قاتلان ماه کامل

مسابقه‌های هفته دوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان، امشب تکمیل خواهند شد. نبردهایی که در چهار گروه مختلف و با حساسیت بسیار زیادی دنبال می‌شوند. بازگشت دوباره وارث پیراهن مسی به ترکیب بارسا، اولین تجربه اروپایی خانگی یونایتد از زمان بازگشت رونالدو، اولین تقابل تاریخ وولسفبورگ و سویا، نبرد فوق‌العاده مهیج یووه و چلسی و البته دیدار خانگی سردار آزمون و هم‌تیمی‌ها روبه‌روی مالمو، جذابیت‌های کلیدی دیدارهای امشب لیگ قهرمانان به شمار می‌روند.

آریا طاری

آنسو در نقش ناجی

تنها چند روز بعد از یک پیروزی دلگرم‌کننده در لالیگا، بارسا در لیگ قهرمانان اروپا در زمین بنفیکا به میدان خواهد رفت. نکته مهم در خصوص پیروزی در جدال اول هفته برای بارسا، بازگشت آنسو فاتی به میادین بود. وارث پیراهن شماره 10 لئو مسی، بعد از هشت ماه مصدومیت و چهار عمل جراحی، به زمین برگشت و تنها 10 دقیقه زمان نیاز داشت تا دوباره برای بارسا گل بزند و حتی بهترین بازیکن زمین مسابقه هم لقب بگیرد. بارسا در شروع این فصل لیگ قهرمانان اروپا در خانه تحقیر شده اما حالا روبه‌روی تیمی قرار خواهد گرفت که در 6 مسابقه رسمی اخیرش با بلوگرانا، هیچ‌وقت برنده نبوده است. جالب اینکه بارسا در تمام تاریخش فقط و فقط یک بار لیگ قهرمانان را با «دو شکست» متوالی آغاز کرده است. این اتفاق آخرین بار در سال 72 میلادی رخ داده و دیگر هم تکرار نشده است. نکته هراس‌‌آور مسابقه قبلی بارسا در لیگ قهرمانان، این بود که آنها حتی «یک شوت» درون چارچوب هم نداشتند اما بازگشت فاتی به ترکیب، می‌تواند چیزهای زیادی را برای این تیم تغییر بدهد. بایرن و دیناموکیف، مسابقه دیگر این گروه را برگزار خواهند کرد. در سه فصل گذشته لیگ قهرمانان، هیچ تیمی به اندازه بایرن برنده نشده و هیچ تیمی به اندازه بایرن موفق به گل‌زنی نشده است. جالب اینجاست که آنها در 14 مسابقه از 22 جدال اروپایی اخیرشان، حداقل سه گل به ثمر رسانده‌اند و همچنان مهارنشدنی نشان می‌دهند.

کریس انتقام یونایتد را می‌گیرد

فینال فصل گذشته لیگ اروپا هم امشب در اولدترافورد بازسازی خواهد شد. ویارئال که در آن مسابقه برنده پنالتی‌ها شده بود، حالا باید روبه‌روی شیاطین سرخ قرار بگیرد. تیم اوله این روزها اصلا در فرم خوبی نیست. آنها در دو مسابقه گذشته جام اتحادیه و لیگ برتر، دو بار شکست خورده‌اند و هیچ گلی هم به ثمر نرسانده‌اند. بعد از شکست ناباورانه مسابقه هفته اول روبه‌روی یانگ بویز سوئیس، جدال امشب اولین مسابقه خانگی یونایتد در لیگ قهرمانان از زمان بازگشت رونالدو خواهد بود. برای قرمزها این یک مسابقه کاملا انتقامی به شمار می‌رود و آنها به دنبال این هستند که زیردریایی‌های زرد را شکست بدهند. آتالانتا هم میزبان مسابقه دیگر این گروه با تیم شگفتی‌ساز یانگ بویز خواهد بود. این اولین تقابل تاریخ آتالانتا با یک حریف سوئیسی در لیگ قهرمانان خواهد بود. تیم ایتالیایی در 10 مسابقه اخیرش در دور گروهی لیگ قهرمانان، تنها یک بار بازنده شده است. با این حال آنها در هر دو مسابقه خانگی اخیرشان در این تورنمنت شکست خورده‌اند.

یک گروه پیچیده

دو بازی و دو تساوی کم‌گل، سرنوشت این گروه لیگ قهرمانان را کاملا پیچیده کرده است. گروهی که به نظر می‌رسد همه تیم‌ها در آن شانس صعود به مرحله بعدی را دارند. امشب در آلمان، وولفسبورگ میزبان سویا خواهد بود. این اولین تقابل تاریخ دو باشگاه به شمار می‌رود. به نظر می‌رسد این جدال، مسابقه جذاب و پرگلی از کار دربیاید. چراکه در 6 نبرد اخیر این تیم آلمانی با رقبای اسپانیایی 22 گل رد و بدل شده است. سویا هم در 6 تقابل اخیرش روبه‌روی آلمانی‌ها برنده نشده است. از سال 2009 به بعد، سویا دیگر نتوانسته یک برد اروپایی را در آلمان جشن بگیرد. اتفاقی که شاگردان لوپتگی امشب به دنبال رقم زدن آن هستند. دیدار همزمان این گروه هم بین لیل و سارلزبورگ انجام خواهد شد. لیل تنها در یکی از 14 مسابقه اروپایی اخیرش برنده بوده است. سارلزبورگ هم تنها یکی از 9 مسابقه خانگی آخرش در این تورنمنت را برده است. با این روند، تساوی قابل ‌پیش‌بینی‌ترین نتیجه این نبرد خواهد بود.

در سه فصل گذشته لیگ قهرمانان، هیچ تیمی به اندازه بایرن برنده نشده و هیچ تیمی به اندازه بایرن موفق به گل‌زنی نشده است. جالب اینجاست که آنها در 14 مسابقه از 22 جدال اروپایی اخیرشان، حداقل سه گل به ثمر رسانده‌اند و همچنان مهارنشدنی نشان می‌دهند

بیانکونری گل‌زن ندارد

با رسیدن به دو برد متوالی در سری آ، شرایط یوونتوس کمی بهتر از شروع فصل شده است. با این حال دو مصدومیت مهم برای این تیم درست قبل از مسابقه بسیار حساس با مدافع عنوان قهرمانی، دو گل‌زن مهمش را در اختیار ندارد و باید بدون دیبالا و موراتا به مصاف چلسی برود. برخلاف یووه، چلسی هفته خوبی را در انگلیس سپری نکرده و با شکست روبه‌روی سیتی به استقبال این مسابقه خواهد آمد. دو بازنده دور اول رقابت‌ها هم امشب در روسیه به مصاف هم خواهند رفت. زنیت که در نبرد اول در استمفوردبریج بسیار عالی نشان داد و به زحمت هم شکست خورد، امشب روبه‌روی مالمو قرار می‌گیرد. جدالی که می‌تواند دوباره فرصت رسیدن به یک گل اروپایی را در اختیار سردار آزمون قرار بدهد.