آریا طاری

دیدارهای رفت مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان چند نتیجه قابل پیش‌بینی و البته یک شگفتی بزرگ داشت. برتری سیتی و لیورپول در دیدارهای سه‌شنبه شب، هیچ‌کس را غافلگیر نکرد. حتی پیروزی رئال مادرید روبه‌روی چلسی هم با توجه به شخصیت اروپایی همیشگی این تیم دور از انتظار نبود اما هیچ‌کس انتظار نداشت تیمی مثل ویارئال که در رده هفتم جدول لالیگا دیده می‌شود، بتواند تیمی مثل بایرن‌مونیخ را شکست بدهد. دیدارهای سه‌شنبه شب و چهارشنبه شب لیگ قهرمانان، چهار نمایش فوق‌العاده فردی از چهار فوتبالیست داشتند. ستاره‌هایی که دو نفرشان اروپایی هستند و دو نفر دیگرشان به آمریکای جنوبی تعلق دارند.

کریم بنزما

او اولین فوتبالیستی است که در لیگ قهرمانان اروپا در ورزشگاه خانگی چلسی روبه‌روی این تیم هت‌تریک می‌کند و همچنین اولین بازیکنی که موفق ‌شد در دو دیدار پیاپی لیگ قهرمانان به هت‌تریک دست بزند. کریم نه‌تنها بهترین بازیکن این دو شب لیگ قهرمانان، بلکه یکی از بهترین ستاره‌های این فصل فوتبال اروپا به حساب می‌آید. بازیکنی که صدرنشینی رئال در لالیگا بدون او در این فصل ابدا ممکن نمی‌شد. بنزما در رویایی‌ترین روزهای ممکن به فاصله تنها چند روز بعد از دبل در زمین سلتاویگو، ستاره کلیدی تیمش روبه‌روی چلسی بود. حرکت او روی گل اول بازی، استثنایی به نظر می‌رسید. جایی که به خوبی توپ را در اختیار گرفت؛ آن را به جریان درآورد و با یک جاگیری کلیدی و یک ضربه سر مهارنشدنی، دروازه حریف را باز کرد. بنزما روی صحنه گل سوم هم سماجت همیشگی‌اش را نشان داد و تیر خلاص را به چلسی و ادوارد مندی زد. کریم در هفت مسابقه اخیرش برای رئال 13 گل به ثمر رسانده و بعد از دیدار رفت با پی‌اس‌جی، در تک تک مسابقات برای تیمش گل زده است. تیمی که کریم را در این فرم آرمانی در اختیار دارد، حداقل برای فصل بعدی نیاز چندانی به ارلینگ هالند نخواهد داشت!

لوییس دیاس

بدون هیچ شک و تردیدی او را باید یکی از بهترین خریدهای زمستانی پنجره نقل و انتقالات فوتبال اروپا بدانیم. بازیکنی که کمی طول کشید تا برای لیورپول گل بزند اما حالا دیگر به یکی از مهره‌های مهم این تیم تبدیل شده است. مرد کلمبیایی آنفیلد که مدت‌ها در پورتو بازی می‌کرد، این هفته سومین گلش برای لیورپول را در کشور پرتغال به بنفیکا زد. بازیکنی که در این نبرد یک پاس گل هم به سادیو مانه داد تا بهترین بازیکن زمین مسابقه لقب بگیرد. درست در روزهایی که مو صلاح افت کرده و کیفیت همیشگی‌اش را نشان نمی‌‌دهد، دیاس در بهترین فرم ممکن قرار دارد و هر هفته برای قرمزها می‌درخشد. او 90 دقیقه به عنوان وینگر چپ در کنار صلاح و مانه حضور داشت و آمار 92 درصد پاس سالم را در این جدال به ثبت رساند. چهار شوت، خلق دو موقعیت و 57 لمس توپ، نشانه‌هایی از شب درخشان لوییس در ترکیب لیورپول بودند. بازیکنی که آماده انجام کارهای بسیار بزرگ در این باشگاه است.

فیل فودن

تنها دو دقیقه از ورودش به زمین می‌گذشت که توانست به کوین دی بروینه پاس گل بدهد. ورود فودن نشان داد که حضور او در زمین چقدر برای سیتی مهم به نظر می‌رسد. بدون خلاقیت او، باز کردن دفاع فشرده آتلتی بیش از حد سخت بود. فودن در نیمه زمین حریف هشت پاس سالم داشت و این برای یک هافبک هجومی آمار شگفت انگیزی به نظر می‌رسد. این بازیکن 21 ساله باز هم به همه ثابت کرد که چه قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای دارد. بعد از این بازی، جولین لسکات که به عنوان کارشناس در باکس شبکه اسکای حضور داشت، از پتانسیل فودن برای تبدیل شدن به یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال انگلیس صحبت کرد. او تا همین حالا نیز در 21 سالگی، دستاوردهایی فراتر از حد انتظار داشته است.

جیووانی لو سلسو

از ترک تاتنهام چندان راضی نبود اما حالا درست در روزهایی که اسپرز برای رسیدن به جایگاه چهارم در لیگ انگلیس دست و پا می‌زند، ویارئال در یک قدمی رسیدن به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان است. ویارئال با اونای امری دست به کار بسیار بزرگی زده و توانسته بایرن مونیخ را شکست بدهد. جالب اینکه قبل از این هم آخرین شکست بایرن در یک دیدار خارج از خانه در لیگ قهرمانان به دوران حضور امری در پی‌اس‌جی مربوط می‌شد. لو سلسو ستاره کلیدی ویارئال در مسیر رسیدن به این برد تاریخی بود. بازیکنی که بیشتر از هر ستاره دیگری در زمین خطا گرفت، 86 درصد پاس‌هایش کاملا سالم به مقصد رسیدند و پنج پاس کلیدی برای هم‌تیمی‌ها صادر کرد. لو سلسو با وجود جثه کوچکی که دارد، در این بازی برنده هشت دوئل شده است. خلق پنج موقعیت گل برای ویارئال آن هم روبه‌روی تیمی مثل بایرن مونیخ، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی برای جیووانی به نظر می‌رسد. جیو و تیمش حالا 90 دقیقه با خلق شگفتی بزرگ بعدی و حذف بایرن مونیخ از اروپا فاصله دارند.