اوضاع تیم ملی آلمان این روزها اصلا خوب به نظر نمی‌رسد. آخرین پیروزی این تیم با هانسی فلیک، فروردین همین امسال روبه‌روی پرو به دست آمد. پس از آن مانشافت در هیچ مسابقه‌ای موفق به کسب قهرمانی نشده است. آنها در فیفادی قبلی، مقابل بلژیک شکست خوردند و برابر اوکراین نیز به تساوی رسیدند. در این فیفادی، اوضاع حتی بدتر هم شد. این بار آلمان با یک گل به لهستان باخت و سپس روبه‌روی کلمبیا با نتیجه دو بر صفر بازنده شد. اتفاقی که سبب شد برخی هواداران مانشافت با بنرهایی تحت عنوان «خروج فلیک» به استادیوم بروند. هانسی فلیک تا امروز 24 بار روی نیمکت تیم ملی کشورش نشسته و فقط نصف بازی‌ها را با برد پشت سر گذاشته است. او در این 24 بازی، هفت بار به تساوی رضایت داده و پنج بار نیز شکست خورده است. این در حالی است که فلیک در 10 بازی اول روی نیمکت تیم ملی آلمان، حتی یک بار هم بازنده نشده بود! اولین فاجعه بزرگ دوران فلیک، در جام جهانی 2022 اتفاق افتاد. جایی که تیم او از ژاپن جلو افتاده بود اما ناگهان این برتری را با شکست عوض کرد. خیلی از طرفداران آلمان تعویض‌های فلیک را عامل رقم خوردن این نتیجه می‌دانستند. آنها روبه‌روی اسپانیا نیز به تساوی رسیدند و در بازی آخر با وجود شکست دادن کاستاریکا، باز هم نتوانستند از گروه‌شان صعود کنند. این دومین حذف متوالی آلمان در دور گروهی جام جهانی به شمار می‌رفت و درست از بعد این جام، اعتمادها به فلیک نیز به حداقل رسیده است.

با وجود نتایج ناامیدکننده و شرایط بد تیم ملی آلمان زیر نظر هانسی فلیک، ستاره سابق تیم ملی آلمان و مدیر فعلی این تیم اخیرا به حمایت از فلیک پرداخته است:«من سال‌ها در این موقعیت بودم. ناامیدی هوادارها را هم خیلی خوب درک می‌کنم. هانسی فلیک مربی بسیار خوبی است و من او را برای این موقعیت بسیار مناسب می‌دانم». فولر با این جملات، نشان داد که حمایت کافی از فلیک در تیم ملی صورت خواهد گرفت. با این وجود او هشداری را نیز به فلیک برای آینده داد:«هانسی باید تصمیم‌های خوبی بگیرد تا مطمئن شویم در آلمان جام ملت‌های موفقیت‌آمیزی خواهیم داشت. من قبول دارم که در لحظه فعلی، همه چیز ایده‌آل ما نیست. ما در مورد تورنمنت خانگی رویاپردازی‌های زیادی کرده بودیم و فعلا با این رویاها فاصله زیادی داریم».

فولر فعلا احتمال رقم خوردن هر تغییری را رد می‌کند اما هواداران تیم ملی آلمان یورگن کلوپ را برای تیم‌شان می‌خواهند. مردی که البته بعید به نظر می‌رسد در شرایط فعلی به دنبال جدایی از لیورپول باشد. در تحت فشار بودن فلیک تردیدی وجود ندارد اما آلمانی‌ها اساسا علاقه زیادی به تغییر مداوم مربی ندارند. قبل از هانسی، سرمربی قبلی این تیم یواخیم لوو بود که از سال 2006 روی نیمکت این تیم دیده می‌شد. در نتیجه دوران فلیک با وجود همه لغزش‌های بزرگ همچنان در تیم ملی ادامه خواهد داشت. این مربی اما دیگر مثل سابق از حمایت هواداران تیمش برخوردار نیست.