13 سال و هشت ماه و 9 روز. از آخرین جامی که باشگاه «تاتنهام» به دست آورده، درست به همین اندازه گذشته است. این ماجرا دستمایه شوخی تیم‌های دیگر هم شده و آنها با راه‌اندازی وبسایت ثانیه‌شمار جام نبردهای تاتنهام، این تیم را حسابی دست انداخته‌اند. آخرین بار در سال 2008 بود که این باشگاه با گل‌زنی جاناتان وودگیت، چلسی را در فینال جام حذفی شکست داد و قهرمان این جام شد. پس از آن، مربیان و ستاره‌های زیادی به تاتنهام آمده‌اند اما هرگز نتوانسته‌اند این تیم را به یک قهرمانی دیگر برسانند. اسپرز در این مدت چند بار طعم حضور در فینال‌های مختلف را چشیده است. آنها با مائوریتسیو پوچتینو، به فینال جام اتحادیه رسیدند اما در دیدار نهایی روبه‌روی ژوزه مورینیو و چلسی شکست خوردند. پس از آن پوچ دست به کار بزرگ‌تری زد و تاتنهام را به فینال لیگ قهرمانان اروپا رساند اما باز هم جامی در کار نبود. چراکه اسپرز این بار در دیدار نهایی مغلوب لیورپول شد و باز هم شانس بردن جام را از دست داد. فینال سوم هم یکشنبه‌شب در ومبلی رقم خورد. جایی که سفیدها به مصاف سیتی رفتند و این بار در آخرین ثانیه‌ها، مغلوب تیم پپ گواردیولا شدند. پپ و تیمش حالا برای چهارمین سال متوالی، قهرمانی رقابت‌های جام اتحادیه را به دست آورده‌اند. آن‌ هم با شکست دادن تیمی که حسرت نبردن جام‌های قهرمانی‌اش حالا 13 ساله شده است.

به نظر می‌رسد این شکست، پایان یک دوران خاص در اسپرز باشد. اول از همه، رایان میسون احتمالا تنها به عنوان مربی «موقت» در تیم خواهد ماند. تنها ماموریت مهم او در قامت سرمربی، بردن جام اتحادیه بود و این اتفاق در نهایت ممکن نشد. میسون در 29 سالگی، هنوز فرصت زیادی برای تبدیل شدن به یک مربی دارد اما پروژه فعلی تاتنهام، به مربی بزرگ‌تری نیاز خواهد داشت. از برندان راجرز به عنوان اصلی‌ترین گزینه هدایت این باشگاه نام برده می‌شود. هرچند که راجرز روی نیمکت لسترسیتی، تیم را در یک قدمی صعود به رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا قرار داده و بعید است که او حاضر باشد لستر را به مقصد باشگاهی ترک کند که نتوانسته خودش را به اروپا برساند.

جدایی چند ستاره از تاتنهام نیز احتمال بسیار بالایی خواهد داشت. هری کین، یکی از نفراتی است که احتمالا در پایان این فصل، باشگاه را ترک می‌کند. او در این سال‌ها به یکی از بهترین مهره‌های تیم تبدیل شده اما هرگز نتوانسته موفقیتی به دست بیاورد. شاید حتی خود هواداران تاتنهام هم از عدم درخشش کین در دیدارهای بزرگ و تعیین کننده ناراضی باشند. کین همیشه اواخر فصل مصدوم می‌شود و پس از بازگشت، نمی‌تواند آمادگی رویایی‎اش را به نمایش بگذارد. حتی احتمال جدایی سون هیونگ مین از تیم نیز وجود خواهد داشت. چراکه همه ستاره‌های تاتنهام دیگر از بردن جام در این باشگاه ناامید شده‌اند. این فصل هم برای آنها بدون جام به پایان خواهد رسید. تیمی که برای سیزدهمین سال پیاپی، قفل صندوقچه افتخاراتش را باز نمی‌کند و هیچ جامی را به این مجموعه نمی‌افزاید.