آریا رهنورد

رئال مادرید بالاخره از خرید تازه‌اش رونمایی کرد. هافبکی که در سن و سال کم، درخششی خیره‌کننده در سطوح پایین‌تر فوتبال انگلیس داشت و به اولین بازیکنی تبدیل شد که یک باشگاه شماره پیراهنش را در 18 سالگی بازنشسته کرده است! جود بلینگام در دورتموند خوش درخشید و حالا در قامت ستاره‌ای که تجربه حضور در یک دوره از جام جهانی را دارد، به رئال مادرید منتقل شده است. او تازه‌ترین خرید بریتانیایی باشگاه رئال به شمار می‌رود. ستاره‌ای که یک فهرست کوچک اما جذاب را تکمیل می‌کند.

لاوری کانینگام: کانینگام یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان تاریخ کشورش به شمار می‌رود. او اولین بازیکن سیاهپوستی بود که برای تیم ملی انگلیس به میدان رفت و اولین بازیکن انگلیسی بود که در ترکیب رئال مادرید قرار گرفت. او در سال 1979 وست بروم را به مقصد مادرید ترک کرد تا برای سفیدها به زمین برود. او دو فصل فوق‌العاده را در مادرید سپری کرد و در 44 بازی، 21 گل برای رئال زد. سال‌ها قبل از رونالدینیو، او تبدیل به ستاره‌ای شد که در جریان ال‌کلاسیکو از سوی هواداران تیم رقیب مورد تشویق قرار گرفت.

یک مصدومیت جدی البته دوران درخشش این ستاره در مادرید را کوتاه کرد. لاوری حتی در ادامه زندگی‌اش نیز مادرید را انتخاب کرد و تصمیم گرفت برای همیشه در این شهر بماند. اما پنج سال بعد از ترک رئال، یک تصادف به زندگی او پایان داد.

استیو مک‌منمن: سال 1999 بود که چهره محبوب لیورپولی‌ها تصمیم گرفت این باشگاه را ترک کند و به رئال مادرید ملحق شود. او در همان اولین فصل حضور در مادرید، در فینال لیگ قهرمانان روبه‌روی والنسیا گلزنی کرد و قهرمان اروپا شد. یادگیری سریع اسپانیایی نیز تاثیر قابل توجهی در پیشرفت این بازیکن در مادرید داشت. استیو در طول چهار فصل با مادرید، دو بار لالیگا را برد و دو بار نیز فاتح لیگ قهرمانان اروپا شد. این بازیکن هنوز هم رابطه نزدیکی با رئال مادرید دارد و به طور کلی توانسته دوستان زیادی در مادرید برای خودش دست و پا کند.

دیوید بکام: امضای قرارداد با دیوید بکام، یکی از قول‌های انتخاباتی خوان لاپورتا برای بارسا بود اما این بازیکن نه‌تنها به بارسا نرفت، بلکه به تیم رقیب ملحق شد. وقتی مشکلات بین بکام و سر الکس فرگوسن اوج گرفتند، این بازیکن تصمیم گرفت از یونایتد جدا شود. فرگوسن هم با توجه به حواشی زندگی شخصی بکز و تبدیل شدن او و همسرش به دو سلبریتی جنجالی، مخالفتی با فروش بکام نشان نداد. دیوید علاقه زیادی داشت تا به مادرید برود. جایی که برخی از دوستان نزدیکش در آن دیده می‌شدند. حضور کارلوس کی‌روش در رئال نیز این معامله را تسریع کرد. چراکه کی‌روش سال‌ها در یونایتد در کنار فرگوسن و بکام حضور داشت. حضور بکام در کنار ستاره‌های بزرگی مثل زیدان، رونالدو، رائول و روبرتو کارلوس، یک تیم فراکهکشانی ساخت. اما انگار کمی برای انتقال به رئال دیر شده بود. چراکه بعد از قهرمانی اروپا در سال 2002، بازسازی جدی تیم با جدایی دل بوسکه و ماکه‌له‌له، ثبات را از سفیدها گرفت و این تیم را در مسیر عجیبی قرار داد. کارلوس کی‌روش هم مردی نبود که در اولین تجربه جدی سرمربیگری بعد از ترک یونایتد، بتواند این همه ستاره بزرگ و تاریخ‌ساز را هدایت کند. بکام به خاطر سانترهای تماشایی و ضربه‌های ایستگاهی دیدنی در کنار شخصیت آرام و وجدان کاری بالا، در بین هم‌تیمی‌ها بسیار محبوب بود. باشگاه هم او را دوست داشت. چراکه فروش پیراهن‌های رئال با این بازیکن به شکلی افسانه‌ای بالا رفته بود. بکز بعد از چند سال حضور در لالیگا، راهی ام‌ال‌اس شد تا برای لس آنجلس گلکسی به میدان برود. او البته بعدها دوباره برای مدتی به رئال برگشت و با این تیم رقابت‌های لالیگا را نیز برد.

مایکل اوون: درست مثل استیو مک منمن، مایکل اوون نیز با ترک لیورپول راهی رئال مادرید شد اما خارج کردن ستاره‌هایی مثل رائول یا رونالدو از ترکیب اصلی رئال برای اوون غیرممکن به نظر می‌رسید. مادرید برای خرید این بازیکن هشت میلیون پوند پرداخت کرد. او 45 بار برای سفیدها به زمین مسابقه رفت و توانست 16 گل نیز برای مادرید به ثمر برساند. در مجموع خرید او اصلا یک خرید موفقیت‌آمیز برای باشگاه به شمار نمی‌رفت.

جاناتان وودگیت: او نیز اصلا خرید موفقیت‌آمیزی برای رئال نبود. مدافعی که در اولین حضور رسمی‌اش در ترکیب این تیم در لالیگا، دروازه تیم خودی را باز کرد. وودگیت همان سال‌ها از سوی مارکا، عنوان بدترین خرید لالیگا در قرن بیست و یکم را از آن خودش کرد!

گرت بیل: آخرین خرید بریتانیایی رئال قبل از بلینگام، گرت بیل بود. بازیکنی که داستان‌های عجیبی را در مادرید پشت سر گذاشت. از گلزنی در یک فینال حساس لیگ قهرمانان روبه‌روی آتلتی تا باز کردن دروازه لیورپول با یک قیچی تماشایی در یک فینال دیگر. با این حال سال‌های آخر حضور این ستاره در مادرید بیشتر با گلف سپری شد و گرت نیز در زمان ترک این باشگاه، فوتبال را هم کنار گذاشت.