بعد از قهرمانی شگفت‌انگیز لسترسیتی در لیگ برتر انگلیس و جدایی ستاره‌هایی مثل ماهرز، باشگاه برای تقویت ترکیبش به سراغ یک خرید جذاب رفت و یوری تیلمانس را جذب کرد. کسی که ظرف چند سال به یکی از بهترین‌های لستر تبدیل شد اما کمی هم افت کرد و حالا باشگاه تصمیم ندارد قراردادش را تمدید کند.

تیلمانس یکی از 10 بازیکن شاخص لیگ برتر است که در تابستان آزاد خواهد شد. بازیکنانی که بر اساس قانون حتی همین حالا نیز می‌توانند تیم بعدی‌شان را انتخاب کنند. باشگاه چلسی با داشتن سه بازیکن در این فهرست، رکورددار است.

قرارداد انگولو کانته، جورجینیو و تیاگو سیلوا در تابستان تمام می‌شود و حداقل دو نفر از آنها به صورت قطعی باشگاه را ترک خواهند کرد. کانته و جورجینیو به طور حتم از چلسی می‌روند. انگولو از النصر و چند باشگاه دیگر پیشنهاد دارد و جورجینیو نیز احتمالا به سری آ ملحق خواهد شد.  

وضعیت تیاگو سیلوا اما هنوز مشخص نیست. با این وجود ظاهرا تمدید نشدن قرارداد این بازیکن پیام مشخصی دارد و شانس ماندن او در تیم اصلا زیاد به نظر نمی‌رسد. در همین تابستان، قرارداد دو ستاره لیورپول نیز به پایان خواهد رسید. نبی کیتا یکی از این دو ستاره است که ظاهرا تصمیم دارد به تیم دیگری برود. هرچند که مذاکره‌ها بین این بازیکن و لیورپول هنوز متوقف نشده است.

نفر بعدی نیز روبرتو فیرمینو است. جالب اینکه سال گذشته قرارداد صلاح و مانه به انتها نزدیک شده بود و از بین آنها، مانه تیم را ترک کرد. حالا نیز فیرمینو شرایط خاصی دارد و با توجه به اضافه شدن نونیز و گاکپو به این باشگاه، اصلا بعید نیست که تصمیم جدایی بگیرد. البته کلوپ بارها علنا اعلام کرده که دوست دارد این مهاجم در تیمش بماند اما هنوز خود فیرمینو واکنشی به این ماجرا نشان نداده و به سراغ تمدید قطعی قرارداد با لیورپول نرفته است.

این موضوع برای بازیکنانی از دو تیم منچستری لیگ برتر نیز رخ داده است. قرارداد داوید دخیا با یونایتد در همین تابستان تمام می‌شود و اصلا بعید نیست که باشگاه به دنبال قطع همکاری با او باشد. یونایتدی‌ها به تازگی بوتلند را به عنوان گلر دوم به خدمت گرفته‌اند و بعید نیست به دنبال ایجاد تغییراتی روی خط دروازه نیز باشند.

در سیتی نیز قرارداد گندوگان به پایان خواهد رسید. هافبک آرامی که در همه این سال‌ها بازیکن محبوب و مطمئن پپ گواردیولا بوده است. دو بازیکن شاخص دیگر لیگ برتر نیز باید آماده پایان زمان قراردادشان باشند. یکی از آنها ویلفرد زاها است. ستاره‌ای که بارها تلاش کرد از پالاس جدا شود و باشگاه مانع جدایی‌اش شد. او حالا دیگر بدون هیچ مشکلی می‌تواند از پالاس برود اما مشتریان گرانقیمت قبلی‌اش را ندارد.

لیوناردو تروسارد از برایتون نیز از همین حالا در کانون توجه باشگاه‌های دیگر قرار گرفته است. بازیکنی که این فصل گل‌های بسیار مهمی برای برایتون زده و روزهای خوبی را در این تیم پشت سر گذاشته است. سرنوشت او نیز مثل 9 بازیکن دیگر این لیست، به تابستان پیش رو گره خورده است.