این رده را حفظ کنید

روز دوم بازی‌های پاراآسیایی هانگژو، روز جذابی بود. روزی که چندین رکورد آسیایی در آن شکسته شد. کاروان ایران در این روز، یک طلا و یک نقره از روز قبل را به خاطر اعتراض چینی‌ها از دست داد اما سایر ورزشکاران خوش درخشیدند و ایران فعلا با ۱۶ طلا، پشت سر چین در جایگاه دوم قرار دارد. ازبکستان اما با ۱۱ طلا به دنبال گرفتن جایگاه ایران است. اگر کاروان ایران بتواند روی سکوی دوم این بازی‌ها باقی بماند، دست به کار بسیار بزرگی زده است. هرچند که هنوز راه درازی به پایان این بازی‌ها باقی مانده است.

آریا رهنورد

مدال‌هایی  که  پس  گرفته   شدند! 

عجیب‌ترین اتفاق روز دوم بازی‌های آسیایی برای کاروان ایران، پس گرفته شدن دو مدال طلا و نقره هاشمیه متقیان و زینب مرادی در پرتاب وزنه بود. گفته می‌شود که چینی‌ها به عنوان رقبای اصلی این دو ورزشکار، به دیر رسیدن آنها به کال روم معترض شدند و توانستند این ماجرا را ثابت کنند. بدون شک این یک گاف بزرگ از سوی مسئولان کاروان بوده و به همین سادگی دو مدال بسیار ارزشمند را از نمایندگان ایران گرفته است.

طلا،   نقره   و   برنز! 

سه ورزشکار ایرانی روز سه‌شنبه در رشته قایقرانی بازی‌های پاراآسیایی سه مدال با سه رنگ متفاوت برای ایران به دست آوردند. اسلام جاهدی در کانو، توانست روی سکوی اول قرار بگیرد و طلای دیگری برای کاروان ایران دشت کند. شهلا بهروزی و رویا سلطانی نیز در کلاس‌های متفاوت کانو، به یک نقره و یک برنز دست پیدا کردند تا کار قایقرانان ایرانی در بازی‌های آسیایی در نهایت با موفقیت قابل توجهی به پایان برسد.

بر   بام   آسیا

در دوومیدانی بازی‌های آسیایی هانگژو، مدال‌های بسیار کمی برای ایران به دست آمد اما در دوومیدانی پاراآسیایی این اتفاق کاملا جبران شد و ظرف چند ساعت، بارانی از مدال‌های طلا، نقره و برنز بر سر ایران بارید. در کلاس تی 12 دوومیدانی، این مهرداد مرادی بود که با 11.17 سریع‌تر از همه از خط پایان عبور کرد و بردن مدال طلا را جشن گرفت. الهام صالحی نیز در پرتاب دیسک، توانست مدال طلا را از آن خودش کند. صادق سیاح در پرتاب نیزه مردان روی سکوی دوم ایستاد و نقره گرفت اما پرستو حبیبی که در رشته پرتاب کلاب شرکت کرده بود، قدرتمندتر از همه رقبا ظاهر شد و طلای ارزشمند دیگری را نیز برای دوومیدانی ایران به دست آورد تا روز باشکوه این رشته برای کاروان ایران در بازی‌های پاراآسیایی را تکمیل کند. حتی این طلا، پایان کار پسران و دختران ایران در این مسابقه‌ها نبود. امیر خسروانی در پرش طول، یک نقره برای کاروان ایران به دست آورد. در پرتاب نیزه نیز علی پیروج و سجاد نیک‌پرست، یک طلا و یک نقره دیگر به کاروان ایران اضافه کردند. نمایش شاهکار نمایندگان ایران در دوومیدانی، فاصله آنها را با کشورهایی مثل کره و ژاپن بیشتر کرد. تا اینجا همه چیز مطابق میل ورزش ایران پیش رفته است.

