دو مسابقه و دو شکست. این شروع تیم ملی والیبال در رقابت‌های لیگ ملت‌ها بوده است. ایران فعلا نتوانسته بردی را در این رقابت‌ها جشن بگیرد و این مساله رفته رفته می‌تواند شانس صعود ایران را به مرحله نهایی رقابت‌ها با مشکل مواجه کند. شاگردان بهروز عطایی در بازی دوم، به شکل محسوسی نسبت به بازی اول بهتر شدند اما این بهتر شدن هم برای رسیدن به پیروزی در این نبرد کافی نبود. ایران با وجود شروع خوب روبه‌روی لهستان، در ادامه بازی تمرکزش را از دست داد و در این جدال شکست خورد تا فعلا یکی از تیم‌های قعرنشین جدول لیگ ملت‌ها باشد. تیم ملی برای بازگشت به فرم خوب، باید بردن را از همین امروز شروع کند و دوباره این عادت را از سر بگیرد. فعلا نگرانی‌های زیادی در مورد شرایط تیم ملی وجود دارد و غیبت چند بازیکن نیز روی اوضاع تاثیر گذاشته است.

داستان شروع بد: تیم ملی والیبال تقریبا عادت دارد که همیشه رقابت‌های لیگ ملت‌ها را بد شروع کند. دلیل این اتفاق مشخص نیست اما انگار والیبال ایران کمی دیر به شرایط میزبانی و فرم تورنمنت‌ها عادت می‌کند و اساسا خیلی دیر به خودش می‌آید. این ماجرا چندان هم غافلگیرکننده نیست و قبل از این بارها اتفاق افتاده است. تیم ملی والیبال ایران یک بار دیگر مسابقه‌ها را بد شروع کرده است. دو پیروزی روبه‌روی ژاپن و لهستان، می‌توانست قدم بلند صعود ایران برای رسیدن به دور نهایی رقابت‌ها باشد اما این دو شکست، کار را بسیار سخت کرده و حالا ایران باید مقابل چند رقیب بزرگ، فراتر از حد انتظار ظاهر شود تا شانس صعود داشته باشد. روند شکست‌های متوالی والیبال ایران باید هرچه زودتر متوقف شود. چراکه در این صورت حتی خطر از دست دادن فصل آینده لیگ ملت‌ها برای والیبال ایران به وجود می‌آید. تیم بهروز عطایی باید این روند را هرچه زودتر عوض کند.

قربانی سرعت: چه چیزی باعث شد تیم ملی، این‌چنین روبه‌روی لهستان غافلگیر شود؟ ایران در دو ست اول، عالی بازی کرد و به خوبی کنترل بازی را در دست گرفت اما از ست سوم به بعد، لهستانی‌ها بیشتر به سراغ استفاده از سرعت و پایپ رفتند و دفاع روی تور ایران را کاملا جا گذاشتند. حالا دیگر مشخص شد که دفاع روی حرکات سرعتی حریف، یکی از ضعف‌های بزرگ تیم ملی ایران است. ضعفی که در هر سه ست بعدی بازی محسوس بود و در نهایت منجر به شکست تلخ ایران برابر لهستان شد. تیم والیبال ایران در این بازی، نشانه‌هایی از آمادگی را به نمایش گذاشت اما نتوانست این نشانه‌ها را به بلوغ مورد نیازش برساند و در نهایت در این جدال با شکست روبه‌رو شد تا عدد صفر همچنان مقابل تعداد بردهایش در این جام به چشم بخورد.

دو بازی برای جبران: تیم ملی والیبال ایران امروز در سومین بازی‌اش در اولین هفته از لیگ ملت‌ها روبه‌روی چین قرار می‌گیرد. رقیبی که معمولا همیشه برابر ایران بازنده بوده است. چین تا امروز سه بازی در لیگ ملت‌ها برگزار کرده و یک برد نیز به دست آورده است. آنها در بازی اول روبه‌روی بلغارستان به برتری رسیدند و در بازی دوم برابر صربستان شکست خوردند. کار بزرگ والیبال چین در بازی سوم، گرفتن یک ست از فرانسه بود که خودش چیزی شبیه یک موفقیت به شمار می‌رود. حالا چینی‌ها در چهارمین بازی و آخرین حضورشان در این هفته از لیگ ملت‌ها، باید با ایران مسابقه بدهند. حریف آخر تیم ملی در این هفته نیز اسلوونی است. تیمی که صربستان را برده اما روبه‌روی بلغارستان شکست خورده است. به نظر می‌رسد ایران برای امیدوار ماندن به صعود، چاره‌ای به جز بردن هر دو مسابقه باقی‌مانده‌اش در این هفته ندارد. فقط این اتفاق می‌تواند تیم عطایی را به یک مسیر هموار برگرداند.