سپاهان، در دو بازی متوالی لیگ برتر بازنده شد. آنها پس از شکست خوردن روبه‌روی آلومینیوم، سه امتیاز هم به گل‌گهر دادند و در این نبرد هم بازنده شدند.

پیام نیازمند؛ دردسرهای گلر ۱۶۰ میلیاردی!‌

اخیرا یکی از اعضای کمیته انضباطی واقعیت قرارداد پیام نیازمند را افشا کرده و مشخص شده که سپاهان به این سنگربان برای دو فصل ۱۶۰ میلیارد تومان تعهد داده است. رقمی که برای این گلر باورنکردنی به نظر می‌رسد. شاید یکی از دلایل جدایی ساکت از مدیریت سپاهان، همین قراردادهای عجیب بوده است. این قرارداد چیزی حدود ۱۰ برابر ارزش واقعی پیام در بازار نقل و انتقالات به نظر می‌رسد و آینده سپاهان را نیز 

به خطر می‌اندازد.