زهرا  طلا     می‌خواهد

در رشته تیراندازی با کمان زنان از پنج نماینده ایران که در مراحل حذفی رقابت‌ها شرکت کرده بودند، فقط زهرا نعمتی توانست خودش را به نیمه‌نهایی برساند. او که تجربه زیادی در بازی‌های آسیایی دارد، یکی از شانس‌های مسلم رسیدن به طلا خواهد بود. رقابت نیمه‌نهایی نعمتی، روز جمعه برگزار خواهد شد. در رقابت مردان نیز، علی سینا منشازاده توانست با چند پیروزی متوالی، خودش را به نیمه‌نهایی برساند. غلامرضا رحیمی و محمدرضا زندی نیز دو کماندار مرد دیگری بودند که حالا قرار است روز جمعه در نیمه‌نهایی بازی‌های پاراآسیایی به میدان بروند.

کولاک  به  سبک  تکواندو

تکواندوی ایران هم ظاهرا قرار است در بازی‌های پاراآسیایی، عملکرد ضعیف بازی‌های آسیایی را جبران کند. دیروز هم رزا ابراهیمی در وزن منفی 57 کیلوگرم با شکست دادن رقبا به فینال رسید. او برای کسب مدال طلا با حریفی از قزاقستان مسابقه داد و این حریف را با اختلاف بسیار زیادی شکست داد تا با شایستگی محض، مدال طلا را دور گردن خودش ببیند. رومینا جمسورکی نیز در این بازی‌ها به نشان نقره رسید. تکواندوی ایران اما طلای دیگری هم داشت که توسط مهدی پوررهنما در وزن منفی 70 به دست آمد. یک اتفاق ارزشمند دیگر که کاروان ایران را در جدول مدال‌ها به جایگاه بسیار خوبی رساند. سعید صادقیان دیگر نماینده ایران هم نایب قهرمان شد.

در فینال ماده تپانچه بادی ۱۰ متر  Sh1  فائزه احمدی به مدال طلا رسید و ساره جوانمردی با ۲۳۳ امتیاز صاحب مدال نقره شد. جوانمردی در حالی روی سکوی دوم ایستاد که با نوزادش راهی هانگژو شده و پرچمدار کاروان هم بود

پرچمدار   نقره‌ای   شد

همچنین در فینال ماده تپانچه بادی ۱۰ متر  Sh1 سه ورزشکار کشورمان با حریفانی از هند، کره جنوبی چین و ازبکستان رقابت کردند که در پایان فائزه احمدی با کسب ۲۳۶.۲ امتیاز به مدال طلا رسید، ساره جوانمردی با ۲۳۳ امتیاز صاحب مدال نقره شد و نسرین شاهی هم عنوان چهارم را کسب کرد. جوانمردی در حالی روی سکوی دوم ایستاد که با نوزادش راهی هانگژو شده و پرچمدار کاروان هم بود. 

جای   خالی   سیامند

هر وقت که صحبت از وزنه‌برداری بازی‌های پاراآسیایی یا پارالمپیک می‌شود، جای خالی سیامند رحمان دوباره خودش را نشان می‌دهد. هرکول محبوب ورزش ایران که چند سال قبل، چشم‌هایش را برای همیشه بست. شروع وزنه‌برداری بازی‌های پاراآسیایی برای ایران با دو نماینده همراه بود. در وزن 59 کیلوگرم، محسن بختیار مدال نقره به دست آورد و یوسف سیفی نیز صاحب گردن‌آویز برنز شد.

جودو  و   دو   مدال   دیگر

جودوی ایران در روز سه‌شنبه صاحب مدال طلا نشد اما از بازی‌های پاراآسیایی یک نقره و یک برنز گرفت. موسی غلامی برنده مدال نقره شد و مهدی برچلو نیز مدال برنز این رقابت‌ها را از آن خودش کرد.

برنز  در   پارادوچرخه

همچنین در دومین روز از بازی های پاراآسیایی هانگژو، سه نماینده پارادوچرخه سواری کشورمان رکاب زدند که از بین آنها یک مدال برنز به دست آمد. محمد دلیر پارادوچرخه سوار ایران در تایم تریل انفرادی یک کیلومتر و در کلاس B نابینایان و کم بینایان با زمان ۱:۰۶.۳۴۳ دقیقه موفق به کسب مدال برنز شد تا این رشته هم وارد لیست مدال‌آوران بشود.