لیگ بیست  وسوم در نقطه شروع، سه مربی خارجی داشت. ژوزه مورایس که در سپاهان عالی نتیجه گرفته و این تیم را به مدعی شماره یک قهرمانی لیگ تبدیل کرده است، پاکو خمز نیز به نتایج دلخواه‌اش نرسیده اما به هر حال تراکتور را در بالای جدول قرار داده و به آینده این فصل امیدوار به نظر می‌رسید. اوزونیدیس نیز در گل گهر نتایج نسبتا خوبی به دست آورده است. حالا به فهرست مربیان خارجی لیگ برتر در این فصل، یک چهره جدید نیز اضافه خواهد شد. مردی که دومین سرمربی اسپانیایی این فصل فوتبال ایران به حساب می‌آید.

 

رحمتی، این نقطه پایان بود

ورزشگاه رحمتی انگار قرار است داستان‌های عجیبی برای سیدمهدی رحمتی در قامت یک سرمربی داشته باشد. او در همین استادیوم، فینال جام حذفی را واگذار کرد و روبروی نساجی شکست خورد. رحمتی در همین استادیوم، رسما از لیگ قهرمانان آسیا حذف شد و سرانجام در همین ورزشگاه نیز، با یک شکست سنگین به دوران حضورش در نساجی پایان داد. البته که سرعت خیره‌کننده باشگاه نساجی در معرفی جانشین رحمتی، به وضوح نشان می‌دهد که آن‌ها از قبل به توافق نهایی با این چهره دست پیدا کرده بودند.

 

راه فرار نساجی اینجاست؟

سرمربی اسپانیایی نساجی، یکی از پرتجربه‌ترین مربیان لالیگا به شمار می‌رود. مردی که 10 فصل در سطح اول فوتبال اسپانیا مربیگری کرده و 8 فصل نیز در سطح دوم یعنی سگوندا دیویژن حضور داشته است. او توانسته دو تیم مختلف را به لالیگا برساند و برای مدتی نیز در رده ملی سرمربی الجزایر بوده است. بدون شک این انتخاب بسیار جذابی برای نساجی به شمار می‌رود. البته که بهتر بود این اتفاق کمی زودتر و قبل از حذف زودهنگام این تیم از لیگ قهرمانان آسیا رخ می‌داد. به هر حال لوکاس آلکاراز، دومین مربی اسپانیایی این فصل فوتبال ایران خواه بود.

 

از گرانادا تا نساجی، یک چهره تاثیرگذار

کارلوس مربیگری را در 29 سالگی در سطح سوم فوتبال اسپانیا با گرانادا شروع کرد. او سپس برای مدتی سرمربی باشگاه‌های آلمریا و دوس هرماناس شد. اتفاق بزرگ برای زندگی ورزشی این مربی اما در 34 سالگی رخ داد. وقتی که او هدایت رکرتیوو هوئلوا را بر عهده گرفت و توانست قدیمی‌ترین تیم تاریخ فوتبال اسپانیا را به لالیگا برگرداند.او توانست این تیم را به فینال جام حذفی نیز برساند اما در آن مسابقه روبروی مایورکا شکست خورد. او سپس برای مدتی در راسینگ و خرز کار کرد و بعد توانست رئال مورسیا را به رقابت‌های لالیگا برساند. اولین تجربه کار کردن بیرون از اسپانیا برای آلکاراز سال 2012 رقم خورد. جایی که او هدایت آریس در لیگ یونان را بر عهده گرفت. تنها تجربه ملی او نیز سال 2017 در الجزایر شکل گرفت. ناکامی این تیم در رسیدن به جام جهانی 2018 موجب برکناری این مربی شد. آخرین تیم او در فوتبال اسپانیا، باشگاه ایبیزا بوده است. لوکاس حالا در نساجی، برای اولین بار تجربه هدایت باشگاهی در فوتبال آسیا را بر عهده گرفته است. اتفاقی که برای خود او نیز تجربه هیجان‌انگیزی به نظر می‌رسد.