تیم ملی هندبال بانوان تا دومین تجربه حضور در مسابقات قهرمانی جهان تنها یک روز فاصله دارد. بانوان هندبالیست ایران روز گذشته راهی دانمارک شدند و از فردا رسما کارشان را در این میدان آغاز می‌کنند. تیم ملی ایران در این رقابت‌ها با ژاپن، لهستان و آلمان همگروه است. 

هر کدام از رقبای ایران با کوله‌باری از تجربه در میادین بزرگ جهانی پا به این رقابت‌ها گذاشته‌اند تا کار ایران پیش از شروع مسابقات، بسیار سخت به نظر برسد. خدیجه قانع مربی تیم ملی در توصیف رقبای ایران گفت:«دو تیم اروپایی لهستان و آلمان در گروه ما هستند که در آخرین مسابقات آلمان با اختلاف دو گل لهستان را شکست داده و ژاپن هم سال‌هاست در مسابقات حاضر است اما امسال کره، قهرمان جهان را شکست داده است. به نظر می‌رسد ژاپن روند خوبی را در بازی‌ها طی کرده است. امیدواریم بازی خوبی مقابل این تیم‌ها داشته باشیم. امید ما برای بهترین عملکرد و حضور در دور دوم است و امیدواریم رتبه بهتری بین 32 تیم داشته باشیم.» به گفته مربی تیم ملی هندبال بانوان، این تیم نسبت به دوره قبل میانگین قدی کوتاه‌تری دارد اما کسب تجربه جهانی از دوره قبل باعث شده تا  بازیکنان جسورتر شوند و زمان ورود به سالن و دیدن بازیکنان مطرح خارجی استرس کمتری را داشته باشند.

مینا وطن‌پرست، هانیه لک، آرزو محمدی، ساناز رجبی، مائده عشاقی، فاطمه مریخ، ستاره رحمانیان، اسراء زندی، آرزو کیانی‌آرا، بهار ایزدگشب، عطیه شهسواری، زهرا فقیهی، نسترن گودزری فراهانی، فاطمه خلیلی بهفر، حدیث نوروزی و مهربان بدوی 16 بازیکنی هستند که ترکیب تیم ملی هندبال زنان ایران را در مسابقات قهرمانی جهان تشکیل می‌دهند. تیم ملی در نخستین بازی خود پنجشنبه 9 آذر از ساعت 22 مقابل لهستان قرار می‌گیرد، در دومین بازی شنبه 11 آذر با آلمان دیدار می‌کند و دوشنبه 13 آذر نیز به مصاف ژاپن می‌رود.