صدرنشینی مقتدرانه در لالیگا، نشانه امیدوارکننده‌ای برای رئال مادرید در رقابت‌های این فصل به حساب می‌آید. با این حال قرعه بسیار سخت در لیگ قهرمانان و رویارویی با پی‌اس‌جی، نگرانی‌های زیادی در مورد این تیم به وجود می‌آورد.

 به نظر می‌رسد کارلتو تصمیم گرفته ترکیب تیمش را در پنجره نقل و انتقالاتی نیم‌فصل کمی تغییر بدهد. او به دنبال این است تا مهره‌های صاحب‌نام اما کم‌اثر تیمش را از فهرست خارج کند و به جای آنها به سراغ نفرات دیگری برای بازسازی ترکیب رئال مادرید برود. به نظر می‌رسد کاسه صبر کارلو دیگر لبریز شده و او دیگر تحمل برخی نفرات را در رختکن رئال ندارد. 6 بازیکن رئال در خطر جدی ترک زودهنگام این باشگاه  هستند.

 ایسکو احتمالا اولین ستاره‌ای است که به زودی از برنابئو می‌رود. فوتبالیستی که زمانی قرار بود به یکی از بهترین‌های دنیا تبدیل شود اما روند پیشرفت خوبی را طی نکرد و حالا یک نیمکت‌نشین مطلق در رئال به حساب  می‌آید.

 آنچلوتی هم دیگر اصلا اعتقادی به سبک بازی ایسکو ندارد. شرایط برای گرت بیل هم اصلا بهتر نیست. قرارداد او با رئال در پایان فصل تمام می‌شود و این بازیکن می‌تواند مقصد بعدی‌اش را با یک قرارداد آزاد انتخاب کند. خیلی‌ها از لیگ چین یا عربستان به عنوان مقصد بعدی گرت نام می‌برند.

مارسلو هم یکی از نفراتی است که بعد از سال‌ها درخشش در رئال مادرید، روزهای بدی را در این تیم سپری می‌کند و شاید جدایی از کهکشانی‌ها بیشتر از همه به نفع خودش باشد. چراکه او باید از همه خاطرات خوبی که در این سال‌ها در رئال ساخته مراقبت کند. نفر بعدی این فهرست، ماریانو دیاز است. بازیکنی که گاهی یک جرقه کوچک نشان می‌دهد اما هیچ‌و‌‌قت یک ستاره کلیدی برای مادریدی‌ها نبوده است. ماریانو برای مدتی پیراهن شماره هفت رئال را هم بر تن داشت اما هیچ‌وقت از سطح یک فوتبالیست متوسط فراتر  نرفت.

برخلاف او، ادن هازارد به عنوان یک ستاره بزرگ و گرانقیمت راهی مادرید شد اما مصدومیت متوالی و ناآمادگی مداوم، شرایط دشواری برای این ستاره ساخته است. هازارد در برنابئو هیچ شباهتی به آن ستاره رویایی و گل‌زن باشگاه چلسی نداشته است. رئالی‌ها تا اینجا به شدت برای ادن صبر کرده‌اند اما بعید به نظر می‌رسد که این انتظار، طولانی‌تر  شود.

چراکه هازارد هیچ نشانه‌ای از پیشرفت را در برنابئو به نمایش نمی‌گذارد. اگر این فهرست نفر ششمی داشته باشد، آن بازیکن لوکا یوویچ خواهد بود. مهاجمی که این اواخر چند نمایش خوب داشته اما تفاوت سطح چشمگیری با ستاره‌های فیکس رئال مادرید مثل بنزما و وینیسیوس دارد.

جدایی این نفرات، بهترین فرصت برای بازسازی دوباره رئال مادرید است. تیمی که باید کمی جوان شود و ترکیب اصلی‌اش را ترمیم کند. رئال با همین نفرات می‌تواند در لالیگا به موفقیت برسد اما موفقیت در لیگ قهرمانان اروپا، ماموریت به مراتب دشوارتر و بزرگ‌تری خواهد بود. ماموریتی که بعید است رسیدن به آن با نفرات فعلی به حقیقت تبدیل شود. کارلتو برای رسیدن به بهترین نتایج در مادرید، نیاز به ترکیب متفاوتی دارد.