آریا  رهنورد

کم‌تر از دو ماه تا شروع جام جهانی قطر باقی مانده و 32 تیم برای حضور در این تورنمنت هیجان‌انگیز آماده می‌شوند. ستاره‌های زیادی در این جام شرکت می‌کنند. جامی که شاید آخرین جام جهانی مسی و رونالدو هم باشد. توجه بخشی از هواداران فوتبال اما در طول برگزاری جام جهانی، به ستاره‌های جوان است. ۱۰ بازیکنی که در رده باشگاهی فوق‌العاده بوده‌اند و حالا برای حضور در اولین دوره جام جهانی آماده می‌شوند. آنها دست به هر کاری می‌زنند تا در قطر، یک داستان فراموش‌نشدنی و یک شروع حیرت‌انگیز برای خودشان بسازند.

 

 

پدری (اسپانیا)

وقتی برای اولین بار لباس بارسا را به تن کرد، هنوز کسی او را نمی‌شناخت اما با چنان سرعتی در بارسا جا افتاد که انگار برای سال‌ها در لاماسیا حضور داشته است. او هرگز در آکادمی بارسا نبوده اما انگار سال‌ها در این آکادمی بزرگ شده است. پدری یک هافبک کامل به نظر می‌رسد. بازیکنی که دید محشر، هوش بالا و قدرت گل‌زنی قابل توجهی دارد. لوئیس انریکه نیز خیلی زود به او علاقه‌مند شده و جایگاه ثابتی در تیم ملی برای این بازیکن در نظر گرفته است. پدری یکی از پدیده‌های بسیار مهم دنیای فوتبال به شمار می‌رود. بازیکنی که در 19 سالگی، 82 بار برای بارسا به میدان رفته و 13 بازی ملی نیز داشته است. با این روند پدری می‌تواند رکورددار بازی در لباس بارسا و تیم ملی شود. او در یورو، یک ستاره فوق‌العاده بود و عملکرد درخشانی داشت. پدری امیدوار است این فرم خوب را در اولین جام جهانی زندگی‌اش نیز حفظ کند.

 جود بلینگام (انگلیس)

او بدون حتی یک بازی در سطح اول فوتبال انگلیس و در حالی که در رقابت‌های چمپیونشیپ حضور داشت، کشورش را ترک کرد و راهی آلمان شد. یک انتخاب کاملا درست برای رفتن به باشگاهی که متخصص پرورش دادن ستاره‌های جوان است. جود بلینگام به سرعت به یک بازیکن ثابت در دورتموند تبدیل شد. در انگلیس نیز زوج او و دکلان رایس در میانه زمین به شدت موردعلاقه گرت ساوت گیت است. در واقع بلینگام از یورو تا امروز، جای کالوین فیلیپس را در تیم ملی گرفته و به احتمال زیاد یکی از ستاره‌های ثابت سه شیرها در قطر خواهد بود. به احتمال خیلی زیاد این آخرین فصل بلینگام در دورتموند است و او به زودی راهی لیورپول یا منچستریونایتد خواهد شد. جود مشتریان پرشماری در کشور زادگاهش دارد. او در 19 سالگی به یک ستاره پخته تبدیل شده است.

 

 

ادوارد کاماوینگا (فرانسه)

فصل گذشته در بیشتر بازی‌ها به عنوان بازیکن ذخیره به ترکیب رئال اضافه می‌شد و یک تفاوت بزرگ برای این تیم به وجود می‌آورد. حضور او در خط هافبک، رئالی‌ها را در میانه میدان پرتحرک‌تر می‌کرد. ستاره جوان فرانسوی، در این فصل در چند مسابقه فیکس شده و عملکرد بسیار خوبی نیز داشته است. حالا که دیگر نمی‌توان حساب چندانی روی پوگبا باز کرد، کاماوینگا می‌تواند در 19 سالگی به یک ستاره ثابت در ترکیب تیم دشان تبدیل شود. او بعد از قهرمانی اروپا در اولین فصل حضورش در رئال مادرید، حالا درخشیدن در قطر را به عنوان مهم‌ترین انگیزه این روزهایش معرفی کرده است.

 رافائل لیائو (پرتغال)

در همین سن و سال کم، یک تحول بزرگ در میلان به وجود آورده است. رافائل فصل گذشته گل‌های بسیار مهمی برای میلان زد و نقشی انکارنشدنی در قهرمانی این تیم در رقابت‌های سری آ داشت. او با چند پیشنهاد بزرگ هم روبه‌رو شد اما تصمیم گرفت در میلان بماند. خیلی‌ها باور دارند دلیل این تصمیم لیائو، حفظ ثبات برای باقی ماندن در ترکیب اصلی تیم ملی بوده است. لیائو درست یک سال قبل برای اولین بار به تیم ملی دعوت شد و در این مدت اهمیتش را به این تیم نیز ثابت کرد. لیائو در نبرد با جمهوری چک در پست وینگر چپ برای تیمش به میدان رفت. او به همراه برونو فرناندز و برناردو سیلوا، پشت سر کریستیانو رونالدو قرار گرفتند. یک ترکیب عالی که می‌توانند در کنار هم موفقیت بزرگی در جام جهانی به دست بیاورند. پرتغال ۶ سال قبل قهرمان یورو شد و حالا در این کشور همه امیدوارند به رقم خوردن معجزه‌ای برای اولین قهرمانی تاریخ در جام جهانی هستند. لیائو در 23 سالگی، به زودی اولین جام جهانی دوران فوتبالش را پشت سر خواهد گذاشت.

