آریا رهنورد 

دکلان رایس با پیوستن به آرسنال، تبدیل به گرانقیمت‌ترین بازیکن تاریخ این باشگاه شد. او همچنین عنوان گرانقیمت‌ترین بازیکن انگلیسی همه تاریخ را هم از آن خودش کرد. به همین بهانه بد نیست نگاهی به فهرست 10 انتقال گرانقیمت در تاریخ لیگ برتر بیندازیم. خریدهایی که بیشترشان همین اواخر اتفاق افتاده‌اند. جالب اینکه در این فهرست، فقط سه بازیکن انگلیسی دیده می‌شوند و سایر قراردادهای نجومی، به بازیکنانی از کشورهای دیگر اختصاص پیدا کرده است.

شماره 10- ویرجیل فن دایک/ 75 میلیون پوند (ساوتهمپتون به لیورپول): پیوستن ویرجیل به لیورپول، شروعی برای پروژه رویایی یورگن کلوپ در این باشگاه بود. آن روزها خیلی‌ها از قیمت بالای این انتقال ناراضی بودند اما بدون ویرجیل، هیچ‌کدام از موفقیت‌های بزرگ و تاریخی باشگاه لیورپول به دست نمی‌آمد.

شماره 9- روملو لوکاکو/ 75 میلیون پوند (چلسی به منچستریونایتد): خیلی‌ها تصور می‌کردند لوکاکو در یونایتد، تاریخ‌ساز می‌شود اما این بازیکن هرگز در این تیم جا نیفتاد و نتوانست انتظارها را برآورده کند. شاید هم سنگینی رقم قرارداد موجب شده بود انتظارها از این بازیکن بیش از حد بالا باشد.

شماره 8- هری مگوایر/ 80 میلیون پوند (لستر به منچستریونایتد): بزرگ‌ترین پشیمانی این فهرست بدون شک هری مگوایر بوده است. بازیکنی که یونایتد برای خریدش دست به جیب شد و هزینه زیادی انجام داد اما یک کابوس تمام‌عیار برای خط دفاعی قرمزها بود. شرایط مگوایر در یونایتد آنقدر بد بوده که باشگاه به دنبال فروش این بازیکن است اما مشتری خاصی برایش ندارد! 

شماره 7- آنتونی/ 81 میلیون پوند (آژاکس به منچستریونایتد): تن‌هاگ بعد از رفتن به یونایتد، شاگرد برزیلی سابقش را هم به این تیم برد. آنتونی که بیشتر به خاطر چرخش‌های معروفش با توپ شناخته می‌شود، فوتبالیست بااستعدادی به نظر می‌رسد اما هنوز به یک سوپراستار برای یونایتد تبدیل نشده است.

شماره 6-  میخایلو مودریک/ 88.5 میلیون پوند (شاختار به چلسی): ستاره سابق شاختار، یکی از ولخرجی‌های بزرگ تاد بولی برای باشگاه چلسی بوده است. او در چند ماه عضویتش در این باشگاه هنوز چیز زیادی نشان نداده اما امیدوار است در فصل جدید، ثابت کند که ارزش پرداخت چنین رقمی را داشته است.

شماره 5- پائول پوگبا/ 89 میلیون پوند (یوونتوس به منچستریونایتد): پوگبا در روزهای حضور در آکادمی یونایتد، شمایل یک بازیکن بااستعداد را به تصویر کشیده بود اما این باشگاه را ترک کرد و به یووه رفت. چند سال بعد شیاطین سرخ برای بازگرداندن هشت پا، 89 میلیون پوند پرداخت کردند. هرچند که او هرگز به بازیکن محبوب هواداران یونایتد تبدیل نشد و در نهایت هم با ترک این باشگاه، به یووه برگشت.

شماره 4- روملو لوکاکو/ 96 میلیون پوند (اینتر به چلسی): روملو لوکاکو تنها بازیکنی است که نامش دو بار در این فهرست دیده می‌شود. چلسی زمانی این بازیکن را در اختیار داشت اما او را به فروش رساند و بعدها برای خریدش از اینتر دست به جیب شد. تصمیمی که اصلا نتیجه نداد و روملو نتوانست روزهای خوبی را در چلسی سپری کند. او در نهایت با یک قرارداد قرضی دوباره پیراهن اینتر را بر تن کرد.

شماره 3-  جک گریلیش/ 100 میلیون پوند (استون ویلا به منچسترسیتی): ستاره سابق استون ویلا که تا همین چند سال قبل با این تیم در سطح دوم فوتبال انگلیس حضور داشت، دو فصل کاملا متفاوت را در سیتی تجربه کرد. او در اولین فصل، تحت تاثیر فشار قرارداد سنگینش قرار داشت و اصلا خوب ظاهر نشد اما در دومین فصل، یکی از بهترین‌های سیتی بود و نقش مهمی در رسیدن این باشگاه به سه‌گانه داشت. او در جشن‌های قهرمانی سه‌گانه سیتی هم فعال‌ترین بازیکن این تیم بود! 

شماره 2- دکلان رایس/ 105 میلیون پوند (وستهم به آرسنال): سرنوشت فوتبالی رایس، سرنوشت جالبی بوده است. او در نوجوانی عضو آکادمی چلسی بود اما در این باشگاه رد شد و باید تیم جدیدی برای خودش پیدا می‌کرد. دکلان برای یک دهه عضو وستهم بود و روزهایی رویایی را در این تیم پشت سر گذاشت. آخرین بازی این ستاره برای وستهم نیز فینال لیگ کنفرانس اروپا بود که با قهرمانی تیم انگلیسی به پایان رسید. او حالا به عنوان گران‌ترین بازیکن انگلیسی تاریخ، فصل جدید را در ترکیب آرسنال شروع خواهد کرد.

شماره یک- انزو فرناندز/ 106.8 میلیون پوند (بنفیکا به چلسی): آن‌چه در زمستان گذشته برای انزو فرناندز اتفاق افتاد، باورنکردنی به نظر می‌رسید. او به عنوان یک مهره نیمکت‌نشین با تیم ملی آرژانتین به جام جهانی رفت و از اولین لحظه ورود به زمین آنقدر درخشید که در نهایت جایزه بهترین بازیکن جوان جام را از آن خودش کرد. وقتی بنفیکا که فقط یک سال قبل این بازیکن را از ریورپلاته به خدمت گرفته بود، برچسب قیمتی 106 میلیون پوندی روی این بازیکن گذاشت، هیچ‌کس تصور نمی‌کرد یک باشگاه اروپایی به سرعت این رقم را پرداخت کند اما چلسی دست به کار شد و قراردادی بست که تا امروز گرانقیمت‌ترین قرارداد تاریخ لیگ برتر است. در اولین ماه‌های حضور انزو در چلسی، اوضاع برای این تیم خوب پیش نرفته اما به نظر می‌رسد ورود پوچتینو، شرایط را تغییر خواهد داد.