آریا رهنورد

شروع فصل برای تیم پاکو خمز، سخت‌تر از حد انتظار بوده است. تیمی که در همان آغاز لیگ روبه‌روی دو مدعی جدی قهرمانی قرار گرفته و دو قرعه بسیار سخت برای شروع فصل داشته است. آنها در نبرد با سپاهان، انتظارها را برآورده نکردند و حالا در اولین دیدار خانگی فصل مقابل هوادارها با پرسپولیس مسابقه می‌دهند. تیم یحیی در 11 بازی آخرش در همه جام‌ها، تنها پیروزی را به رسمت شناخته و به ادامه این روند فکر می‌کند. اگر آنها امروز برنده باشند، رسما از همین حالا یکی از مدعیان فصل جدید شده‌اند.

دو شروع متضاد

شروع لیگ برای پرسپولیس و تراکتور، در وضعیت کاملا متفاوتی رقم خورده است. قرمزهای تهران یک برد بی‌دردسر را در خانه تصاحب کردند و جزو تیم‌های برنده هفته اول این فصل لیگ برتر بودند. قرمزهای تبریز اما در اصفهان روبه‌روی سپاهان با نتیجه عجیب سه بر یک شکست خوردند و خیلی زود به رده‌های انتهایی جدول رفتند. شاید عملکرد دو تیم در هفته اول لیگ متضاد بوده اما حریفان آنها نیز تفاوت‌های بسیار بزرگی با هم داشتند. تراکتور با تیمی هماهنگ روبه‌رو شد که در فرم بسیار خوبی قرار داشت و پرستاره‌ترین تیم این فصل به نظر می‌رسید. پرسپولیس اما برابر آلومینیومی قرار گرفت که بسیاری از مهره‌های فصل گذشته‌اش را از دست داده بود. در نتیجه نمی‌توان با نگاه به نتایج هفته اول، سطح پرسپولیس و تراکتور را سنجید. بخشی از عیار این فصل دو باشگاه اما در تقابل این هفته خودش را نشان خواهد داد.

خمز و یحیی؛ برخورد دوم

این دومین تقابل خمز و یحیی گل‌محمدی در فوتبال ایران خواهد بود. اولین جدال آنها فصل گذشته در تبریز برگزار شد و البته برتری پرسپولیسی‌ها را به همراه داشت. تیم یحیی در آن بازی شروع بسیار خوبی داشت و توانست دو بار دروازه حریف را باز کند. با این حال تیم پاکو در نیمه دوم به بازی برگشت و ورق را برگرداند تا بازی مساوی شود. در آخرین ثانیه‌ها اما وحدت هنانوف، توپ را به تور دروازه تراکتور رساند و اولین گلش با لباس پرسپولیس را جشن گرفت. گلی که به نظر می‌رسد در مسیر قهرمانی تیم یحیی در لیگ، اهمیت بسیار زیادی داشته است. دومین برخورد این دو مربی در فوتبال ایران نیز می‌تواند جدال جذاب و پرگلی از کار دربیاید.

این دومین تقابل خمز و یحیی گل‌محمدی در فوتبال ایران خواهد بود. اولین جدال آنها فصل گذشته در تبریز برگزار شد و البته برتری پرسپولیسی‌ها را به همراه داشت. دومین برخورد این دو مربی در فوتبال ایران نیز می‌تواند جدال جذاب و پرگلی از کار دربیاید

پرسپولیس علیه پرسپولیس!‌

در تراکتور لیگ بیست و سوم، تقریبا یک تیم کامل از ستاره‌های سابق پرسپولیس دیده می‌شوند. در خط دفاعی، شجاع خلیل‌زاده سال‌ها برای قرمزها به میدان رفته و زمانی یکی از محبوب‌ترین بازیکنان این تیم بوده است. برخورد او با دوست قدیمی و نزدیکش حسین کنعانی در این بازی، تماشایی به نظر می‌رسد. در سمت راست خط دفاعی، مهدی شیری برای این تیم بازی می‌کند. مهره‌ای که البته قرمزها اصلا خاطره خوبی از او ندارند. در سمت چپ نیز دو بازیکن با سابقه بازی برای پرسپولیس دیده می‌شوند. سعید آقایی و محمد نادری، هر دو تجربه حضور نسبتا کوتاه‌مدتی در باشگاه پرسپولیس را در کارنامه دارند. به این فهرست باید سیامک نعمتی را نیز اضافه کرد که زننده گل صعود پرسپولیس به فینال آسیا بوده است. تراکتوری‌ها روی نیمکت حتی محمد نصرتی را نیز به عنوان یکی از ستاره‌های سابق پرسپولیس در اختیار دارند.

ورزشگاه پر می‌شود؟

به محض شروع بلیت‌فروشی این بازی حساس، بخش زیادی از بلیت‌های ورزشگاه یادگار به فروش رفتند و به نظر می‌رسد تراکتوری‌ها استقبال خوبی از این بازی به عمل خواهند آورد. نکته منفی در این مورد البته عدم حضور بانوان در ورزشگاه با همان بهانه تکراری «زیرساخت» است. این اتفاق همچنان در تبریز رخ نخواهد داد. گفته می‌شود ناظر ویژه ای.اف.سی هم در استادیوم حضور دارد و بازی‌ را از نزدیک تماشا خواهد کرد. این یعنی تراکتوری‌ها در این نبرد به شدت زیر ذره‌بین کنفدراسیون فوتبال آسیا خواهند بود.

چینش تراکتور؛ مهدی به جای صفا

خمز برای این بازی با محرومیت یکی از مهره‌های مهم تیمش روبه‌رو شد و صفا هادی را در اختیار ندارد. به جای این بازیکن احتمالا یکی از خریدهای جدید تراکتور یعنی عارف آقاسی در ترکیب قرار خواهد گرفت. حسین پورحمیدی در این بازی روی خط دروازه می‌ایستد و شجاع و آقاسی نیز در قلب دفاع قرار می‌گیرند. احتمالا آقاجان‌پور و نادری دو مدافع کناری تیم خواهند بود. جلوتر از آنها مهدی حسینی، گوستاوو واگنین و ریکاردو آلوز در خط میانی حضور پیدا می‌کنند و احتمالا در خط حمله نیز حسین‌زاده و خیمنز بازی خواهند کرد.

چینش پرسپولیس؛ همان همیشگی!

بعید به نظر می‌رسد یحیی برای این بازی، به ترکیب برنده بازی قبلی دست بزند. آرایش تیم او همچنان چیزی شبیه چهار-چهار-دو خواهد بود. علی بیرو روی خط دروازه قرار می‌گیرد. اسماعیلی‌فر، کنعانی، مرتضی پورعلی‌گنجی و علی نعمتی برای پرسپولیس در خط دفاعی به میدان می‌روند. سروش و سرلک دو هافبک میانی و سعید صادقی و مهدی ترابی دو هافبک کناری تیم خواهند بود. در خط حمله نیز وحید امیری پشت سر شهاب زاهدی قرار خواهد گرفت تا ترکیب پرسپولیس برای این بازی  کامل شود.