گاوی (اسپانیا)

«حال و آینده تیم ملی». این لقبی است که لوئیس انریکه برای گاوی در نظر گرفته است. هافبکی که در 17 سالگی، با پختگی یک ستاره 27 ساله فوتبال بازی می‌کند. گاوی با پیراهن شماره 9 تیم ملی به میدان می‌رود و این روزها به یک مهره ثابت برای این تیم تبدیل شده است. گاوی این فصل در بارسا نیز به یک مهره کاملا ثابت بدل شده است. زوج پدری و گاوی هم از نگاه ژاوی و هم در تیم انریکه به نوعی بازسازی زوج ژاوی و اینیستا هستند.در حقیقت این دو نفر می‌توانند برای سال‌ها در رده باشگاهی و ملی در کنار هم به میدان بروند و روزهای درخشانی را برای خودشان رقم بزنند.

جمال موسیالا (آلمان)

جدال بایرن و بارسا در لیگ قهرمانان اروپا، نشان داد جمال چه کیفیتی دارد. او در حضور ستاره‌های پرشمار، بهترین بازیکن زمین مسابقه لقب گرفت و نمایشی فوق‌العاده داشت. او در آلمان متولد شده بود اما به انگلیس رفت و در آکادمی چلسی رشد کرد. جمال حتی برای رده‌های پایه انگلیس نیز به میدان رفت اما تصمیم گرفت به آلمان برگردد و برای تیم ملی بزرگسالان این کشور توپ بزند. تصمیم او برای رفتن به آلمان، جنجال‌های بزرگی در انگلیس به وجود آورد و او را به یک فوتبالیست منفور در این کشور تبدیل کرد.

رایان گرانبرخ (هلند)

بسیاری از ستاره‌های جوان دنیای فوتبال از آکادمی آژاکس معرفی شده‌اند. این آکادمی حالا رایان گرانبرخ را به تیم ملی هلند هدیه داده است. یک ستاره فوق‌العاده بااستعداد که قادر است کارهای جذابی در زمین انجام بدهد. در همین تابستان باشگاه‌های بسیار زیادی به دنبال رایان بوده‌اند اما او تصمیم گرفته در آژاکس بماند تا خودش را برای رقابت‌های جام جهانی در بهترین فرم نگه دارد. انتظار می‌رود او در قطر یک بازیکن بسیار مهم برای لاله‌های نارنجی باشد و در ترکیب ثابت این تیم به میدان برود.

 فیل فودن (انگلیس)

شانس بزرگ زندگی فیل فوردن کار کردن با پپ گواردیولا در اوج جوانی بود. او زیر نظر پپ هر روز بیشتر از روز گذشته پیشرفت کرد و روزهای درخشانی را در سیتی پشت سر گذاشت. فودن حالا دیگر یک ستاره کلیدی برای تیم ملی انگلیس است و وینگر راست این تیم در ترکیب اصلی به شمار می‌رود. همه توقع دارند او در جام جهانی، به یک ستاره بسیار مهم برای سه شیرها تبدیل شود. فودن تا امروز چندین بار لیگ برتر را با سیتی برده اما هدف بزرگ این روزهای او، بردن جام جهانی است. اتفاقی که این ستاره جوان را در مسیر جاودانگی قرار خواهد داد.

 

آنسو فاتی (اسپانیا)

اگر همه چیز به شکل عادی برای او پیش می‌رفت، فاتی تا امروز به یکی از بهترین‌های دنیا تبدیل شده بود اما جند مصدومیت بدموقع، روند پیشرفت این ستاره را کند کرده است. با این وجود فاتی در این فصل به خودش آمده و اگرچه بازیکن فیکس بارسا نیست اما می‌تواند در تیم ملی به جایگاه ثابتی برسد. اسپانیا و انریکه به شدت منتظر درخشش این ستاره هستند تا او بتواند مشکلات هجومی ماتادورها در جام جهانی را به حداقل برساند. همه امیدوارند فاتی تا قبل از جام جهانی، دیگر مصدوم نشود.

 

نونو مندس (پرتغال)

در 19 سالگی به یک مهره ثابت در تیم پرستاره پی.اس.جی تبدیل شده است. نونو مندس در پرتغال نیز بازیکن ثابتی به شمار می‌رود. او از سرعت بسیار بالایی برخوردار است اما باید کمی روی تصمیم‌هایی که در زمین می‌گیرد کار کند. با این حال اگر او با همین سرعت به پیشرفت ادامه بدهد، به راحتی به یکی از بهترین مدافعان کناری در دنیای فوتبال تبدیل خواهد شد. نونو به زودی برای اولین بار در جام جهانی دیده خواهد شد. او انگیزه‌های بسیار زیادی برای درخشیدن در این رقابت دارد.