گردباد علیه زردها!

فصل گذشته، اتفاق عجیبی رخ داد و سپاهان با یک توقف دور از انتظار در یک نبرد خانگی، از صدر جدول رده‌بندی لیگ برتر جدا شد. آن روزها هدف سپاهان کاملا روشن به نظر می‌رسید. اینکه برگردد و در این فصل، جام قهرمانی را بالای سر ببرد. شروع این تیم در لیگ هم عطش آنها برای قهرمانی را نشان می‌داد اما آن‌چه در چند هفته گذشته در لیگ برتر و لیگ قهرمانان برای این تیم اتفاق افتاده، فقط یک موضوع را نشان می‌دهد؛ اینکه سپاهان با مجموعه‌ای از اتفاق‌های بزرگ و کوچک روبه‌رو شده و حالا وضعیت نگران‌کننده‌ای در فوتبال ایران دارد.

آریا رهنورد

داستان   مصدومیت‌ها

سپاهان از شروع فصل، با چند مصدومیت جدی روبه‌رو شده است. اول از همه، این امید نورافکن بود که در تمرین‌های پیش‌فصل این باشگاه آسیب دید. حالا تقریبا یک‌سوم از این فصل سپری شده و نورافکن به عنوان یکی از آماده‌ترین مهره‌های فصل گذشته سپاهان، حتی یک بازی برای این تیم انجام نداده است. نکته مهم در مورد امید، توانایی او برای بازی در چند پست مختلف است. نورافکن زیر نظر مورایس هم به عنوان مدافع چپ، هم به عنوان هافبک میانی و هم به عنوان وینگر چپ بازی کرده و به طور کلی بازیکن بسیار مهمی برای مربی پرتغالی به شمار می‌رود. غیبت او در این فصل اما کمی به سپاهان لطمه زده است. شهریار مغانلو هم به عنوان بهترین گلزن سپاهان، دچار مصدومیت شده و در چند بازی گذشته این تیم غایب بوده است. بدون شک غیبت آقای گل فصل گذشته لیگ برتر نیز تاثیر منفی زیادی روی این باشگاه گذاشته است.

کسر   امتیاز

سپاهان در هر پنج بازی اولش در این فصل زمین را به عنوان تیم برنده ترک کرد اما صدرنشین نبود. چراکه باید با کسر چهار امتیاز کنار می‌آمد. به طور کلی این باشگاه مدیریت درستی در ماجرای سقف بودجه انجام نداد و نتوانست خودش را از خطر کسر امتیاز در امان نگه دارد. امضای قرارداد دلاری با چند بازیکن، یک گاف بزرگ بود که این تیم را به دردسر انداخت. بدون شک این موضوع تاثیر منفی زیادی روی روحیه تیم مورایس در این فصل داشت. در رقابت فشرده صدر جدول، چهار امتیاز تاثیر بسزایی روی شرایط تیم‌ها دارد. شاید در آخرین روز لیگ، حتی یک امتیاز هم برای تعیین قهرمان حیاتی باشد و سپاهانی‌ها مجبورند فصل را با کسر چهار امتیاز دنبال کنند. هرچند که این باشگاه هنوز به طور کامل از تغییر این رای ناامید نشده است.

مورایس،   مرد   نا امید

حتی خود ژوزه مورایس نیز دیگر آن انگیزه فصل گذشته‌اش را در فوتبال ایران ندارد. او در طول همین فصل چند بار از علاقه‌اش برای ترک فوتبال ایران و بازگشت به پرتغال صحبت کرده است. جالب اینجاست که از سوی چند بازیکن سپاهان شنیده شده که مورایس در این فصل زمان کم‌تری روی تاکتیک‌های تیم می‌گذارد و به لحاظ فنی، کم‌تر رقبا را مورد بررسی قرار می‌دهد. داشتن یک مربی نه‌چندان با انگیزه نیز در طول این فصل دشوار، فشرده و طولانی به ضرر سپاهان خواهد شد. شاید اگر مورایس همان انگیزه فصل قبل را داشت، حالا شرایط سپاهانی‌ها به مراتب بهتر به نظر می‌رسید.

حتی خود ژوزه مورایس نیز دیگر آن انگیزه فصل گذشته‌اش را در فوتبال ایران ندارد. او در طول همین فصل چند بار از علاقه‌اش برای ترک فوتبال ایران و بازگشت به پرتغال صحبت کرده است. شاید اگر مورایس همان انگیزه فصل قبل را داشت، حالا شرایط سپاهانی‌ها به مراتب بهتر به نظر می‌رسید

دابو   و   نمک   روی   زخم

ماجرای بین برایان دابو و ژوزه مورایس نیز شرایط سپاهان را کمی بدتر کرد. به هر حال این تیم در این فصل ستاره‌های پرشماری دارد و تیمی کهکشانی به شمار می‌رود. تجربه هم نشان داده که تیم‌های کهکشانی همیشه مسائل خاصی را تجربه می‌کنند و با حواشی بزرگی نیز سرشاخ می‌شوند. داستان دابو و آن برخورد عجیب روی نیمکت، ثابت کرد که سپاهان نیز با مشکلاتی از این دست سرشاخ شده است. مشکلاتی که شاید در مقاطع حساس پایان فصل، حتی شدت هم بگیرند و بیشتر این تیم را  آزار بدهند.

نقره ‌داغ   به  دست   ای.اف.سی

سپاهان این هفته برای دومین بار در تاریخ باشگاه، با سه بر صفر اعلام شدن یک بازی از سوی ای‌.اف.سی روبه‌رو شد. تجربه قبلی وقتی رقم خورد که سپاهان مقابل السد به یک مهره دواخطاره بازی داد و رحمان احمدی را در شرایطی غیرقانونی استفاده کرد. سپاهان توانسته بود السد را شکست بدهد و این تیم را حذف کند اما در نهایت این السد بود که با رای انضباطی به مرحله بعدی رفت. همین السد در همان فصل قهرمان لیگ قهرمانان آسیا شد! حالا الاتحاد بدون انجام بازی در نقش جهان، سه امتیاز از این بازی گرفته و دور گروهی را با 9 امتیاز پشت سر گذاشته است. سپاهان هم با چهار امتیاز کار دشواری برای صعود از این گروه دارد. با این تفاصیل سپاهان حتی برای تبدیل شدن به بهترین تیم دوم گروه با مشکل روبه‌رو خواهد بود. آن‌چه شرایط را برای این تیم دشوارتر می‌کند، برگزار نشدن سه بازی بعدی این تیم در نقش جهان خواهد بود. در حقیقت تیم مورایس تا پایان دور گروهی لیگ قهرمانان، دیگر به این  استادیوم برنمی‌گردد.