آریا رهنورد

اولین رونمایی از تیم قهرمان فصل گذشته لیگ برتر و جام حذفی، امروز در استادیوم آزادی رقم خواهد خورد. پرسپولیس که لیگ و جام حذفی را با 10 پیروزی متوالی برده بود، امروز می‌تواند تعداد بردهای متوالی‌اش در لیگ برتر را به عدد 11 برساند. تیم یحیی البته برای ثبت این پیروزی، رقیب سرسختی خواهد داشت. نکته منفی در مورد این نبرد، خالی بودن استادیوم آزادی از تماشاگر است. اتفاقی که بدون شک تاثیر منفی قابل توجهی روی شور و حال این مسابقه  خواهد گذاشت.

در  نقش   گربه  ‌سیاه

لیگ برای پرسپولیس، مقابل آلومینیوم شروع خواهد شد. تیمی که در دو تجربه قبلی حضور در آزادی، روبه‌روی پرسپولیس بازنده نبوده است. آلومینیوم دو سال قبل در جام حذفی، پرسپولیس را در آزادی شکست داد و فصل گذشته در روز اخراج جنجالی بیرانوند، با قرمزها به تساوی رسید. با این حال ترکیب آلومینیوم نسبت به فصل گذشته تغییرات بسیار زیادی داشته است. در حقیقت این بازی، برخورد دو تیم کاملا متفاوت از لحاظ نقل و انتقالات بوده است. بسیاری از نفرات کلیدی آلومینیوم، در تابستان این تیم را ترک کردند. بازسازی تیمی که برای مثال در قلب دفاع هر دو مدافع ثابتش را از دست داده، اصلا کار راحتی به نظر نمی‌رسد. با این حال مجتبی حسینی امیدوار است با یک تیم جوان، سد راه پرسپولیس شود. اراکی‌ها فصل گذشته یکی از بهترین گلرهای لیگ را در اختیار داشتند اما این فصل گلر دوم فصل قبل قرمزها را خریده‌اند و امیدوارند انگیزه‌های گوهری برای این مسابقه روبه‌روی تیم سابق، به کمک‌شان بیاید.

چهار- چهار- دو    به   سبک  یحیی

پرسپولیس به جز عیسی آل‌کثیر، سایر نفرات کلیدی‌اش را حفظ کرده و به نظر می‌رسد با ترکیبی مشابه فصل گذشته، به استقبال لیگ جدید خواهد رفت. سیستم بازی قرمزها نیز به احتمال زیاد شبیه دیدارهای پایانی فصل گذشته خواهد بود. جایی که این تیم با روشی شبیه به چهار-چهار-دو مقابل رقبا قرار می‌گرفت. در نتیجه پرسپولیس شانس خوبی برای پیروزی در این جدال دارد. چراکه آلومینیوم با این نفرات جدید، خیلی سخت می‌تواند به هماهنگی دلخواهش دست پیدا کند. مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر فقط برای بردن به زمین مسابقه قدم خواهد گذاشت. در این مسابقه به احتمال زیاد از خریدهای جدید این فصل پرسپولیس نیز رونمایی می‌شود تا چهره‌هایی مثل حسین کنعانی و شهاب زاهدی دوباره برای این تیم به میدان بروند. به نظر می‌رسد بیرو روی خط دروازه، اسماعیلی‌فر، کنعانی، پورعلی‌گنجی و نعمتی در خط دفاعی، سروش رفیعی، میلاد سرلک، مهدی ترابی و سعید صادقی در خط هافبک و همچنین شهاب زاهدی و وحید امیری در خط حمله، ترکیب 11 نفره قرمزها برای این نبرد را شکل بدهند.

دوستان   قدیمی   روبه‌روی   هم

نکته جالب دیگر در مورد این برخورد، رویارویی مجتبی حسینی و یحیی گل‌محمدی است. چهره‌هایی که چندین سال در کنار هم روی نیمکت‌های مشترک نشسته‌اند و حتی سابقه مشترک در همین پرسپولیس را هم دارند. اواخر فصل گذشته، جدال این دو مربی حساسیت‌های بسیار زیادی داشت و در نهایت این پرسپولیس بود که با پنالتی مهدی ترابی، پیکان را شکست داد. حالا حسینی با یک تیم جوان دیگر روبه‌روی یحیی قرار می‌گیرد و امیدوار است این بار دست خالی استادیوم آزادی را ترک نکند. آلومینیوم در چند فصل گذشته، همیشه نقش گربه‌سیاه را برای پرسپولیس بازی کرده و همیشه جدال‌های سختی برای این تیم ساخته است.

تماشاگرها  کجا  هستند؟

غیبت تماشاگرها در این جدال، بدترین خبر ممکن به حساب می‌آید. هواداران پرسپولیس آماده بودند تا استقبال بسیار خوبی از تیم‌شان به عمل بیاورند و با حضور در استادیوم برای بازی اول، به مدافع عنوان قهرمانی روحیه بدهند اما سازمان لیگ در یک تصمیم عجیب و باورنکرنی، اعلام کرده که هیچ تماشاگری در این بازی حضور ندارد و جالب اینجاست که حتی در این خصوص، توضیحی نیز ارائه نشده است. به نظر می‌رسد مساله به ورود تماشاگران مربوط باشد. فیفا الزامات جدیدی برای فوتبال باشگاهی ایرانی به وجود آورده و خواهان حضور تماشاگرها در همه نبردها شده اما شاید شرایط استادیوم آزادی هنوز از نگاه مدیران فدراسیون فوتبال برای چنین کاری مهیا نیست و به همین خاطر آنها تصمیم به برگزاری بازی روبه‌روی سکوهای خالی گرفته‌اند. این تصمیم دقیقه نودی، دوباره نشان می‌دهد که قرار نیست فوتبال ایران در این فصل، هیچ تفاوتی با فصول قبلی داشته باشد!‌

نگران   خط  حمله

به نظر می‌رسد دغدغه جدی هر دو مربی برای این بازی، به خط حمله دو تیم مربوط باشد. پرسپولیس در این بخش از زمین، فقط عبدی و زاهدی را دارد و آلومینیوم بعد از جدایی محمدرضا آزادی، کار سختی برای گلزنی در رقابت‌های این فصل لیگ برتر خواهد داشت. در نگاه اول به نظر می‌رسد که مسابقه امروز نیز یک نبرد کم‌گل در استادیوم خالی آزادی خواهد بود. چراکه هیچ‌کدام از این دو مربی از کیفیت فعلی خط حمله تیم‌شان راضی به نظر نمی‌رسند.