آریا رهنورد

پنج برد و فقط یک تساوی در 6 هفته اول فصل، پرسپولیس را در قامت یک تیم مدعی برای قهرمانی در این فصل از لیگ برتر قرار می‌دهد. آنها در بازی خارج از خانه با پیکان که اتفاقا بیشتر به یک بازی خانگی شباهت داشت، توانستند تیم رسول خطیبی را هم شکست بدهند تا صدرنشینی‌شان در لیگ برتر ادامه پیدا کند. نکته خاص این بازی برای پرسپولیس، درخشش خیره‌کننده دو بازیکن بود. شهاب زاهدی با هت‌تریک و سروش رفیعی با تاثیرگذاری مستقیم روی هر سه گل، یک شب جادویی را در ترکیب تیم یحیی پشت سر گذاشتند.

زوج  جدید  در  دفاع

مصدومیت شدید مرتضی پورعلی‌گنجی و البته خستگی محمدحسین کنعانی پس از بازی سنگین با قطر، یحیی را مجاب کرد تا روبه‌روی پیکان از یک زوج دفاعی کاملا جدید استفاده کند. در این نبرد گئورگی گولسیانی و فرشاد فرجی از ابتدا در ترکیب تیم قرار گرفتند. فرجی در همان نیمه اول با یک حرکت تماشایی، توپ بازیکن پیکان را از روی خط دروازه خودی بیرون کشید اما در نیمه دوم بسیار پراشتباه ظاهر شد و روی صحنه تنها گل پیکان نیز عملکردی ناامیدکننده داشت. بعید به نظر می‌رسد که یحیی برای بازی‌های حساس بعدی، این دو نفر را در کنار هم قرار بدهد. به نظر می‌رسد او با زوج گولسیانی و کنعانی، خودش را برای لیگ قهرمانان آماده خواهد کرد. این دو نفر هم البته تجربه خاصی از بازی در کنار هم ندارند و کمی زمان می‌برد که به هماهنگی کامل دست پیدا کنند.

پرسپولیس،  جوان   شد

سرمربی قرمزها در این بازی نه امید عالیشاه را در اختیار داشت و نه می‌توانست از مهدی ترابی 90 دقیقه استفاده کند. او در سمت چپ خط هافبک به سراغ میلاد سورگی جوان رفت. بازیکنی که در نیمه اول کمی سردرگم به نظر می‌رسید اما در نیمه دوم، عملکرد بسیار خوبی داشت و چند بار از کناره‌ها برای تیمش موقعیت ساخت. این جوانگرایی یک توفیق اجباری برای پرسپولیس است. هرچند که در دنیای فوتبال دیگر بازیکنان 21 ساله باید تجربه‌های زیادی داشته باشند اما به هر حال در مقیاس فوتبال ایران، این اتفاق مهمی به نظر می‌رسد و شاید بتواند ظرفیت بیشتری برای پرسپولیس در لیگ برتر به وجود بیاورد. به هر حال اولین تجربه فیکس شدن میلاد سورگی در ترکیب قرمزها، تجربه امیدوارکننده‌ای بوده است.

استراتژی  خطیبی، فشرده   در  مرکز   زمین

رسول خطیبی برای مختل کردن بازی پرسپولیس، یک نقشه ویژه داشت. او به دنبال این بود که با جمع کردن بازیکنان در مرکز زمین، راه‌های ارتباطی قرمزها را با مشکل روبه‌رو کند و تا حدود زیادی در این زمینه موفق ظاهر شد. با این حال هرچه بازی به دقایق پایانی رفت، شانس پیکان هم برای ایستادن روبه‌روی پرسپولیسی‌ها کم‌تر شد. چراکه تیم یحیی ابزار بهتری را در اختیار داشت و به کمک درخشش ستاره‌هایش، در نهایت توانست یک ضربه کاری به پیکان بزند. تیم خطیبی که با گل دیدنی پاکدل به بازی برگشته بود، در نهایت این مسابقه را بدون امتیاز ترک کرد.

مرد شماره هفت پرسپولیس، تاثیر عمیقی روی سه بازی آخر این تیم گذاشته است. سروش برابر الدحیل و گل‌گهر، عملکرد خوبی داشت اما مسابقه روبه‌روی پیکان، شاید به بهترین نمایش فردی این بازیکن در لباس پرسپولیس تبدیل شد

سروش  و  یک   نمایش   رویایی

مرد شماره هفت پرسپولیس، تاثیر عمیقی روی سه بازی آخر این تیم گذاشته است. سروش برابر الدحیل و گل‌گهر، عملکرد خوبی داشت اما مسابقه روبه‌روی پیکان، شاید به بهترین نمایش فردی این بازیکن در لباس پرسپولیس تبدیل شد. رفیعی با ارسال یک کرنر، پاس گل اول تیمش را داد و سپس با یک ارسال بسیار خوب، توانست پاس دومین گل را هم بدهد. او برای تکمیل کردن این عملکرد درخشان، یک پنالتی هم برای قرمزها گرفت تا روی هر سه گل تیم تاثیر مستقیم داشته باشد و نقشی انکارنشدنی در برد پرسپولیس روبه‌روی پیکان بازی کند.

رویای   شهاب   برآورده   شد

به نظر می‌رسد باز کردن دروازه گل‌گهر در مسابقه هفته قبل، فشار را از روی شانه‌های شهاب زاهدی برداشت و او این بار با خیال راحت‌تری به زمین مسابقه رفت. شهاب با یک پرش بی‌‎نظیر و یک ضربه سر دیدنی، اولین شوک را به پیکان داد و گل بعدی‌اش را هم روی یک مهار عالی و یک ضربه آخر درخشان به ثمر رساند. هت‌تریک او با لباس قرمز با یک ضربه پنالتی کامل شد و حالا زاهدی ناگهان در کورس آقای گلی رقابت‌های لیگ برتر ایران قرار گرفت. ظاهرا مهاجمی که یحیی از شروع فصل منتظرش بوده، بالاخره ظاهر شده و خودی نشان داده است.

ستاره‌ای  که   برگشت

اتفاق مهم دیگر این بازی برای پرسپولیس، بازگشت مهدی ترابی پس از مصدومیت او روبه‌روی النصر بود. مهدی در این بازی فرصت خاصی به دست نیاورد اما یحیی این بازیکن را به زمین فرستاد تا او را دوباره در شرایط مسابقه قرار بدهد. همه می‌دانند که ترابی چقدر برای قرمزها مهم است و حضور او چقدر می‌تواند به تیم کمک کند. بازگشت او بهترین اتفاق برای این تیم خواهد بود. پس از ترابی نیز انتظار می‌رود وحید امیری دوباره شرایط حضور در ترکیب اصلی این تیم را به دست بیاورد.