آریا رهنورد

پرسپولیسی‌ها برای دومین بار در دوشنبه، روبه‌روی استقلال تاجیکستان قرار می‌گیرند. نبردی که آنها امیدوارند پایانی بر فرم بد باشگاه در دو بازی آخر لیگ برتری‌اش باشد. پرسپولیس این روزها در بهترین شرایط ممکن نیست اما همیشه در آسیا، تیم دیگری می‌شود. بردن این بازی برای تیم یحیی، ضروری به نظر می‌رسد. اگر آنها برنده این جدال باشند، شانس زیادی برای صعود از این گروه خواهند داشت. در غیر این صورت، دو بازی بعدی در آسیا برای این تیم بیش از حد دشوار و تعیین‌کننده می‌شود.

برخورد   نزدیک،   از  نوع   سوم!

این سومین رویارویی استقلال تاجیکستان و پرسپولیس در تاریخ دو باشگاه به شمار می‌رود. هر دو تقابل قبلی نیز در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا رقم خورده‌اند. پرسپولیس در اولین رویارویی با استقلال دوشنبه، در آخرین لحظات با گل مهدی ترابی این تیم را شکست داد و در جدال بعدی‌اش با این تیم در دور گروهی همین فصل از لیگ قهرمانان نیز توانست دو بار توسط سعید صادقی دروازه این حریف را باز کند. پرسپولیس تا اینجا همیشه روبه‌روی استقلال تاجیکستان برنده بوده و در هر دو بازی مقابل این حریف، کلین‌شیت کرده است. حریف تیم یحیی امروز به دنبال زدن اولین گل تاریخش به پرسپولیس خواهد بود. این آخرین شانس آنها برای امید داشتن به صعود از این گروه است. اصلا بعید نیست که استقلال دوشنبه همین امشب از گروهش در آسیا حذف شود.

جایگاه   در   جدول

استقلال تاجیکستان پس از تساوی در دیدار اول با الدحیل، در هر دو مسابقه بعدی‌اش در لیگ قهرمانان شکست خورد تا با یک امتیاز، در قعر جدول این گروه قرار بگیرد. این تیم حتی به فرض پیروزی در هر سه دیدار دور برگشت، کار بسیار سختی برای قرار گرفتن بین بهترین تیم‌های دوم دارد. در نتیجه نمی‌توان آنها را صاحب شانس برای عبور از دور گروهی دانست. پرسپولیس اما بعد از شکست هفته اول روبه‌روی النصر، دو بازی بعدی مقابل الدحیل و استقلال را با پیروزی پشت سر گذاشته و حالا با 6 امتیاز، پشت سر النصر 9 امتیازی دیده می‌شود. اگر پرسپولیس برنده بازی امشب باشد، بخش زیادی از راه صعود را طی کرده است. آنها اگر امشب بازی را با پیروزی تمام کنند، 9 امتیازی می‌شوند و حتی اگر در عربستان از النصر امتیاز نگیرند، با شکست دادن الدحیل در آخرین دیدار دور گروهی در استادیوم آزادی، بین بهترین تیم‌های دوم قرار خواهند گرفت.

بیرو،   بزرگ‌ترین   کابوس   استقلال

استقلال تاجیکستان معمولا با سه مدافع میانی و دو مدافع کناری، یعنی پنج مدافع همزمان بازی می‌کند و همیشه رویکردی تدافعی دارد. با این حال آنها در جدال با پرسپولیس، شروع بسیار خوبی داشتند، به سرعت از لاک دفاعی خارج شدند و موقعیت‌های زیادی روی دروازه تیم میزبان به وجود آوردند. استقلال دوشنبه بعد از آن شروع عالی، صاحب یک ضربه پنالتی هم شد اما نتوانست از این ضربه به خوبی استفاده کند. چراکه علیرضا بیرانوند روی خط دروازه این تیم دیده می‌شد. بیرو فعلا به بزرگ‌ترین مانع و بزرگ‌ترین کابوس برای استقلال تاجیکستان تبدیل شده است. آنها انگیزه‌های زیادی دارند تا به هر قیمتی، برای اولین بار دروازه این سنگربان را باز کنند.

وحدت،  آماد  ه بازی

بازی رفت با استقلال بیشتر از هر بازیکن دیگری، به سود وحدت هنانوف شد. چراکه او توانست روبه‌روی تیم سابقش بعد از مدت‌ها نیمکت‌نشینی به ترکیب اصلی برگردد و برای این تیم به میدان برود. وحدت آن مسابقه را در سمت راست خط دفاعی شروع کرد و سپس در نیمه دوم به دفاع میانی رفت. او روبه‌روی ملوان هم در شروع بازی دفاع راست و سپس هافبک میانی بود اما برابر صنعت نفت برای تیمش بازی نکرد. به نظر می‌رسد یحیی در این جدال نیز از ابتدا هنانوف را به زمین مسابقه خواهد فرستاد. چراکه او تجربه زیادی در بازی کردن در این استادیوم دارد و تیم حریف را هم خیلی خوب می‌شناسد. احتمالا در این بازی وحدت از ابتدا در سمت راست خط دفاعی قرار می‌گیرد و دانیال یک خط جلوتر از او بازی می‌کند.

امیری   برمی‌گردد

بهترین خبر برای قرمزها در این بازی، بازگشت دوباره وحید امیری است. بازیکنی که چندین مسابقه را از دست داده و حالا دوباره می‌تواند در ترکیب قرار بگیرد. هرچند که به نظر می‌رسد وحید این نبرد را از روی نیمکت شروع می‌کند و در صورت لزوم در ادامه مسابقه به زمین می‌رود. او همیشه بازیکن بسیار مهمی برای تیم بوده و حضورش در این بازی نیز می‌تواند به قرمزها کمک کند. یحیی در مسابقه هفته گذشته لیگ برتر، شهاب زاهدی را نیمکت‌نشین کرد و نبیل باهویی را از ابتدا به زمین مسابقه فرستاد. باید منتظر ماند و دید که این مربی برای بازی حساس امشب، چه نقشه‌ای برای خط حمله تیمش دارد. پرسپولیس در دو بازی اخیرش در لیگ برتر، اصلا خوب نبوده و حالا به دنبال تغییر دادن این روند خواهد بود.