آریا   رهنورد

لیگ برتر انگلیس این روزها در فشرده‌ترین حالت ممکن برگزار می‌شود. لیگی که این روزها، خبرهای مهم خاص خودش را هم داشته است. از برکناری یک مربی سرشناس تا رابطه همیشه سینوسی تن‌هاگ و رونالدو و البته از بازگشت داروین نونیز به فهرست گلزنان لیورپول تا شروع عملیات نجات لسترسیتی. چیز زیادی به شروع تعطیلات لیگ برتر و آغاز اردوهای جام جهانی باقی نمانده است. فعلا آرسنال، خیره‌کننده‌ترین تیم فصل و شبیه‌ترین تیم به یک قهرمان بوده است. شکست سیتی روبه‌روی لیورپول، فعلا همه چیز را به سود توپچی‌ها تغییر داده است.

استیوی جی، خداحافظ!

6 شکست در 11 مسابقه این فصل، به معنای پایان کار استیون جرارد در استون ویلا بود. او حالا دیگر از هدایت این تیم برکنار شده است. او از زمان شروع رسمی دوران مربیگری در رنجرز، همیشه یک مربی بااستعداد نشان داده بود و همیشه یک رویای بزرگ برای بازگشت به آنفیلد در سر داشت. مسیر او نیز همیشه مشخص بود. جرارد می‌خواست از گلاسکو به بندر لیورپول برسد. او در رنجرز، دوران خوبی را پشت سر گذاشت و یک مربی موفق نشان داد. قدم مهم بعدی، پذیرفتن هدایت یک تیم در لیگ برتر بود. اوضاع در استون ویلا در فصل گذشته برای استیوی خوب پیش رفت و او این تیم بحران‌زده را نجات داد. با این حال در فصل جدید و بعد از خرید چند ستاره، ویلا دیگر نتوانست آن تیم آماده فصل گذشته باشد. این شکست، یک ترس بزرگ را برای استیوی ایجاد کرده است. آیا ممکن است دوران مربیگری او در مسیر متفاوتی قرار بگیرد؟ آیا ممکن است او دیگر شانسی برای بازگشت به آنفیلد نداشته باشد؟ آیا لیورپولی‌ها بعد از دوران درخشان کلوپ، تیم‌شان را به مردی که در استون ویلا شکست خورده، می‌سپارند؟ اگر او هدفی به جز بازگشت به لیورپول نداشت، بهتر بود در ایبروکس بماند. شکی وجود ندارد که جرارد، رنجرز را به تیم بهتری تبدیل کرده بود. در این باشگاه حاشیه امنی نیز برای این ستاره وجود داشت. با این حال او یک چالش بزرگ را پذیرفت و در این چالش، موفق ظاهر نشد. حالا باید در انتظار ماموریت بزرگ بعدی او در دنیای فوتبال باشیم. جرارد بعد از آخرین شکست روی نیمکت ویلا، پاسخ ساده‌ای برای منتقدانش داشت:«باید به آینده نگاه کنم. فوتبال در دی.ان.ای من است. درست برخلاف تسلیم‌شدن و کنارکشیدن.»

کریستیانو؛ این بازی پیچیده

داستان رونالدو و یونایتد در این فصل، وارد فاز عجیبی شده است. کریس که با تصمیم تن‌هاگ در این فصل نیمکت‌نشین شده، انتظار داشت بعد از زدن هفتصدمین گل دوران حرفه‌ای، جایگاهش در ترکیب اصلی یونایتد را پیدا کند اما سرمربی هلندی باشگاه او را روبه‌روی اسپرز هم روی نیمکت قرار داد. اتفاقی که اصلا به مذاق کریس خوش نیامد. تن‌‌هاگ درست مثل همه نبردهای قبلی تصمیم گرفت رونالدو را در نیمه دوم به زمین بفرستد اما این تصمیم با واکنش منفی رونالدو روبه‌رو شد. او حاضر نشد به زمین مسابقه برود و جنجال بزرگ تاریخ فوتبال انگلیس بین کارلوس ته‌وز و روبرتو مانچینی را تکرار کرد. این دومین چالش بزرگ کریس با تن‌هاگ بعد از ترک زودهنگام ورزشگاه در جریان دیدار دوستانه با رایووایکانو بود. سرمربی هلندی اعلام کرد که اولین بار فقط به کریس هشدار داده اما حالا با او برخورد خواهد کرد. نام رونالدو از فهرست بازی با چلسی حذف شده و برای او جریمه‌ای در حدود یک میلیون یورو در نظر گرفته شده است. هیچ‌کس نمی‌داند کار کریس با یونایتد به کجا می‌رسد اما شاید این ستاره در انتظار اولین پنجره نقل و انتقالات، برای ترک این باشگاه باشد.

داروین؛ هالند نیست اما گل می‌زند!

داروین نونیز بالاخره به فرم مدنظرش در لیورپول رسیده است. او فصل را به عنوان بازیکن ثابت قرمزها شروع کرد اما با یک اخراج بدموقع و سه جلسه محرومیت، همه چیز را تحت تاثیر قرار داد. در همین مدت فیرمینو نیز به اوج آمادگی رسید و گل‌های مهمی برای لیورپول زد. اوضاع برای نونیز تا مدتی اصلا خوب نبود اما او حالا برگشته و با گلزنی روبه‌روی آرسنال، رنجرز و وستهم، دوباره به یک ستاره برای لیورپول تبدیل شده است. کلوپ با تمجید از این بازیکن، او را یک بازیکن غریزی دانسته که در طول فصل گل‌های به مراتب بیشتری خواهد زد.

لسترسیتی؛ شروع عملیات نجات

دومین برد فصل لستر، این هفته به دست آمد تا این تیم از انتهای جدول لیگ برتر جدا شود. آنها حالا دو امتیاز بیشتر از ناتینگام دارند اما هنوز خطر سقوط را احساس می‌کنند. اینکه باشگاه تا امروز از برندان راجرز حمایت کرده، در نوع خودش جالب به نظر می‌رسد. آنها همچنان قصدی برای اخراج این مربی ندارند و معتقدند که او باید به کار در این تیم ادامه بدهد. مهم‌ترین ماموریت راجرز در ادامه فصل، حفظ لستر خواهد بود. باشگاهی که مدتی بعد از قهرمانی شگفت‌انگیز لیگ برتر، حالا شاید به دسته پایین‌تر سقوط کند.