آریا طاری

استقلال که نیم‌فصل اول فوتبال ایران را بدون تماشاگرانش شروع کرده بود، حالا در آخرین هفته از این نیم‌فصل نیز تماشاگرانش را در اختیار نخواهد داشت. کمیته انضباطی همچنان اصرار دارد که محرومیت از حضور تماشاگران را به عنوان یک تنبیه جدی برای باشگاه‌ها در نظر بگیرد. رایی که به نظر می‌رسد مستقیما شور و حال لیگ برتر را هدف قرار داده است. آبی‌ها در مسابقه امروز با پیکان، بدون تماشاگر ظاهر خواهند شد. اتفاقی که بی‌تردید جو سرد و کسالت‌باری برای این مسابقه می‌سازد.

نکو این رکورد را می‌خواهد

استقلال در این فصل، بهترین تیم در نبردهای خانگی لیگ برتر بوده است. تیمی که تا امروز همه دیدارهای خانگی‌اش را برده و ضعف در پیروز شدن در بازی‌های خارج از خانه را به این واسطه پوشش داده است. اگر استقلال امروز برنده باشد، رکورد صددرصد امتیازهای دیدارهای خانگی در این نیم‌فصل را به خودش اختصاص داده است. یک رکورد قابل توجه برای آبی‌های پایتخت که حفظ کردن آن برای جواد نکونام اهمیت بسیار زیادی دارد. آنها روبه‌روی پیکان، برای بازگشت به مسیر بردن تلاش  خواهند کرد.

به دنبال قهرمانی نیم‌فصل

استقلال با ۲۹ امتیاز، فعلا در رده دوم جدول لیگ برتر دیده می‌شود. اگر آنها امروز پیکان را ببرند، حداقل برای پرسپولیس دست‌نیافتنی خواهند بود. چراکه تفاضل گل بهتری نسبت به این حریف دارند. در این صورت اگر سپاهان در آخرین بازی نیم فصلش در زمین شمس‌آذر شکست بخورد، استقلال قهرمان نیم‌فصل خواهد بود اما یک تساوی برای سپاهان هم تیم مورایس را در بالاترین رده جدول قرار می‌دهد. استقلال اگر امروز برنده باشد، از میانگین دو امتیاز برای هر بازی در لیگ عبور خواهد کرد. میانگین خوبی که این تیم را به عنوان یکی از جدی‌ترین مدعیان قهرمانی در این فصل معرفی می‌کند.

منتظر گل این تیم نباشید

پیکان با رضا عنایتی، برنده هیچ مسابقه‌ای در فوتبال ایران نشده است. آنها در بازی اول با آلومینیوم به تساوی رسیدند و در سه بازی بعدی، حتی نتوانستند یک گل هم به ثمر برسانند. این تیم در مسابقه هفته گذشته با فولاد البته موقعیت‌های نسبتا زیادی خلق کرد اما در استفاده از این موقعیت‌ها اصلا موفق نبود. پیکان با یک رکورد منفی باورنکردنی روبه‌روی استقلال قرار می‌گیرد. این تیم در پنج برخورد آخر با استقلال موفق به زدن هیچ گلی نشده است. در این پنج بازی، پیکان سه بار شکست خورده و دو بازی نیز با تساوی به پایان رسیده است. بعید به نظر می‌رسد که پیکانی‌ها در این بازی نیز شانس زیادی برای باز کردن بهترین خط دفاعی لیگ برتر داشته باشند. آنها صاحب یکی از ضعیف‌ترین خطوط حمله لیگ برتر هستند. نیم‌فصل به آخر رسیده و تعداد گل‌های پیکان هنوز دورقمی نشده است.

ایمان برمی‌گردد

خبر خوب برای آبی‌ها قبل از شروع مسابقه با پیکان، بازگشت دوباره ایمان سلیمی است. بازیکنی که به احتمال زیاد امروز در کنار روزبه چشمی و آرمین سهرابیان، ترکیب اصلی خط دفاعی استقلال را می‌سازد. البته که در چند بازی اخیر، صالح حردانی نیز نمایش بسیار خوبی در استقلال داشته است. بازیکنی که به عنوان یک مدافع در قلب دفاع آبی‌ها، بسیار خوب ظاهر شده و فراتر از حد انتظار نشان داده است. با این حال قطعا نکو ترجیح می‌دهد از یک مدافع میانی تخصصی در ترکیب تیمش بهره ببرد.

آخرین شانس قبل از تغییرات بزرگ

به نظر می‌رسد ترکیب هر دو تیم بعد از این بازی، دستخوش تغییرات زیادی خواهد شد. رضا عنایتی فرصتی برای چیدن تیم دلخواهش نداشته و همان تیم رسول خطیبی را تحویل گرفته است. پس اصلا بعید نیست که این مربی در نیم‌فصل، نفرات زیای را تغییر بدهد و تیم متفاوتی را برای پیکان جمع کند. در استقلال نیز این اتفاق رخ خواهد داد. چراکه باشگاه در نیم‌فصل اول اصرار زیادی برای ماندن زیر سقف بودجه داشت و حالا دیگر قطعا چنین اصراری در باشگاه وجود ندارد. نکو نیز اعلام کرده که برای تیمش چهار یا پنج بازیکن جدید می‌خواهد. این یعنی بازی امروز می‌تواند آخرین فرصت برخی از نفرات تیم باشد تا نظر مثبت نکو را به دست بیاورند و در فهرست خروج استقلال قرار نگیرند. باید دید که آیا این نفرات امروز اصلا فرصت رفتن به زمین را دارند یا مثل همیشه روی نیمکت تیم باقی می‌مانند؟

حسینی کلین‌شیت می‌خواهد

رکورد کلین‌شیت در این فصل از لیگ برتر هنوز در اختیار حسین پورحمیدی است. گلری که توانسته در ۹ مسابقه دروازه‌اش را بسته نگه دارد. اگر سیدحسین در بازی امروز کلین‌شیت کند، به رکورد پورحمیدی می‌رسد. این نیم‌فصل برای گلر آبی‌ها به بهترین شکل ممکن سپری شده است. او هم کاپیتان استقلال و هم یکی از مهم‌ترین مهره‌های این تیم در طول فصل بوده و همه ماجراهای فصل گذشته را نیز به طور کامل به فراموشی سپرده است.