غیر ممکن،
غیر ممکن  است!

استمفوردبریج لندن و دیگو مارادونا در ناپل، دو ورزشگاهی هستند که آهنگ ویژه لیگ قهرمانان امشب در آنها به گوش خواهد رسید. چلسی و ناپولی در قامت میزبان، باید شکست دیدار رفت روبه‌روی رئال مادرید و میلان را جبران کنند. دو میزبانی که این هفته در لیگ داخلی هم نتایج خوبی به دست نیاورده‌اند و کار راحتی برای عبور از این مرحله ندارند. از بین چهار تیمی که امشب در لیگ قهرمانان به میدان می‌روند، دو تیم با این تورنمنت وداع خواهند کرد. این شبی برای روبه‌رو شدن دو میزبان آبی‌پوش با پرافتخارترین تیم‌های تاریخ لیگ قهرمانان است.

آریا رهنورد

 

چلسی-رئال مادرید؛ آخرین شانس فرانکی

شکست، شکست و دوباره شکست. این وضعیت فرانک لمپارد از زمان بازگشت به چلسی به عنوان سرمربی بوده است. تیم او این هفته نیز برای اولین بار در تاریخش، در خانه به برایتون باخت. همان روز هواداران برایتون شعار مربی اخراجی را برای لمپارد سر دادند اما اسطوره باشگاه چلسی هنوز روی نیمکت این باشگاه دیده می‌شود.

او در جدال امشب، با یکی از مربیان سابقش در چلسی برخورد خواهد کرد. با کارلو آنجلوتی که سابقه قهرمانی در لیگ برتر روی نیمکت چلسی را نیز در کارنامه دارد. مردی که فصل گذشته با رئال قهرمان اروپا شده و در مرحله قبلی این تورنمنت نشان داده که تشنه به دست آوردن موفقیت دیگری در این رقابت است. چلسی امشب بن چیلول را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد. بازیکنی که در جدال رفت با رئال مادرید با کارت قرمز مستقیم داور مسابقه روبه‌رو شده بود. تا قبل از رقابت‌های فصل گذشته، چلسی هرگز در اروپا به رئال نباخته بود. این تیم اما فصل قبل در خانه مغلوب مادرید شد و حتی با وجود بردن در برنابئو، نتوانست صعود کند. آبی‌های لندن در مسابقه رفت این فصل هم با دو گل مغلوب رئال مادرید شدند تا کار بسیار سختی برای رسیدن به مرحله بعدی داشته باشند.

جالب اینکه چلسی در هشت بازی اروپایی اخیرش در خانه، هفت بار برنده شده و تنها تیمی که آنها را در دو فصل اخیر لیگ قهرمانان در ورزشگاه خانگی‌شان شکست داده، همین رئال مادرید بوده است. آبی‌های لندن سابقه خوبی در بازگرداندن نتایج در لیگ قهرمانان دارند. آنها پنج بار بعد از شکست بازی رفت در زمین حریف، به مرحله بعدی رسیده‌اند اما حریف امشب آنها، پادشاه اروپا به شمار می‌رود. تیمی که به سادگی در لیگ قهرمانان شکست نمی‌خورد و به هیچ حریفی هم باج نمی‌دهد. رئال در 19 تجربه اخیر اروپایی که در بازی رفت با حداقل دو گل به برتری رسیده، 18 بار صعود کرده و قدرتش را به رقبا نشان

داده است.

به نظر می‌رسد این آخرین شانس لمپارد در تجربه تازه‌اش روی نیمکت چلسی باشد. اگر تیم او امشب هم ببازد و خوب بازی نکند، شاید مالکان باشگاه همین امشب تصمیم به برکناری این مربی موقت بگیرند. در مقابل کارلتو که به تازگی علاقه‌اش را به ماندن در مادرید برای یک فصل دیگر نشان داده، قصد دارد تیمش را دوباره به نیمه‌نهایی این جام برساند. آنها بخش مهمی از این مسیر را در مادرید طی کرده‌اند.

ناپولی-میلان؛ بزرگ‌ترین شب فصل

تیم‌های اسپالتی همیشه با این اتهام روبه‌رو هستند که فصل‌ها را عالی شروع می‌کنند اما از یک جایی به بعد، موتورشان خاموش می‌شود و آمادگی‌شان را از دست می‌دهند. ناپولی در این فصل فوق‌العاده بوده اما این اواخر خوب نتیجه نگرفته و در سری آ و لیگ قهرمانان نیز به فاصله 10 روز دو بار روبه‌روی میلان شکست خورده است. اسپالتی در نبرد امشب به دنبال رفع این اتهام بزرگ خواهد بود. وقتی تیم او با میلان، اینتر و بنفیکا در یک سمت جدول لیگ قهرمانان قرار گرفت، خیلی‌ها صعود آبی‌های ناپل را به فینال حتمی می‌دانستند اما حالا شرایط برای این تیم کاملا گره خورده و شکست دیدار رفت در سن سیرو، کار را دشوار کرده است. برای ناپولی، این یک نبرد مهم انتقامی است.

ناپولی از سال 1995 و سه شکست برابر لاتزیو در یک فصل، دیگر هیچ‌وقت در یک لیگ سه شکست را روبه‌روی یک حریف تجربه نکرده و اصلا دوست ندارد بعد از این سال‌ها این اتفاق مقابل میلان پیولی برایش رقم بخورد. میلانی‌ها البته از جو ورزشگاه مارادونا هراس زیادی ندارند. چراکه در سه تجربه اخیر حضور در این استادیوم سه پیروزی به دست آورده‌اند و حداقل در این دو فصل، بهترین نتایج را در بین تیم‌های ایتالیایی در این ورزشگاه گرفته‌اند. میلان از سال 2007 هرگز به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان نرسیده و حالا دست به هر کاری می‌زند تا این تجربه بزرگ را دوباره به دست بیاورد. ناپولی در 12 مسابقه خانگی اخیر در لیگ قهرمانان بازنده نبوده و 9 بار نیز برنده شده است. آنها برای جبران دیدار رفت و عوض کردن شرایط مسابقه، روی هواداران‌شان حساب ویژه‌ای باز می‌کنند. با این حال میلان امیدوار است با ششمین کلین‌شیت پیاپی در لیگ قهرمانان، یک صعود فراموش‌نشدنی را جشن بگیرد.