لیونل رضاییان!

در دور دوم دیدارهای مرحله گروهی جام جهانی، چهره‌های درخشان زیادی حضور داشتند. بازیکنانی که یا گل‌ زدند، یا درخشیدند و یا قدمی برای نتیجه گرفتن تیم‌شان برداشتند. بدون شک در بین ۱۰ ستاره برتر این دور، باید نامی از مدافع راست تیم ملی هم آورده شود. بازیکنی که یکی از بهترین نمایش‌های دوران فوتبالش را در بهترین زمان ممکن روبه‌روی ولز پیاده کرد.

آریا رهنورد

 

لیونل مسی

اولین گل او در این جام از روی نقطه پنالتی به ثمر رسیده بود. لئو این بار اما با یک شلیک دیدنی از راه دور دروازه مکزیک را باز کرد و قفل دفاع این تیم را شکست. کاری که مسی در این دیدار انجام داد، فوق‌العاده بود. او یک بار دیگر نقش ناجی را برای آررژانتین بازی کرد و این تیم را از کابوس‌های بزرگ عبور داد. این بهترین نمایش مسی در قطر تا امروز به حساب می‌آمد.

نیکلاس فولکروگ

قبل از زدن آن گل دیدنی به اسپانیا، فقط طرفداران بوندس‌لیگا این مهاجم را می‌شناختند. بازیکنی که یک سال و نیم قبل از بوندس‌لیگا یک به بوندس لیگا دو سقوط کرده بود، حالا در لباس تیم ملی کشورش یک نمایش درخشان روبه‌روی اسپانیا داشت و به تعویض طلایی هانسی فلیک تبدیل شد. او نشان داد که چه مهاجم بادقت و چارچوب‌شناسی است و چقدر راحت می‌تواند توپ را به تور دروازه بدوزد.

رابرت لواندوفسکی

یک گل و یک پاس گل، بهترین نمایش لوا در تاریخ جام جهانی را رقم زد. ستاره تیم ملی لهستان روبه‌روی تیم هروه رنار عالی ظاهر شد و نقشی مشابه مسی در تیمش بازی کرد. لوا بالاخره از طلسم گل نزدن در جام جهانی هم گذشت و سرانجام توانست به این حسرت بزرگ غلبه کند. این بازی هم لهستان را به جام برگرداند و هم یک لحظه تاریخی برای ستاره این تیم ساخت.

وینسنت ابوبکر

تعویض شدن او بهترین اتفاقی بود که در دور دوم برای کامرون افتاد. بازیکنی که بین دو نیمه دیدار با صربستان در حالی وارد زمین شد که تیمش سه بر یک از حریف عقب بود. ابوبکر یک گل زد و یک پاس گل داد تا کامرون را به بازی برگرداند. او مهم‌ترین بازیکن کامرون در این جدال به شمار می‌رفت.

رامین رضاییان

بعد از نیمکت‌نشینی در مسابقه اول، جدال دوم را در ترکیب اصلی شروع کرد و فراتر از حد انتظار ظاهر شد. رامین هم در کارهای دفاعی خوب بود و هم در فاز حمله بی‌نظیر نشان داد. او با یک استارت حیرت‌آور در لحظات آخر، به یازدهمین گلزن تاریخ ایران در رقابت‌های جام جهانی تبدیل شد. این یک لحظه فراموش‌نشدنی برای رامین بود. او در موقعیتی قرار گرفت که شاید تا همین چند ماه قبل، کاملا محال به نظر می‌رسید.

کیلیان امباپه

شاید این اواخر اوضاع در رده باشگاهی برای او خوب پیش نرفته اما در رده ملی کاملا آماده نشان می‌دهد. امباپه این بار هم دو گل برای تیمش زد و در لحظات پایانی دیدار با دانمارک، یک برد مهم برای فرانسه ساخت. او امیدوار است سال‌ها بعد از پله، اولین سوپراستاری باشد که دو بار متوالی شانس قهرمانی در جام جهانی را به دست می‌آورد.

آندره کراماریچ

کرواسی که تورنمنت را خوب شروع نکرده بود، با دبل کراماریچ و یک نمایش درخشان از او، برنده دیدار حساس این هفته شد. کروات‌ها البته هنوز شرایط سختی دارند و برای ماندن در تورنمنت، نباید روبه‌روی بلژیک شکست بخورند. شانس صعود این تیم البته در شرایط فعلی همچنان بیشتر از بلژیک به نظر می‌رسد. با این حال این تیم برای بردن به درخشش دوباره کراماریچ نیاز خواهد داشت.

محمد کدوس

غنا و کره جنوبی یکی از تماشایی‌ترین دیدارهای این دور از جام جهانی را برگزار کردند. مسابقه‌ای که در آن، غنا برتری دو بر صفر را با تساوی عوض کرد اما در نهایت، برنده بازی شد و گل سوم را به ثمر رساند. محمد کدوس ستاره بی‌چون و چرای تیم غنا در این جدال بود و توانست دو بار دروازه کره را باز کند. این برد، غنا را به تورنمنت برگرداند.

 

برونو فرناندس

بین نمایش‌های برونو در لباس باشگاهی با لباس تیم ملی، تفاوتی وجود ندارد. او همیشه آماده است که گل بسازد و گل بزند. برونو این بار هم برای تیم ملی پرتغال دبل کرد و یک نمایش خوب دیگر را در این تیم پشت سر گذاشت. پرتغال با این دو گل توانست خیلی زود صعودش را به دور بعدی رقابت‌های جام جهانی قطعی کند. به نظر می‌رسد این تیم یکی از مدعیان جدی قهرمانی در این تورنمنت باشد.

متیو   رایان

بین گلرهای این دور نیز متیو رایان عملکرد بسیار خوبی داشت. گلری که توانست دروازه استرالیا را با چند سیو خوب بسته نگه دارد و یک برد بسیار مهم را به کانگوروها هدیه بدهد. متیو در این بازی نشان داد که چقدر گلر مطمئنی است و می‌تواند روی خط دروازه چه کارهای جذابی انجام بدهد.