آریا طاری

روبه‌رو شدن با باخت برای هیولایی مثل رونالدو، اصلا ساده نیست. با این حال به نظر می‌رسد کابوس «یانگ بویز» دست از سر او برنمی‌دارد. کریس که در لباس یووه هم به این تیم باخته بود، این هفته در اولین تجربه اروپایی بعد از بازگشت به یونایتد، شکست تلخ دیگری را تجربه کرد. شکستی که البته 10 نفره شدن شیاطین سرخ نقش بسیار مهمی در آن داشت. به جز این نتیجه، دیدارهای شب اول لیگ قهرمانان شگفتی دیگری نداشتند. یووه و چلسی این هفته برنده شدند و بارسا هم طبق انتظار، شکست سختی را تجربه کرد.

تحقیر دوباره در نیوکمپ

هرچقدر که به زمان مسابقه حساس بارسا و بایرن نزدیک‌تر می‌شدیم، استرس هواداران بلوگرانا برای رویارویی با تیم خطرناک ناگلزمان هم افزایش پیدا می‌کرد. آبی اناری‌ها مسابقه را چندان بد شروع نکردند اما یک شلیک از توماس مولر اواسط نیمه اول، بایرن را در شرایط به مراتب بهتری از حریف قرار داد. مونیخی‌ها در حالی که ستاره‌هایی مثل گنبری و کومان را هم روی نیمکت نشانده بودند، اصلا کار سختی برای شکست بارسا نداشتند. بارسلونایی‌ که در غیاب برایتویت، آگرو و فاتی، در خط حمله با مشکلات بزرگی روبه‌رو بود. لوک دی یونگ در این مسابقه اولین بازی‌اش را در بارسا انجام داد و البته، این به یک تجربه ناامیدکننده تبدیل شد. با تنها گل مولر و دو گل از لواندوفسکی، بایرن دوباره به روند پیروزی‌های پرگلش برابر بارسا ادامه داد. آنها که در آخرین بازی هشت گل به بلوگرانا زده بودند، این بار هم با سه گل به برتری رسیدند تا خیلی زود صدرنشینی گروه را به دست بیاورند. با این شکست دردناک مقابل 40 هزار تماشاگر خودی، بارسلونایی‌ها باید به شدت نگران مسابقه برگشت با بایرن در آلیانز آره‌نا باشند. انقلاب لاپورتا تا این لحظه ثمری برای باشگاه نداشته و فقط شرایط را برای این تیم ناامیدکننده‌تر کرده است.

بارش پنالتی در جنوب اسپانیا

یکی از عجیب‌ترین و باورنکردنی‌ترین اتفاق‌های شب اول دیدارهای مرحله گروهی لیگ قهرمانان، در مسابقه سویا و سارلزبورگ رقم خورد. در 42 دقیقه اول این مسابقه، داور چهار پنالتی اعلام کرد تا رکورد پنالتی‌ها در یک نیمه از لیگ قهرمانان جابه‌جا شود. در این نیمه سارلزبورگ صاحب سه پنالتی شد که هر سه پنالتی را هم کریم آدیمی گرفت. جالب اینکه با وجود اعلام چهار پنالتی در یک نیمه، در نهایت این مسابقه با تساوی یک - یک به پایان رسید. آدیمی اولین پنالتی مسابقه را خودش خراب کرد، سپس لوکا سوچیچ پنالتی دوم تیمش را به گل تبدیل کرد. چند دقیقه بعد، لوکا دوباره پشت پنالتی قرار گرفت و این بار موفق به گل‌زنی نشد. اواخر نیمه هم ایوان راکیتیچ از تنها پنالتی سویا در این مسابقه، یک گل برای خودش ساخت. سویا در شروع نیمه دوم با اخراج یوسف النصیری، 10 نفره شد اما توانست نتیجه تساوی را در این نبرد خانگی حفظ کند.

 جسی، کریس را کشت

اولین مسابقه یونایتد در لیگ قهرمانان اروپا بعد از بازگشت رونالدو، به تجربه بسیار تلخی برای این تیم تبدیل شد. اوله در این جدال به تعویض طلایی معنی تازه‌ای بخشید و نشان داد که اصلا هم یادآور دوران جوانی الکس فرگوسن نیست. او در 20 دقیقه پایانی، کریس رونالدو را از زمین بیرون کشید و جسی لینگارد را به جایش به زمین فرستاد. همین بازیکن در ثانیه‌های آخر یک پاس اشتباه فاجعه‌بار به مهاجم حریف داد و همین توپ در نهایت از خط دروازه یونایتد عبور کرد تا منچستر روبه‌روی حریف سوئیسی‌اش بازنده باشد. شکستی که رونالدو را به شدت عصبانی کرده بود. ظاهرا او تازه متوجه شده که به چه باشگاهی آمده و قرار است برای چه تیمی فوتبال بازی کند. پرگل‌ترین مسابقه این شب از لیگ قهرمانان هم در همین گروه برگزار شد. یک رقابت سرشار از آدرنالین که چهار گل داشت. آتالانتا خیلی زود در این نبرد به ویارئال گل زد اما تیم اسپانیایی مسابقه را به تساوی کشاند و حتی با زدن گل دوم در آستانه برتری بر حریف بود اما روبین گوزنس در ثانیه‌های آخر تیمش را از یک شکست نجات داد تا مسابقه با تساوی دو - دو به پایان  برسد.

آلگری و رویای بازگشت

یوونتوس آلگری بالاخره اولین پیروزی‌اش در رقابت‌های این فصل را جشن گرفت. آنها یک مسابقه نسبتا ساده با مالمو داشتند و توانستند سه بار دروازه این تیم را باز کنند. نکته جالب این نبرد تبدیل شدن پائولو دیبالا به پنالتی زن اول یووه بود. اتفاقی که نشان داد پائولو چقدر برای آلگری بازیکن مهمی است. یووه فعلا در صدر جدول این گروه قرار گرفته اما برای سرگروهی باید با قهرمان فصل گذشته اروپا رقابت کند. چلسی در یک مسابقه بسیار سخت، با تنها گل لوکاکو زنیت روسیه را شکست داد. آنها فشار زیادی به زنیت آوردند اما با حمله‌های خوبی هم از سوی حریف روبه‌رو شدند. سردار در این نبرد با چند پاس خوب، هم‌تیمی‌ها را در آستانه گل‌زنی قرار داد اما زنیت در نهایت استادیوم را با دست‌های خالی ترک کرد.